משפט

רמי לוי ישלם ביוקר? זה מה שהחליט היום בית המשפט

רשת המרכולים של רמי לוי סימנה מוצרים "במבצע" למרות שהם נמכרו במחיר הרגיל - ובית המשפט אישר תביעה ייצוגית שעשויה לעלות לרשת מיליוני שקלים
מערכת ice |  4
רמי לוי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
בשורה לצרכנים: בית המשפט המחוזי מרכז הכריע היום בתיק שעשוי לשנות את הדרך בה רשתות שיווק מציגות מבצעים לצרכנים. בתביעה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה נטען כי הרשת סימנה מוצרים במבצע, כשבפועל הם נמכרו במחיר הרגיל.
השופט אבי סתיו אישר באופן חלקי את התביעה הייצוגית שהוגשה נגד רשת רמי לוי, בטענה שהרשת הטעתה את לקוחותיה בכך שסימנה מוצרים במבצע למרות שהם נמכרו במחירם הרגיל. כך על פי הפרסום ב"כלכליסט".
בהחלטתו קבע השופט סתיו כי "מצג לפיו מוצר מסוים נמכר ב'מבצע' בעוד שהוא אינו נמכר במחיר כזה, עולה כדי הטעיה". השופט הוסיף כי מדובר בנושא הנמצא "בליבת ההגנה על הצרכן – המחיר".
התובעים טענו כי אלפי מוצרים סומנו בשלטי "מבצע" בכל סניפי הרשת בארץ, למרות שבפועל מדובר היה במחיר הרגיל של המוצרים. הרשת מצידה טענה כי מדובר ב"טעות אנוש כנה ואמיתית" שנבעה משינוי מערכתי בשיטת השילוט בסניפים.
הקבוצה המיוצגת בתביעה הייצוגית תכלול את כל "לקוחות שרכשו מאוגוסט 2021 ועד אוקטובר 2022 בסניפי רשת רמי לוי מוצרים שהוצגו בשילוט 'מבצע' על אף שהם נמכרו במחיר שאינו מחיר 'מבצע'".
מעניין לציין כי השופט ביקר את הערכת הנזק שהציגו התובעים - לא פחות ממיליארד שקלים - וקבע כי מדובר בהערכה "מופרזת ביותר". בנוסף, דחה בית המשפט חלק מהטענות בבקשה, ביניהן הטענה כי הרשת נוהגת להציג מבצעים לתקופות ארוכות ביותר, במשך חודשים ואף שנים. השופט קבע כי התובעים לא הצליחו להוכיח טענה זו ברמה הנדרשת.
מרמי לוי נמסר בתגובה לכלכליסט: "הבקשה לאישור נגד החברה נדחתה ברובה. אושרה רק טענה בנושא נקודתי הנוגע לרשימת מוצרים ספציפיים ולתקופה מצומצמת. החברה מאמינה כי תוכיח בהמשך ההליך שלא נגרם כל נזק לצרכניה".
בא כוחם של המבקשים מסר לכלכליסט כי הם שוקלים לערער על הטענות שנדחו והוסיף כי הם יעמדו  על פיצוי הולם לכל לקוחות רמי לוי שהוטעו.
תביעה ייצוגית היא כלי צרכני שימושי מאוד בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברת האשראי החוץ בנקאי שתשלם מיליוני שקלים ללווים שלה. כמו כן, פרסמנו על רשת מועדוני הכושר הגדולה שתחזיר מיליונים ללקוחותיה. פרסמנו גם על ענקית הקורקינטים שתפצה את המשתמשים הישראלים שלה. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בוקר טוב אליהו
    דניאל עזרן 05/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב אליהו זה שיטת כבר המון שנים יש משחקים עם מבצעים רושמים קודים באותיות של כתב אורז ובהמון מקרים אין בכלל על המדף מוצרים שהקוד מבצע מופיע בהם ועל טעויות משלמים כנראה
    סגור
  • 3.
    באופן כללי זו רשת זולה, אבל גם האיכות בד"כ בהתאם. (ל"ת)
    מיכאל 05/2025/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אכן הפך לרמאי לא קטן... מעסיק ערבים בגלל שכרם הנמוך... (ל"ת)
    אאבב 05/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שכח מאיפה בא
    תושבת גבול הצפון 05/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי תמיד מספר על המקום הצנוע ממנו התחיל, אבל רק לצורך פרסום, כפי שרואים את ההתנהלות החזירית שלו בתקופת הקורונה והמלחמה בא מעלה מחירים
    סגור