משפט

בזק תשלם עשרות מיליוני שקלים ללקוחות, וזו הסיבה

חברת בזק תשלם ללקוחותיה בעשור האחרון פיצויים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים לצד הטבות בדמי מנוי, בעקבות תובענה ייצוגית. הפיצוי יגיע ללקוחות עד אפריל הקרוב
מערכת ice |  6
בזק שירות לקוחות (צילום אייס)
בזק עתידה לחלק בקרוב סכום כולל של 24 מיליון שקלים אחרי שהפסידה בתובענה ייצוגית שהוגשה בעקבות שירות האנטיוירוס שהציעה החברה למנויים. מדובר בשירות שנדרשה התקנה והתאמה כדי להפעיל את שירותיו, והתובענה הוגשה אחרי שגם מנויים שלא הורידו את תוכנת האנטיוירוס ולמעשה לא יכלו להשתמש בשירות, שילמו על השירות עבור החברה.
עלות השירות ללקוח עמד על עשרה שקלים לחודש. מי שזכאים לפיצוי הם מנויי השירות החל מינואר 2010 ועד למועד שבו פסק הדין הפך סופי. בעקבות פסק הדין  בזק החלה לנקוט בצעדי יידוע של מנויים חדשים כי ישלמו על שירות האנטי וירוס גם במידה ולא יורידו את תוכנת השירות ויפעילו אותו. 
הפיצוי יינתן גם ללקוחות עבר של בזק שכרגע כבר לא מנויים לשירותי החברה. הסכום כולו - 24 מיליון שקלים יחולק באופן יחסי בין מבקשי הפיצוי לפי תקופת הזמן בה נסיבת התובענה תקפה לגביהם. באפשרותם של המנויים לבחור באופן הפיצוי וזה אמור להגיע לחשבון הלקוח עד לאפריל של שנת 2022. לצד זאת, חמישה מיליון נוספים יחזרו ללקוחות באמצעות הנחות דמי מנוי.
 
כזכור, באפריל השנה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 6,750,000 שקל על חברת בזק. הסיבה לקנס היא שבזק הטעתה את הצרכנים בעסקת רכישת חבילת אינטרנט כאשר אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ללא תיאום תנאים ולא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית עליה שילמו והובטחה להם.
רק שבועות לאחר מכן נדונה עוד סוגיה משפטית של בזק כשהשופטת צילה צפת אישרה בבית המשפט המחוזי בתל אביב,  הסכם פשרה שהושג בתביעה ייצוגית שנוהלה מול חברת בזק, ועסקה במצגים מטעים של נציגי בזק בקשר לשירותי הפרסום של עסקים. בזק התחייבה לתקן את דרכיה לעתיד.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה זאת אומרת,יחולק בין מבקשי הפיצוי? זה פיצוי או פרסומת
    יואב 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקוראים מבינים שכפי שהפרטים מוצגים זה בלוף. מה תועיל הוזלה למשל של 10%אם היא בסופו של חישוב תסתיים כך? הרי כבר שנים הם עושים הכל שיצרכו את השרות,גם בהנחה של 20%. כל עוד אין פרטים קבועים וברורים של הפיצוי,והוא מחולק לכל דורש ולא רק למי שנפגע, זה פרסומת ולא פיצוי. את זה מבינים רובם ולא רק אני. אותי תשימו בצד.אני לא העניין כאן אלא כולם הם העניין והפרסומת שמוצגת בתור שרות לאזרח.בושה
    סגור
  • 5.
    הזמן שלקח להתקשר ולברר מה זה החיוב שיתווסף? פיצוי !!! (ל"ת)
    נורית 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    באר שבע (ל"ת)
    יפה 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מתי נקבל את הפיצוי? (ל"ת)
    אבי 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הוט חבילה של 500 מגה
    יאיר 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מקבלים פחות מ 160...לא מאמינים? תבדקו. לפחות 3 פעמיים בשבוע...גם אם יסגרו לכם..אחרי שבועיים זה שוב למטה
    סגור
  • 1.
    ככה זה כשלבוס יש ראש ממשלה בכיס (ל"ת)
    עדי 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור