נבחרת אייס

המינוי המביש של מיכל כהן לראש רשות התחרות

בשנים האחרונות בהן כיהנה כהן כיועצת המשפטית ברשות היא הכשירה כמה כשלים חמורים מאוד בפעילותה של רשות התחרות. האין החלק המרכזי שהיא נטלה בכישלון הקטסטרופלי של רשות התחרות לאורך שנים פוסל אותה מהמינוי הבכיר ולו מהמסר הברור שמשדר המינוי למונופולים, לטייקונים ולגזלנים במדינה?   

פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  15
מיכל כהן הממונה על התחרות (צילום דוברות משרד הכלכלה)
ממשלת השינוי הולכת וחושפת את פניה המכוערים ביותר של תופעת ההון שלטון. לא זו הגלויה של תשלומי השוחד חלילה אלא זו הסמויה והצבועה שנזקה לכלכלה ולחברה רב בהרבה. ממשלה שחזקה על החלשים וחלשה על החזקים ומעבירה סיגנל אחר סיגנל לאליטות ההון במדינה כי החגיגה על החשבון הציבור החלה. 
הממשלה החלה בגל העלאות מיסים על מעמד הביניים והציבור החלש שמימנו הטבות מס נוספות שהומטרו על החברות הגדולות ועל המשקיעים בהייטק. לאחר מכן דרבנה הממשלה במו ידיה את גל עליות המחירים במשק ואת ההאצה במחירי הדיור. עליות מחירים מהן הממשלה עצמה היא הנהנית המרכזית. וכעת, הגענו לשיא של כל השיאים במינוי המביש של ראשת רשות התחרות החדשה.
 
כידוע לכל קוראי הטור הזה, בישראל יש מספר שיא של מונופולים, רמת האכיפה הרגולטורית נגד הגבלים עסקיים בישראל היא מהגרועות בעולם כולו וכי יוקר המחיה הוא הגרוע ביותר במערב. עד כדי כך גרוע שהמחירים בישראל הם 35 אחוז יותר יקרים מהמחירים במערב. כל מי שמכחיש עובדות פשוטות אלה הוא, כלשונו של הסופר הדגול צ'ינואה אצ'בה, אחד מהשלושה. לא גר פה. מטומטם או מושחת.
והנה, כאשר בישראל משתוללים המונופולים ופותחים בגל של עליות מחירים בוחרת שרת הכלכלה למנות לתפקיד החשוב של ראש רשות התחרות את לא אחרת ממי שכיהנה בשנים האחרונות כמספר 2 ברשות. היועצת המשפטית של הרשות עו"ד מיכל כהן.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
בשנים האחרונות בהן כיהנה כהן כיועצת המשפטית ברשות היא הכשירה כמה כשלים חמורים מאוד בפעילותה של רשות התחרות. ראשית, את ריקונו מכל תוכן של החוק האוסר על מונופולים לגבות מחירים מופרזים. שנית, היא הכשירה את סירובה של רשות התחרות להכריז על היבואנים הבלעדיים כמונופולים. שלישית, היא הכשירה את סירובה של רשות התחרות להכריז על מונופולים בכלל.
רביעית, היא אפשרה למספר בנקים להתמזג וכך גם בתי השקעות וחברות ביטוח ובכך הקטינה את התחרות בענפי הבנקאות, הביטוח והפנסיה כמו גם חיזקה מאוד את שליטתם של הבנקים הגדולים בכלכלה המקרטעת שלנו.
האם יש סיגנל ברור יותר לאסם, לערוץ 12, למקדונלד או לגלידות גולדה כי הממשלה ורשות התחרות מכוונות להמשיך לעשות כלום ושום דבר נוכח יוקר המחיה? האם מינוי של מי שכשל יכול להרתיע את אסם להעלות מחירים? ואכן, סמוך למינוי הודיעה אוסם על העלאת מחירים ובעקבותיה שלל הגורמים המונופוליסטיים האחרים במשק.
 
אף אם עו"ד כהן היא האדם הישר והמקצועי ביותר עלי אדמות האין החלק המרכזי שהיא נטלה בכישלון הקטסטרופלי של רשות התחרות לאורך שנים פוסל אותה מהמינוי הבכיר ולו מהמסר הברור שמשדר המינוי למונופולים, לטייקונים ולגזלנים במדינה?    
שר אוצר וראש ממשלה המכבדים את התחייבויותיהם לציבור לא היו מאפשרים לבושה הזו להתרחש. הם היו ממנים את אחד מעורכי או עורכות הדין שהגישו תביעות ייצוגיות נגד מונופולים ונלחמו בהם לאורך זמן ולא ממנים יועצת משפטית אשר נטלה חלק מרכזי בהפיכת רשות התחרות למוסד שטוב לציבור היה אם הוא ייסגר ויפתח מחדש.
 
השרה ברביבאי, השר לפיד, השר ליברמן וראש הממשלה בנט - אתם לא הקמתם ממשלה אלא מועדון חברים של הון שלטון.
הכותב: פרופ' ירון זליכה, ראש החוג בחשבונאות וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מדינה מושחתת מהיסוד נמאס כבר (ל"ת)
    מיכאל 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הון שלטון
    אזרח דואג 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שפרופסור זליכה התבלבל בממשלה והוא התכוון לממשלות המושחתות של מר ביבי כולל הנוכחית
    סגור
  • 12.
    ירון זליכה. היחיד שאיכפת לו
    מיכל 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזק ואמץ ירון. נראה שאתה היחיד שאיכפת לו מהנעשה כאן. אולי הגיע הזמן לנקוט אמצעים משפטיים נגד אלה שעושים בכספי הציבור כבשלהם.
    סגור
  • 11.
    תמשיך לאכול כובעים
    נתן, מרכז הארץ 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אחרים ימשיכו לעשות
    סגור
  • 10.
    מסתמן שירון מתכונן לבחירות הבאות
    דני54 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בזמן האחרון הוא לא מפסיק לכתוב...
    סגור
  • טען עוד
  • אולי כי באמת אכפת לו.. ? (ל"ת)
    מיכל 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    זליכה כשהיה חשכל לא היה אמיץ כפי שהוא מתיימר
    חחח 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם בזמנו הוכשרו הרבהנעוולות גדולות אף יותר והוא חתם על כך.... הוא גם שוכח את ההבדל בין מספר 2 למספר 1... פעמים רבות מספר 2 נאלץ להכשיר את עמדת מספר 1.... עכשיו יהיה על מיכל להוכיח את.עצמה כמספר 1 ולכן לא נכון לשפוט אותה בטרם עת....
    סגור
  • 8.
    אני עוקב אחריה כבר זמן רב
    אופיר 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היא מתנהגת בסלחנות וכמעט איננה עושה כלום בתפקידה. חלבית לחלוטין. אינני מבין כיצד קיבלה תפקיד כלשהו. נראה כאילו היא עובדת נגד האזרחים ובעד התאגידים בכל תחום שיפוטה.
    סגור
  • 7.
    מקדולנד (ל"ת)
    רונלד 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    אם ורק שמעתי כזה וסיפור:
    איתן בוקס 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתה ילדה במצוקה קשה, חייה בניתוח קשה רק לפניי יום וניצלו. באו לשם אנשים חשובים מוכרים מוערכים נכבדים לבקר. בללא כל היסוס, הילדה זרקה את כולם מהחדר והשאירה רק את שלה ההורה. ההורה הבין את עדינות המצב, כך עליה כבסמכות ומהבנתו את המצב, אותה והנחה: תחזירי את כולם לחדר, כי זה כן ואכן מציאות כולעדיפותך. 'ריד מיי ליפס': בהן צדק ואמת לאמיתה כבזה הסיפור. שאו ברכה.
    סגור
  • 5.
    אם/עם וקטן הסברי:
    איתן בוקס 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מיכל כרבות ורבים טובות וטובים: על גבה גם סוחבת לא מעט שנים ומיכל/מיכלים, תפקידי גם את אותם עומסי עודפי משקלי מיכלים לרוקן. ((כבזאת גם לא מבוטל ביקורת אנושית ראויה והוגנת)). שאו ברכה.
    סגור
  • 4.
    זכותך וביושר:
    איתן בוקס 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכאן או לכאן, כלא מקרה אישי זה ומכיר. על מיכל שאחרת כואחרות יש לי גם הרבה הרבה הרבה טוב להגיד.
    סגור
  • 3.
    זוהי
    רונן 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדיוק מה שחשבתי שיקרה,מחליפים קפיטליסטים חזירים,בחזירים גרועים יותר,אף מדינאי ישראלי לא שומע ולא שם פס על ציבור שקורע תתחת על כל שקל ורואה בנו פרה חולבת המתעשרים החדשים לא ביבי ולא זיבי,דייי לחזירים אנשים ישרים,לא מדינאים,אנשים מהרחוב,ככה אנשים עם לב את השכל יביאו אנשי מקצוע
    סגור
  • 2.
    עוד שחיתות אופיינית ועזרה לטייקונים של ברביבאי (ל"ת)
    נועם 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    אתה מעייף
    מיכל 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 9
    די להיות פופוליסט. נסה קצת לגוון… מיכל היא אחת הדמויות היותר אמיצות במערכת. נסה גם אתה להיות כזה ולפרגן. זה יעשה לך רק טוב
    סגור