משפט

מחסני חשמל תפצה לקוחות במאות אלפי שקלים: כך תקבלו גם

בית המשפט אישר הסדר פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית שטענה כי הרשת הטעתה בנוגע לדירוג אנרגטי של מוצריה. הרשת טענה כי לא כך הדבר, אך הסכימה להגיע לפשרה
דוד לוי |  8
רשת מחסני חשמל (צילום Magma Images)
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר לאחרונה הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת אלקטרה קמעונאות המפעילה את רשת "מחסני חשמל", בה נטען כי היא מטעה לקוחות בנושא דירוגי היעילות האנרגטית של מוצרי חשמל. ההסדר כולל הטבות בשווי 200,000 שקלים ללקוחות וכן התחייבות לתיקון מצגי האתר.
הבקשה הוגשה על ידי איתי פליגלמן, שטען כי בדצמבר 2023 רכש מדיח כלים מאתר אלקטרה לאחר שסינן את החיפוש לפי דירוג אנרגטי A ומעלה. לטענתו, כאשר המוצר הגיע לביתו, הוא גילה כי הדירוג האנרגטי בפועל הוא D ולא A כפי שהוצג באתר.
הרשת מצידה טענה כי נתוני המוצר שהוא הזמין באתר זהים למוצר שאותו קיבל בפועל, והפער בדירוג האנרגטי נבע מהרפורמה שהחיל משרד האנרגיה בספטמבר 2022, במסגרתה אומצה התקינה האירופית לדירוג מוצרי חשמל. התקינה החדשה מחמירה יותר מהתקינה הישראלית הקודמת, כך שמוצרים שבעבר זכו לדירוג A או A+++ מסווגים כיום כ-F עד D. בין ספטמבר 2022 ליוני 2024 חלה "תקופת ביניים" שבה ניתן היה לשווק מוצרים לפי שני התקנים במקביל. משכך, נטען כי לא נפל פגם במצג שאותו הציגה הרשת באתר.
אלקטרה הסבירה גם כי היא פרסמה דף מידע באתר שהסביר את הרפורמה, אך לטענת התובע לא הייתה הבהרה מספקת ליד המוצרים הספציפיים. השופטת קרן אזולאי ציינה בפסק הדין כי לא הובהר מדוע החברה לא הציגה את ההבדלים בין דירוגי האנרגיה השונים באופן מפורש לצד הצגת המוצר הספציפי.
במסגרת הסדר הפשרה, אלקטרה התחייבה לוודא כי תוך 30 יום כל מוצר חשמלי מיובא יסומן באתר בהתאם לדין. בנוסף, החברה הסכימה להעניק הטבה בדמות הארכת תקופת האחריות בשנה נוספת ללא תשלום עבור עשרה מוצרי חשמל נבחרים - תנורים, מכונות כביסה ומדיחי כלים. שווי ההטבה לכל לקוח נקבע על 200 שקלים, והחברה התחייבה להעניק את ההטבה עד לסך מצטבר של 200,000 שקלים.
השופטת קבעה כי מדובר בעילת תביעה מוצדקת, וציינה כי רוכש פוטנציאלי נחשף לשני דירוגים שונים באותו מוצר. עם זאת, בית המשפט הפחית את הגמול ושכר הטרחה לתובע ועורך דינו מ-45,000 שקלים ל-30,000 שקלים, כאשר היתרה של 15,000 שקלים תועבר לקרן תובענות ייצוגיות למטרות צרכניות.
אין ספק שתביעה ייצוגית היא כלי צרכני יעיל בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברות הסלולר שיפצו את הלקוחות ב-9 מיליון שקלים. כמו כן, פרסמנו על כך שמאות אלפי בעלי רכבים יקבלו החזר כספי. גם דיווחנו על כך שתביעה שהוגשה לאחר הופעתה של הכוכבת הבינלאומית הובילה לשינוי לטובת הנכים בישראל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שאלתי דירוג וחרטטו שזה תקינה חדשה
    רכשתי מקרר 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מקבלים פיצוי?
    סגור
  • 6.
    צדק
    מחסני חשמל 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסני חשמל לא מכבדים את הלקוחות שלהם,ונהדר לראות שאדם חכם ובכל סבלנות צבע רותם וקיבל פיצוי,תלמדו ותפיסקו כן היחסהמזלזל
    סגור
  • 5.
    מחסני חשמל
    טלטל 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיווקו לי מוצר פגום לאחר שגיליתי את הפגם מפאת לחץ הזמן לא הסכימו להחליף את המוצר אבל פיצו אוצי ב500 ש"ח ברשת שמשויכת להם חשוב להזהר בקניה לא לקבל מומר פגום מחברה זאת
    סגור
  • 4.
    צריך לתבוע את מחסני חשמל -אלקטרה יצוגית בעוד דברים
    רון 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מספיק לראות את הביקורות שאנשים נותנים להם כדי להבין למה לא לקנות שם
    סגור
  • צודק אבל
    אכזבה 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים נופלים , מזל שזה רק מכשירים..
    סגור
  • 3.
    מחסני חשמל אאו•ט~~~!!! זהו החלטתי
    אכזבה קשה ממחסני 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אלקטרה חברה יחדיו לאכזבה.
    סגור
  • 2.
    מדינה בלי יושר
    א נק 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לבנים נופלות חורבן.המדינה בתאוצה שומר נפשו ממיר את הדת היהודית ובורח
    סגור
  • 1.
    אז איך מקבלים גם? (ל"ת)
    נועם 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור