משפט

דונלד טראמפ יתבע את אחייניתו והטיימס במיליוני דולרים

נשיא ארצות הברית לשעבר הגיש תביעה נגד שלושה עיתונאים בניו-יורק טיימס שזכו לפוליצר על החשיפה עליו וגם תובע את אחייניתו. "כתבת ניו יורק טיימס סוזנה קרייג הציקה למארי טראמפ ואמרה לה שהיא יכולה 'לשכתב את ההיסטוריה של נשיא ארצות הברית'". מארי טראמפ: "דונלד פאקינג לוזר"
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
אחרי שורה של איומי סרק, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ  מקיים את מה שהבטיח ותובע את אחייניתו ושלושה עיתונאים זוכי פוליצר, העיתונאים של הניו יורק טיימס שחשפו בשנת 2018 את ההתחמקות של הנשיא לשעבר ממס ברמה של התחמקות מוחלטת. 
עורך דינו דאז, צ'ארלס הארדר אמר כי: "הטענות בדבר הונאה והעלמות מס הן שגויות במאה אחוז, ומושמצות לחלוטין". הארדר גם אמר כי עם פרסום התחקיר שערך 18 חודשים "יחשוף את עצמו לאחריות ניכרת ולפיצויים בגין לשון הרע"
אך לא מדובר בתביעת לשון הרע נראה למעשה שטראמפ נטש לחלוטין את העמדת הפנים שכל חלק בחקירת הטיימס היה שקרי. במקום, ביום שלישי הוגשה תלונה במחוז דאצ'ס של ניו יורק בה טוענים עורכי הדין של הנשיא לשעבר כי הכתבים של טיימס אילצו את אחייניתו "לשכתב את ההיסטוריה של נשיא ארצות הברית".
לפי עורכי הדין של טראמפ, סוזן קרייכ כתבת הטיימס שלא הייתה לה מערכת יחסים מוקדמת עם האחיינית מארי טראמפ, הופיעה בביתה במטרה לדבר איתה על "סיפור חשוב מאוד על העסקים המשפחתיים", מארי סירבה לדבר עם קרייג ואפילו אמרה לה כי "זה ממש לא מגניב להראות את עצמה בפתח הבית"
למרות ההתנגדות של מארי טראמפ, קרייג המשיכה לרדוף ולהטריד את מארי טראמפ מתוך הבנה כי בידה מסמכים חשובים. קרייג עידכנה את מארי כי מסמכים אלו יכולים לסייע "לשכתב את ההיסטוריה של נשיא ארצות הברית".
בסופו של דבר, עורכי הדין של טראמפ מסבירים שהאחיינית הסכימה לסייע וקרייג הנחיתה את מארי לקחת את המסמכים מעורכי הדין שלה, השתמשה בפלאפון אחר על מנת להעלים את ההתקשרות ביניהם ומידה וקרייג לא הייתה מציקה לקרייג, מארי לעולם לא הייתה מעבירה אלפי עמודים של תיעודי המס של דודה.
הסוף ידוע, הטיימס החליטו לפרסם את התחקיר שנצבר במשך שנה וחצי המבוסס על תיעוד המס של הנשיא לשעבר. אותו התחקיר עורר המון גאווה בכלי התקשורת לאחר שהכתבה הזו הפכה להיות הכתבה הנקראית ביותר בהיסטוריה של הטיימס. המנייה עלתה ב-7.4%. בכתב התביעה לא הוזכר פרס הפוליצר.
בתגובה לפרסום על התביעה שעלה ב"דיילי ביסט", מארי טראמפ אמרה: "אני חושבת שהוא פאקינג לוזר. זה ייאוש. הקירות נסגרות עליו והוא נלחם בכל כמו בכל פעם שזה קורה עם דונאלד, הוא זורק הכל על הקיר עד שמשהו ידבק. הוא ינסה לשנות את הנושא".
הנשיא הקודם תובע פיצויים על הנזקים מטיימס ומארי טראמפ. בסכום שייקבע בבית המשפט, סכום שהוא ועורכי דינו מעריכים שיגיע ללא פחות מ-100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ‏דונלד טראמפ יתבע את אחייניתו , ואת הטיימס
    רות 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏באמת הגיע הזמן שיעשה זאת ,‏כל התקשורת המזוהמת הזו הייתה נגד טרמפ בדיוק כמו התקשורת המזוהמת שהיתה נגד נתניהו, ‏זה נבלה וזו טרפה . ‏חבל שרק 100,000,000 שיתבע יותר ומגיע לו. ‏בהצלחה לדונלד היקר??שהוא ונתניהו?? עשו הכל למען מדינת ישראל. יחי דונלד טרמפ וביבי נתניהו לעולם ועד.????
    סגור