חדשות

הימין מתפוצץ על שער 'הארץ', ריקלין: "משרתים גרמנים"

שער עיתון הארץ הבוקר גורר סערה גדולה בקרב אנשי הימין בישראל. חבר הכנסת שיקלי: "איבדתם את זה לגמרי", ינון מגל: "עיתון פיגולים שמשתף פעולה עם תעמולת האוייב"
מערכת ice |  7
שמעון ריקלין (צילום אמיר לוי פלאש 90)

שער עיתון הארץ הבוקר בו יצא בכותרת עם ויזואליה של מספר הילדים שנהרגו בעזה בסבב הלחימה האחרון ממשיך ליצור סערה ופוליטיקאים, עיתונאים ואנשי תקשורת מימין בישראל תוקפים את העיתון. 

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית קרא לבטל את מינוי העיתון: "אם משום מה עוד לא ביטלתם את המינוי לביטאון החמאס הזה, זו הזדמנות טובה". חברת הכנסת והפובליצסטית לשעבר, גלית דיסטל אטבריאן הציעה כותרת אחרת לעיתון: "עיתון הארץ החליט לחתוך ימינה ולהציג שער מזעזע שמהווה התקפה ישירה על האוייב ועל התוצאות הישירות של התנהלותו הבלתי אנושית. הם רק התבלבלו שם בכותרת. הנה כותרת אפשרית: "המגן האנושי של החמאס."


חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה לא הבין את המהות הכותרת והאשים את מו"ל הארץ, עמוס שוקן כי העיתון איבד את זה: "בשער עיתון הארץ לא נמצא מקום לתמונתו של ילד יהודי אחד, עידו אביגל הי״ד שנרצח מירי חמאס. כואב לי על ילדי עזה אבל החמאס הוא האחראי היחיד למותם. כך מר שוקן נראה אובדן מוחלט של צדקת הדרך, איבדתם את זה לגמרי" חברו של שיקלי לימינה, חבר הכנסת מתן כהנא היה מתון יותר והתמקד דווקא במוסריותו של צה"ל שפחות צויינה בכתבה.
 


שמעון ריקלין היה חריף יותר ותקף את העיתון בשנאת ישראל: ""לעיתון הארץ. אין כלום. חוץ משנאת ישראל. העדפת האויבים של ישראל. השמצת ישראל בעולם. והרצון להחליש אותה יותר ויותר. משרתים גרמנים". ינון מגל המשיך את הקו והאשים את העיתון בשיתוף פעולה עם התעמולה של החמאס ופרסם תמונה שרצה ברשת אותה העלה גולש ובה טען כי אחת הילדות שנטען כי היא אחת מ67 הילדים שנהרגו בסבב האחרון נהרגה לפני 4 שנים:
 


יותם זמרי צייץ: "כל הכבוד לעיתון הארץ ששם על השער היום את כל הילדים שחמאס הרג בעזה". אבישי עברי האשים את העיתון שלא מדובר במוסר אלא שהוא לוקח רעיונות מהניו יורק טיימס: "זה לא רק שהם משחקים אותה יותר מוסריים מכולם כי רק להם אכפת מילדים מתים, זה שהם נזכרו שאכפת להם מהילדים רק אחרי שבניו יורק טיימז כתבו על זה. זה רמות חדשות של עולב וצומי".


אברהם גרינצייג טען שכך נותנים לטרור לנצח והאשים את העיתון כי הוא עוזר לאויב לנצח: "ככה עוזרים לטרור לנצח. מישהו פה מדמיין את הניו יורק טיימס או העיתונות הבריטית מפרסמים שער עם תמונות ילדים גרמניים שנהרגו בהפצצות במלחמת העולם? לא. כי ככה זה כשיש אויב שפתח במלחמה, הוא האחראי הבלעדי לנזק, לסבל ולהרג של אזרחיו. המטרה היחידה של השער הזה היא לעזור לאויב ולטרור".
 

ואילו העיתונאי גלעד צוויק תקף את העיתון על בעיקר על תוכן הכתבה עצמה: "מעניין שב'הארץ' התעלמו כליל מהקלטות המוכיחות כי העזתים סירבו לפנות את ילדיהם מבניינים, רק כדי להאשים אח"כ את ישראל 'הארץ' גוף פרטי אז זכותו לשמש שופר של חמאס השאלה היא מדוע צה"ל ומשרד הביטחון רואים צורך להעניק החייאה לעיתון הזה ולהעביר לו מיליוני ש"ח - הרבה-הרבה מעבר לתפוצה שלו"

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ינון מגל וריקלין-ישר כוח לא לפחד להגיב לכל המלעיזים (ל"ת)
    דניאל 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    כותרת מכעיסה לא רק לימניים אבל....
    אריק.ק 05/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא לשכוח.... זו כותרת שפורסמה בניו-יורק טיימס .... יש לזה משמעות. אסור להתעלם מאיך אנחנו נראים בעולם וצריך להשקיע בזה כסף ומשאבים. במחיר של מטוס אחד ישראל יכולה להעמיד תגובה ראויה לגל שנגדנו. אם נתעלם ממה שקורה בעולם , נשלם על זה מחיר כבד כמו ששילמה דרום אפריקה בזמנו. ולא משנה מי צודק.
    סגור
  • 4.
    האם יכולים להזכיר מה היו הכתרות בזמן מלחמת העולם השניה
    היינריך 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה כתב הארץ בזמן מלחמת העולם השניה
    סגור
  • 3.
    עיתון מזעזע הארץ (ל"ת)
    מבחיל אותי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    מגל ,ריקלין ודומים להם לא מייצגים אף אחד.
    עידו 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הם לא מייצגים את אנשי הימין,הם מקהלה נבובה מלאת אגו.
    סגור
  • תדבר בשם עצמך,אתה איש נבוב ורע (ל"ת)
    דניאל 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כבר מזמן ,הארץ מזדהה עם ארגוני הטרור הערביים
    גדעון ארליך 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כך הארץ נוהג מזמן. גליון הארץ הראשון מיד אחרי חטיפת שלושת הנערים היהודים בהר חברון יצא בכותרת ענק"החטיפה הוזמנה על ידי ישראל". הגבתי מידית בתגובה קצרה, מספר 18: "עוד הזדהות של גדעון לוי עם ארגוני הרוע הערביים, זו כבר בנאליות של הרוע". הארץ ,המסנן היטב את התגובות, פרסם מיידית שורת תגובות תוקפניות כלפי, חלקן אולי מעטו של איש הארץ, הבולטת שבהן: "ארליך מתאים לגבלס. בדעותיו הוא דומה לנאצי מצוי. אני מכיר אותו מבר אילן", ( הוסרה אחרי דרישת עו"ד בן-גביר). וכן "ארליך הוא חלק מבשרה של היהדות המפלצתית מקדשת המוות – בנפול בוגדים רינה", "גדעון ארליך מאשים את השמאל , איזה אפס", "זה מה שיש לך להגיד? אידיוט", וכו' וכו' .
    סגור