משפט
רמי לוי ישלם ביוקר? זה מה שהחליט היום בית המשפט
רשת המרכולים של רמי לוי סימנה מוצרים "במבצע" למרות שהם נמכרו במחיר הרגיל - ובית המשפט אישר תביעה ייצוגית שעשויה לעלות לרשת מיליוני שקלים
בשורה לצרכנים: בית המשפט המחוזי מרכז הכריע היום בתיק שעשוי לשנות את הדרך בה רשתות שיווק מציגות מבצעים לצרכנים. בתביעה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה נטען כי הרשת סימנה מוצרים במבצע, כשבפועל הם נמכרו במחיר הרגיל.
השופט אבי סתיו אישר באופן חלקי את התביעה הייצוגית שהוגשה נגד רשת רמי לוי, בטענה שהרשת הטעתה את לקוחותיה בכך שסימנה מוצרים במבצע למרות שהם נמכרו במחירם הרגיל. כך על פי הפרסום ב"כלכליסט".
בהחלטתו קבע השופט סתיו כי "מצג לפיו מוצר מסוים נמכר ב'מבצע' בעוד שהוא אינו נמכר במחיר כזה, עולה כדי הטעיה". השופט הוסיף כי מדובר בנושא הנמצא "בליבת ההגנה על הצרכן – המחיר".
התובעים טענו כי אלפי מוצרים סומנו בשלטי "מבצע" בכל סניפי הרשת בארץ, למרות שבפועל מדובר היה במחיר הרגיל של המוצרים. הרשת מצידה טענה כי מדובר ב"טעות אנוש כנה ואמיתית" שנבעה משינוי מערכתי בשיטת השילוט בסניפים.
הקבוצה המיוצגת בתביעה הייצוגית תכלול את כל "לקוחות שרכשו מאוגוסט 2021 ועד אוקטובר 2022 בסניפי רשת רמי לוי מוצרים שהוצגו בשילוט 'מבצע' על אף שהם נמכרו במחיר שאינו מחיר 'מבצע'".
מעניין לציין כי השופט ביקר את הערכת הנזק שהציגו התובעים - לא פחות ממיליארד שקלים - וקבע כי מדובר בהערכה "מופרזת ביותר". בנוסף, דחה בית המשפט חלק מהטענות בבקשה, ביניהן הטענה כי הרשת נוהגת להציג מבצעים לתקופות ארוכות ביותר, במשך חודשים ואף שנים. השופט קבע כי התובעים לא הצליחו להוכיח טענה זו ברמה הנדרשת.
מרמי לוי נמסר בתגובה לכלכליסט: "הבקשה לאישור נגד החברה נדחתה ברובה. אושרה רק טענה בנושא נקודתי הנוגע לרשימת מוצרים ספציפיים ולתקופה מצומצמת. החברה מאמינה כי תוכיח בהמשך ההליך שלא נגרם כל נזק לצרכניה".
בא כוחם של המבקשים מסר לכלכליסט כי הם שוקלים לערער על הטענות שנדחו והוסיף כי הם יעמדו על פיצוי הולם לכל לקוחות רמי לוי שהוטעו.
עוד ב-
תביעה ייצוגית היא כלי צרכני שימושי מאוד בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברת האשראי החוץ בנקאי שתשלם מיליוני שקלים ללווים שלה. כמו כן, פרסמנו על רשת מועדוני הכושר הגדולה שתחזיר מיליונים ללקוחותיה. פרסמנו גם על ענקית הקורקינטים שתפצה את המשתמשים הישראלים שלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.בוקר טוב אליהודניאל עזרן 05/2025/06הגב לתגובה זו0 0בוקר טוב אליהו זה שיטת כבר המון שנים יש משחקים עם מבצעים רושמים קודים באותיות של כתב אורז ובהמון מקרים אין בכלל על המדף מוצרים שהקוד מבצע מופיע בהם ועל טעויות משלמים כנראהסגור
-
3.באופן כללי זו רשת זולה, אבל גם האיכות בד"כ בהתאם. (ל"ת)מיכאל 05/2025/05הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.אכן הפך לרמאי לא קטן... מעסיק ערבים בגלל שכרם הנמוך... (ל"ת)אאבב 05/2025/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.שכח מאיפה באתושבת גבול הצפון 05/2025/05הגב לתגובה זו0 0רמי לוי תמיד מספר על המקום הצנוע ממנו התחיל, אבל רק לצורך פרסום, כפי שרואים את ההתנהלות החזירית שלו בתקופת הקורונה והמלחמה בא מעלה מחיריםסגור



