נבחרת אייס

להילחם בבעלי ההון ששולטים בתקשורת | פרופ' ירון זליכה

הקרב שאני וחבריי מנהלים נגד המונופולים המאיימים לרוצץ כל חלקה טובה בחיינו הוא גם ואולי בעיקר קרב על התודעה של הציבור. האם הציבור ימשיך להישען על ערוצי ההון שלטון או שכלי תקשורת עצמאיים ופעילות ברשתות החברתיות יצליחו להביא את האמת לציבור
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  9
צפייה בטלוויזיה (צילום unsplash)
הקרב שאני מנהל מול ערוץ 12 לא החל בקמפיין הבחירות אלא החל ביום שהודעתי על חילוט ערבויות בנקאיות לעסקים של האחים עופר, אליעזר פישמן, משפחת בורוביץ ומשפחת דנקנר והובלתי את המהלך לצמצום מהותי של הטבות המס לגדולים לפני  כעשרים שנים.
עת מוניתי לחשב הכללי של ישראל ולמנהל מדיניותה הכלכלית (2003) מצאתי כי בעלי ההון והחברות הגדולות שבשליטתם נהנות מהטבות מס חסרות שחר, שאינן מקובלות באף מדינה מערבית, מפטורים ממכרז לא חוקיים המייקרים את הרכש הממשלתי בעשרות אחוזים ונוהגים שלא לכבד את החוזים עליהם הם חותמים עם הממשלה כאילו חוזה הוא המלצה לא מחייבת בעבורם.
 
הפקידות באוצר חששה לבטל את ההטבות והפטורים ולאכוף את המחויבויות החוזיות הן מאחר ולא זכו בלשון המעטה לגיבוי הפקידות הבכירה (שנהגה עם סיום תפקידה לעבור לעבוד בלי בושה אצל אותם בעלי ההון שזכו מהם ליחס מפנק במהלך כהונתם) והפוליטיקאים (שנהגו לקבל תרומות מבעלי ההון) והן מחשש להתעמת עם כלי התקשורת שבבעלות בעלי ההון ובראשם ערוץ 2 דאז וערוץ 12 שהיה אחד מהזכיינים של ערוץ 2 וקיבל לידיו את חברת החדשות שלו.
אני לא חששתי. הובלתי מהלך רחב היקף לביטול פטורים והטבות ואכפתי את החוזים וההתחייבויות על הגדולים. התוצאה: התקפות הולכות וגוברות נגדי בערוץ 2. הערוץ החרים אותי לאורך כל כהונתי ומאז ועד היום ולא היסס לפרסם נגדי כמו גם נתן במה לכל מצורע וזב חוטם, מקרב שליחי בעלי ההון ויועציהם ומקרב הפוליטיקאים הקשורים עימם, שביקשו לצאת נגדי באולפנים.
 
שיא השיאים במאבק התרחש עת תפסתי את אהוד אולמרט ואת אברהם הירשזון בשורה של מעשי שחיתות ומינהל לא תקינים ובראשם פרשת המכרז למכירת השליטה בבנק לאומי.
פרשה זו התגלגלה לימים לחקירה פלילית ולאיום מוחשי על שלטונו של אולמרט. במסגרת החקירה, אותה הוביל מבקר המדינה המנוח השופט מיכה לינדשטראוס, עלו חומרים שהניבו שלל חקירות נוספות שלבסוף גם אילצו את אולמרט להתפטר ומאוחר מכן לשבת בכלא. אמנם פרקליט המדינה סרב להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשת בנק לאומי עצמה (החלטה שזכתה לביקורת חריפה של התנועה לאיכות השלטון ושל בג"צ) אך החקירה הוציאה את השד מהבקבוק והביאה כאמור בסופו של יום להתמוטטות שלטונו של אולמרט.
 
ערוץ 2 לבושתו התייצב לימינו של אולמרט לאורך כל הדרך. פרשני הערוץ ראו בי איום מוחשי על האוליגרכיה הישראלית שבמסגרתה אליטה של הון – שלטון שולטת בחיינו, מנתבת את משאבי הממשלה וסמכויותיה כדי להגן על המונופולים, בעלי ההון ושלל הגזלנים ששולטים בחיינו.
 
הקרב שאני וחבריי מנהלים נגד המונופולים המאיימים לרוצץ כל חלקה טובה בחיינו הוא גם ואולי בעיקר קרב על התודעה של הציבור. האם הציבור ימשיך להישען על ערוצי ההון שלטון או שכלי תקשורת עצמאיים ופעילות ברשתות החברתיות יצליחו להביא את האמת לציבור. אסיים בציטוט מתוך בולת הזהב של הקיסר קרל ה-4: "כל מלכות המפוררת בתוכה עתידה להיחרב משום שמתחברים בה הנסיכים עם השודדים".
הכותב: פרופ' ירןן זליכה, ראש החוג בחשבונאות וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה"גילדה" של טייקונים בניהול נוני מוזס ששולט בתקשורת הממוסדת , האפיפיור אהרן ברק על מערכת "עקיפת"-החוק ומשרתיהם באקדמיה , פרקליטות ,פקידי משרד האוצר - רוצים להכניס את המריונטה שלהם - יאיר לפיד - ללשכת רוה"מ. רוצים לשמר את משכורות הענק שלהם והפנסיה התקציבית המנופחת .
    סגור
  • 7.
    אנחנו איתך ירון זליכה... היחיד שיוריד את יוקר המחיה (ל"ת)
    רון 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיטות מפא"י הישנה והמסואבת- מועמדי סער גם לעליון וגם ליועמ"ש -שניהם, ממשרד עו"ד תדמור המייצג את יונתן קולבר התורם הגדול למפלגת תקווה-חדשה .הבן של המועמד לבימ"ש עליון -יחיאל כשר , הוא פעיל במפלגה של סער. נפוטיזם אמרנו ? גילדה סגורה - אמרנו ? ניגוד עניינים - אמרנו ? מה גדעון סער רוצה שמקורביו יסתירו ויטייחו ? לכל הפרטים - https://bit.ly/3o09T2B @AyalaHasson
    סגור
  • 5.
    הפוליטיקאי הכושל הזה פופוליסט. רץ בשמאל, בימין, קשקשן (ל"ת)
    פיהוק 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עסקן פופוליסט כושל. בדיוק (ל"ת)
    שמי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פרופ 'זליכה אני בעדך...
    רםי 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פרופ 'זליכה אני בעדך. אם תרוץ בפריימריז של הליכוד אצביע לך.
    סגור
  • 3.
    אידאולוגיה שפוייה אבל אופי עקשן ולא הגיוני.
    תמי 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העקשנות שלך גרמה לקולות חשובים של המרכז ללכת איבוד. בגללך נתקענו עם ממשלה בלתי אפשרית.
    סגור
  • 2.
    מיכל E
    איתן בוקס 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אשקר אותך: אתה איש מצויין מבחינה אנושית. ולא אשקר אתכם, ורק הישתדלות קטנה ולקיים.
    סגור
  • 1.
    אחלה סליחה לדעתי הוא צריך לחבור לנתניהו
    רונן 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הם דומים בהרבה דברים ויכוחים להביא מהפכה
    סגור