חדשות

חשד להעלמת מס של 2.2 מיליון שקל: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ח"כ חיים כץ

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט צפוי להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חבר הכנסת מהליכוד. פרקליטות המדינה מייחסת לחיים כץ העלמת מס לאורך 12 שנים, משכירות של שבעה נכסים

כפיר אדר | 
חיים כץ
חבר הכנסת חיים כץ שוב מסתבך. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה הערב לבאי-כוחו של חבר הכנסת כץ, כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מס. 
מדובר בחקירה חדשה, שעל פי תוצאותיה, כץ לא דיווח לכאורה על הכנסות בגובה מוערך של כ-2.2 מיליון שקל, אותם צבר במשך תקופה בת 12 שנים משכירות של שבעה נכסים שהיו בבעלותו וחלקם עדיין עומדים בחזקתו. בחלק מהמקרים הנכסים היו רשומים על שם בני משפחתו.
על פי החשד המסתמן, כץ לא דיווח על אותן הכנסות עד שפורסם כי הוא הבעלים של הנכסים ועל כן היועץ המשפטי לממשלה, שכבר ביקש בעבר להגיש כתב אישום נגד כץ בגין עבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת המניות, אך כץ קיבל חסינות מפני העמדה לדין, צפוי לזמנו לשימוע לפני כתב האישום.
התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים, וטופל ע"י עורכי הדין טל פרג'ון ומושיקו פרץ מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
ח"כ חיים כץ בתגובה על ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע: "אני מקווה שאחרי השימוע נשאיר מאחור את כל האשמות השווא נגדי ובזאת תסתיים מסכת הרדיפה. נושא המיסים נופח ללא כל פרופורציות. אין אזרח במדינת ישראל שהוגש נגדו כתב אישום בעילות ובנסיבות דומות. בטוח שהצדק יעשה ויראה".
עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל סלוצניק ממשרד שינמן נגב ניב, המייצגות את חיים כץ מסרו: "נראה כי בחינת העניין במישור פלילי קשורה אך ורק לכך שמדובר בחבר הכנסת חיים כץ. זו לכל היותר סוגיה אזרחית, שנופחה ללא בסיס ממשי ואין לה כל היבט פלילי. כלל טענותינו, ובין היתר כי יוחסו לחבר הכנסת כץ נכסים שאינם שלו, יובאו במלואן בשימוע״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה