משפט

פשיטות ועיקולים ברהט: מבצע הגביה של מס הכנסה

מבצע הגביה של רשות המסים כחלק מהמאבק הלאומי בפשיעה בחברה הערבית עלה היום מדרגה והתרחב לאזור רהט, ערוער, דימונה ועיירות; במסגרת המבצע עוקלו מאז שעות הבוקר 12 רכבי יוקרה מחייבים קשים
ניצן כהן |  7
ערן יעקב (צילום פייסבוק/משרד האוצר)
מבצע הגביה של רשות המסים נמשך והיום, כחלק מהמאבק הלאומי להשלטת החוק והמלחמה בפשיעה במגזר הערבי פשטו גובי מס הכנסה בשילוב כוחות שיטור מתוגברים על חייבים שהוגדרו "קשים" באזור רהט, ערוער, דימונה ועיירות.
במסגרת המבצע עוקלו 12 כלי רכב יוקרתיים מחייבים קשים שאוחזים בחוב של מיליוני שקלים למדינה. במסגרת הפעילות המבצעית לקחו חלק כ- 200 שוטרי מרחב נגב מתחנות המרחב, מחלק הלבנת הון ימ"ר נגב, לוחמי יס"מ נגב ולוחמי יחידת יואב של המחוז הדרומי ועשרות חוקרים ועובדים מיחידות החקירות, השומה, מע״מ ואכיפת הגביה ברשות המסים ופרקליטות המדינה (פלילי, אזרחי ופיסקאלי) על יעדים מחוללי פשיעה לאיתור חייבי מס.
מרשות המסים נמסר כי הפעילות התמקדה בגזרת התחנות רהט, ערוער, דימונה ועיירות. במהלכה אותרו חייבי מס שחובם עומד על מיליוני שקלים ובבעלותם רכבי יוקרה שעלותם מאות אלפי שקלים. במהלך הפעילות ניסו מספר חייבים לברוח ובסיוע מסוק אותרו החייבים והובאו לחקירה.
 
"במהלך הפעילות נתפסו 12 כלי רכב ביניהם רכבי יוקרה מסוג ״רוביקון״, קורבט, פורש, ולנד רובר בהתאם לצווים שהוצאו על ידי  רשות המסים" נמסר מרשות המסים.
ברשות המסים אמרו עוד כי הפעילות הכלכלית על היבטיה השונים נמשכת גם כעת.
יש לציין כי פעילות רשות המסים היא חלק מפעילות כוללת של המדינה להגברת האכיפה והמלחמה בפשיעה במגזר הערבי. כחלק מהמלחמה הזו גובה המדינה חובות ופותחת בהליכים משפטיים פלילים בעיקרם נגד החייבים ה"קשים" והיא אינה נוגעת, ככל הידוע, לאנשים נורמטיביים.
עוד יש לציין כי החברה הערבית סובלת מהפשיעה לא רק במישור הפלילי אלא גם במישור השירותים הציבוריים מאחר ויש קושי רב לגבות חובות במידת הצורך ולכן גם המערכת הבנקאית מחזיקה בפעילות מצומצמת (יחסית) במגזר ולכן יש חשיבות גדולה לפעילות רשות המסים שהיא חורגת הרבה מעבר למלחמה בפשיעה שמובילה המשטרה.
מפרקליטות המדינה נמסר כי "פרקליטות המדינה, משטרת ישראל ורשות המסים ימשיכו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם ובשיתוף פעולה על מנת לאכוף את כלל החוקים בכל מקום וזמן, וזאת על מנת לשמר את המשילות ויכולת ההרתעה ולהביא בין היתר להגברת השוויון בנטל המס בקרב האזרחים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה דעתכם
    מיכאל זומבורבסקי 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הייתם עד עכשיו אני גימלאי שבוקשי חי משגעים לי את השכל עם תאומי מס כל תחילת שנה מה אתם מתרברבים עכשיו חאנטרישים גדולים
    סגור
  • 6.
    סוף סוף... הגיע הזמן שיעשו קצת עבודה אמיתית (ל"ת)
    רק התחלה 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה זה חייבים קשים
    מדינת פח 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם צריכים לשלם גם אם אתה עשיר או עבריין
    סגור
  • 4.
    בדואים
    יוספה 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם לא תגלו כמה כסף הם מסתירים, אלא אם כן תגיעו עם d9 ותחפרו לפחות 5 מטרים.
    סגור
  • 3.
    בדואים בני 16 נוהגים ברכבים של חצי מיליון וללא רשיונות
    באר שבעי 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדואים צעירים נוהגים ללא רשיונות וביטוח בלנדרוברים, חצי מליון, ומתפרעים בכבישים, מאיפה יש להם כסף, אין אכיפה, עשרות אלפים יכנסו לכלא אם תהיה אכיפה. בדואים לא לומדים נהיגה, הם נוהגים עד שיתפסו וישוחררו.
    סגור
  • 2.
    כל עבריין במגזר להגלות לאיראן
    רק גלות 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם לא משלמים לא מקיימים חק נהנים מעשר נשים ומאתיים צאצאים.כמובן כולם תחת תעודת זהות כחולה..רק הגלייה מיידית
    סגור
  • 1.
    הערביי ירושלים לא נוגעים. מישרד המשפטים
    אינפורמציה 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת המשפט הישמאעלית בירושלים מפנקת את ערהיי ירושלים העשירים הן בפלילים הם זוכים לטיוח וחיפוי והן מעיקולים ובכל. וממונים לאדונים בכל המוסדות.
    סגור