חדשות

בן גביר תוקף: "שדאבור ישחק בסוריה, יתאים לעמדותיו הטרוריסטיות"

שחקן נבחרת ישראל בכדורגל העלה תמונה של הר הבית לאינסטגרם עם ציטוט מהקוראן ועורר סערה ברשת. חיים אתגר: "לא לעניין הדברים שפירסם". בן גביר פנה ליו"ר המנהלת: "תשעה את דאבור  מהנבחרת". דאבור בתגובה: "עיוותו את דבריי"
אביחי דלאל | 
צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90 צילום מסך כאן 11
שחקן נבחרת ישראל וקבוצת הופנהיים הגרמנית, מואנס דאבור, הצליח להרגיז לא מעט חובבי כדורגל לאחר שהעלה לדף האינסטגרם שלו פוסט עם תמונה של הר הבית ובפוסט כתב דאבור בערבית: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה, יום יבוא והוא יתחשבן איתם".
הפוסט של דאבור עורר סערה ברשת וגרם לאוהדים ישראלים להיכנס לרשתות החברתיות שלו ולקלל אותו. בהמשך, שחקני כדורגל ישראלים בחרו לתמוך במשטרה על עבודתם נגד פורעי החוק והיו כאלה שניסו להוריד את הרגל מהגז בביקורת כלפי דאבור. ביקורות נוספות היו מאנשי תקשורת שונים.
חיים אתגר מנחה "המתחזים" ודוד ליפשיץ הכותב של ארץ נהדרת דנו בעניין בטוויטר. אתגר כתב: "לא לעניין הדברים שמונאס דאבור פרסם ברשתות החברתיות. למיטב הבנתי שחקן נבחרת ישראל כינה את המדינה שהוא מייצג 'עושקת'". ליפשיץ הגיב: "ובמה זה שונה מדברים שאמר מוחמד עלי על ארצות הברית בשנות השישים? או שגם במקרה ההוא זה לא היה לעניין ואנחנו מעדיפים שכל הספורטאים יהיו פלקטים חייכנים?"
אתגר השיב לליפשיץ: "הבדל עצום. מוחמד עלי יצא נגד האופן שבו הממסד הלבן תפס את האפרו-אמריקאים והיה חלק ממאבק פנים אמריקאי, חריף מאד לעיתים, לשיוויון. הציוץ של דאבור תומך במהומות שהרקע שלהן לאומני נטו ובקצה שלהן ניצבת שלילת הזכות הישראלית על חלקים נרחבים מירושלים וערעור זכות קיומה של ישראל". ליפשיץ שוב השיב: "האמת לא ציפיתי לתשובה אחרת. הדיון מיותר לגמרי כי אתה מציג את העובדות לגמרי מתוך פוזיציה ימנית שבה אתה נמצא. להגיד שמונאס דאבור, סמל לדו קיום, שולל או מערער על זכות קיומה של ישראל זה הדבר הכי מופרך ששמעתי אותך אומר אי פעם ואני ראיתי את התחקיר על ג׳ניפר סנוקל".
אתגר סיכם את הדיון: "אני די גאה ברקורד שלי, כולו, שכלל תחקירים, מאבק בנוכלים ומתחזים וגם סיפורים מצויינים כמו סנוקל (שמעולם לא כונה תחקיר). ובכללי יותר מעניין בעיני להיות ענייני ולא אישי. הטיעון הבסיסי: עלי פעל כדי לתקן את המדינה ודאבור, בציוץ לפחות, כדי לצמצה ולתמוך במחאה של גורמים שרוצים לבטלה .
 
בהתאחדות לכדורגל הגיבו: "ההתאחדות לכדורגל מצפה מכל ספורטאי, ודאי משחקני נבחרת, להקפיד להתבטא באופן שתורם לאחדות, לפיוס ולרגיעה. השחקנים, דמויות מובילות ומודל לחיקוי, חייבים להכיר בהשפעתם על השיח ולהיות מודעים היטב לתוצאות פרסומים יזומים על ידם שיש בהם להעמיק שסעים וקיטוב. דווקא בימים מורכבים, בעלי פוטנציאל נפיץ במיוחד, חובה על כל אחד להקפיד שבעתיים על כל פרסום מעורר מחלוקת. ככל שההתאחדות לכדורגל תמצא ששחקני נבחרות לא הפנימו את מעמדם ואת תפקידם, היא תפעל נגדם במישור המשמעתי. להיות חלק מנבחרות הייצוג, גאוות מדינת ישראל, זאת זכות גדולה שבצידה אחריות עצומה".
מוקדם יותר, מואנס דאבור עצמו הגיב: "ביממה האחרונה היו כאן יותר מדי אנשים שלקחו פוסט שמביע כאב ואינו קשור בשום אופן לפוליטיקה ועיוותו אותו לגמרי. ביקשתי להביע את מחאתי וכעסי על שימוש מופרז בכוח כלפי נשים וזקנים וזקנות שרק באו להתפלל ביום הכי קדוש שלנו השנה. אחד מהם הוא קרוב משפחה שלי, אדם מבוגר שהלך להתפלל וחזר הביתה פצוע. דעתי ברורה וחדה, כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אלאקצא ולא משנה זהות הפוגע, מוסלמי יהודי, נוצרי או אתאיסט. בדיוק כמו שאני מגנה כל פגיעה במקומות הקדושים של כל הדתות. הפסוק שהעליתי מהקוראן בפוסט כולל את כל בני האדם ואני מאמין שבכל הדתות מדברים נגד עשיית עוול. יש לי חברים, אחים בלב ובנפש, יהודים, מוסלמים נוצרים. הזהות הדתית שלהם מעולם לא עניינה אותי. אני שחקן נבחרת ישראל, בחדר הלבשה שבו כולם מחבקים אחד את האחר בניצחונות ובהפסדים. החלום הגדול ביותר שלי היה ותמיד יהיה חברה שבה כולם מכבדים אחד את האחר, כואבים את כאבו ועוזרים לו בעת צרה. אינשאללה, אמן".
העיתונאי רון קופמן יצא להגנתו של השחקן כשכתב בטוויטר: "תקנה מס. 50 באמנת הוועד האולימפי הבינ"ל מתירה לספורטאי/ת להתבטא בכל נושא - מחוץ לשדה המשחק. התקנה אושרה במשאל בין 3,700 ספורטאים בעולם. לתשומת לבם של כל היהודונים, שרוצים לזרוק את העראבר מונאס דאבור מהנבחרת. ב-9 שנים באירופה, הביא מונאס יותר כבוד מכל סמרטוט פוליטי שדיבר כאן". קופמן גם הגיב על הפוסט בראיון ל-103FM כשאמר: "הוא מייצג את ישראל יותר טוב מהרבה נבחרי ציבור... ברור שהאמירה שלו לגיטימית. כערבי הוא חושב שמה שקורה בשייח ג'ראח ובהר הבית פוגע בבני עמו".
 
בגזרת הפוליטיקאים או הפוליטיקאים לשעבר, אורן חזן ואיתמר בן גביר תקפו. אורן חזן כתב בדף הטוויטר שלו: "לא פלא שמי שמבזה את ההמנון במדי נבחרת ישראל ולא מודח באותו הרגע מרשה לעצמו להסית נגד המדינה שנתנה לו כל טוב. אבל האמת שמגיע לנו. פעם אחר פעם אנחנו מורידים את הראש בפני אלו שחיים כאן על חשבונו ומקבלים מאיתנו את כל הטוב שיש למדינה הזו להציע ובתמורה פשוט משתינים עלינו בקשת מהמקפצה".
ח"כ איתמר בן גביר פנה ליו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז חסון וביקש ממנו להשעות את דאבור מנבחרת ישראל: “על רקע האלימות בירושלים וההתפרעויות בהר הבית, הזדעזעתי לקרוא את התבטאותו של שחקן נבחרת ישראל בכדורגל, מונס דאבור: 'אללה לא מעלים עין, הוא ממתין ליום הדין'. ההתבטאות המזעזעת הזאת באה לאחר שכמות גדולה של מחבלים התפרעו על הר הבית ובשכונת שמעון הצדיק”.
במכתב שכתב בן גביר הוסיף: "לא ייתכן ששחקן נבחרת ישראל בכדורגל יצדד בצד של האויב ולמעשה יתמוך בפגיעה בחיילי צה”ל ובנשים וילדים על רקע היותם יהודים. נבחרת ישראל מייצגת את מדינת ישראל ברחבי העולם, לא ייתכן ששחקן המייצג את הנבחרת יתבטא בצורה כזו. אם לא נאה לו ללבוש את מדי הנבחרת, הוא יוכל לשחק בנבחרת של סוריה, שם בטח יתאים יותר לעמדותיו הטרוריסטיות. אשר על כן ולאור כל האמור לעיל אבקשך להשעות במיידי את שחקן הנבחרת מונס דאבור, שחקן שלובש את מדי הנבחרת אינו יכול לצאת נגד המדינה שאותה הוא מייצג. אבקשך לעדכנני בעניין הנ”ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה