משפט
מהדלת האחורית: בואינג תשלם יותר מ-2.5 מיליארד דולר להסדרת חשד קשירת קשר פלילי
ענקית התעופה העולמית שילמה סכום עתק כדי להביא לסיום בדיקה פלילית של משרד המשפטים האמריקני, שהאשים אותה בהסתרת מידע על מטוס ה-737 מקס שלה שהיה מעורב בשתי תאונות שגבו 346 הרוגים
הבעיה של בואינג נפתרה, לפחות כרגע. ענקית התעופה הסכימה לשלם יותר מ-2.5 מיליארד דולר כדי להסדיר בדיקה פלילית של משרד המשפטים האמריקני, שהאשים את החברה בהסתרת מידע על מטוס ה-737 מקס שלה שהיה מעורב בשתי תאונות שגבו 346 הרוגים, כך הודיעו התובעים הפדרליים ביום חמישי.
התובעים אמרו כי בואינג קשרה "ביודעין ובכוונה" להונות את ארצות הברית בכך שהיא פוגעת ביכולתו של מינהל התעופה הפדרלי להעריך את בטיחות המטוס. בואינג הודתה כי שניים מהטייסים הטכניים של טיסת מקס 737 שלה "רימו" את ה-FAA ביכולותיה של מערכת בקרת טיסה במטוסים, תוכנה שהשתלבה מאוחר יותר בשתי ההתרסקויות, אמר משרד המשפטים.
הקנס בסך 2.51 מיליארד דולר מורכב מקנס פלילי של 243.6 מיליון דולר, קרן של 500 מיליון דולר לבני משפחת נפגעי התרסקות ו-1.77 מיליארד דולר עבור לקוחות חברת התעופה שלה. החברה מסרה כי היא כבר היוותה חלק גדול מהעלויות הללו ברבעונים הקודמים ומצפה לגבות חיוב של 743.6 מיליון דולר ברווחי הרבעון הרביעי לשנת 2020 כדי לכסות את השאר.
"ההתרסקויות הטרגיות של טיסה 610 של חברת ליון אייר ושל טיסה 302 של אתיופיאן איירליינס חשפו התנהלות מרמה ומטעה של עובדי אחת מיצרניות המטוסים המסחריות המובילות בעולם", כתב בפועל עוזר היועץ המשפטי לממשלה דייויד ברנס מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים. לְשַׁחְרֵר. "עובדי בואינג בחרו בדרך של רווח על פני כנות על ידי הסתרת מידע מהותי מטעם ה-FAA בנוגע להפעלת מטוס ה-737 מקס שלה ועיסוק במאמץ לכסות את ההונאה שלהם".
החברה הודתה בעבירה הפסולה וויתרה על זכויותיה למשפט כחלק מהעסקה עם ה-DOJ להסדרת האישומים. ההסכם גם לא הטיל את המנהלים הבכירים שם ואמר כי ההתנהלות הפסולה אינה מקיפה וגם לא היו מנהלים בכירים. "זהו הסדר מהותי של עניין רציני מאוד, ואני מאמין בתוקף כי כניסה להחלטה זו היא הדבר הנכון עבורנו לעשות - צעד שמכיר כראוי כיצד נפלנו מהערכים והציפיות שלנו", אמר המנכ"ל דייב קלהון. בהערה לעובדי בואינג.
ההתרסקויות הכניסו את בואינג למשבר החמור ביותר שלה אי פעם, מה שגרם לפגיעה במוניטין של מי שהיה יצרן המטוסים הגדול בעולם. בחודש שעבר אישרה ה-FAA תוכנה ושינויים בטיחותיים אחרים שביצעה בואינג במטוסים, ופינתה את חברות התעופה להתחיל להטיס אותן שוב. אמריקן איירליינס הפכה בחודש שעבר לחברת התעופה האמריקנית הראשונה שהחזירה את המטוסים לשירות מסחרי.
עורכי דין המייצגים את בני המשפחה של הקורבנות בטיסה 302 של אתיופיאן איירליינס אמרו כי בכוונתם להמשיך בתביעתם נגד בואינג. "להסכם זה, כולל 'קרן הנהנים מקורבנות התרסקות', אין כל השפעה על ההתדיינות האזרחית המתנהלת נגד בואינג, שאנו מתכננים להעמיד לדין באופן מלא כדי להבטיח שהמשפחות יקבלו את הצדק הראוי להן", אמרו. מניית בואינג ירדה בפחות מ -1% במסחר לאחר שעות הצהריים
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.בואינג ,חברה רצינית !!!אחד מהעם 01/2021/08הגב לתגובה זו1 0בחברה מתוקנת כמו האמריקאית היו אמורים לחקות תרבות יפנית ,לא התחום ההתאבדויות מצפוניות ,אלא מסחריות ולסגור לחלוטין חברה שביודעין רצחה אנשים ,ולסיום - קשרי הון לשלטון ,כבר אמרנו - קפיטליזם חזירי מול חיי אדם !!סגור


