משפט

קשת 12 הסתבכה בגלל בוורלי הילס וזו התביעה שחטפה

צלם אמריקאי טוען שתמונה שצילם בעבר עם כוכבי בוורלי הילס 90210 שימשה את אתר מאקו ואתרים נוספים הקשורים לקבוצת קשת ושימשה לעשיית רווח תוך הפרת זכויות יוצרים: "ההפרות בוצעו בהעדר ניקיון כפיים לאורך שנים רבות"
כפיר אדר |  4
בניין קשת (צילום Magma Images)
הצלם האמריקאי מייקל גרקו וחברת מייקל גרקו פוטוגרפי בע"מ תובעים את קשת 12 בסכום של 400 אלף שקל בסך הכל בגין הפרת זכויות יוצרים וקניין לכאורה באמצעות אתר מאקו, שם פורסמו לדבריו יצירות שלו ללא אישור, כך נודע היום (רביעי) ל-ice לראשונה.
במסגרת התביעה הוא דורש פיצויים של 380 אלף שקל, כאשר 200 אלף שקל בגין הפרות חוזרות ונשנות לכאורה ו-180 אלף שקל בגין הפרות חוזרות של הזכות המוסרית, כמו כן הוא דרש לשלם את הוצאות המשפט וטרחת עורך דינו.
 
היצירה המופרת הייתה צילום אייקוני בו לקחו חלק כוכבי בוורלי הילס 90210  - סדרת הטלוויזיה של שנות ה-90'. בתמונה נראים ג'ייסון פריסטלי, והמנוח לוק פרי. הזכויות על היצירה נרשמו על ידי מייקל כבר בשנת 2010.
לטענת כתב התביעה, היצירה שהופרה מספר פעמים הועתקה ללא אישור והציגה העתק שעשתה בו לדבריו "שימוש אחר באמצעי טכנולוגי מטעם רשת למטרות עסקיות, תכלית הפרסומים היא עשיית רווחים לכיס הנתבעת וההפרות בוצעו בהעדר ניקיון כפיים לאורך שנים רבות".
לדברי עורך הדין: מייקל שהינו אזרח ארה"ב שאינו דובר עברית, גילת את הפרת הזכויות ביולי 2020, פנה בתום ליבו לאבי ניר מנכ"ל קשת במייל מפורט וכן לכמה גורמים בקשת אינטרנשיונל בו הסביר את הפגיעה בו. אך לא נענה מאף אחד מהם.
עוד המשיך: "משך ההפרה של זכויותיהם על ידי קשת נמדד בשנים ארוכות, קשת סירבה לשלם לתובעים פיצוי או תגמול כלשהו בעניים הפרת הזכויות והשימוש בהן". עוד ביקש עורך הדין שהחברה תחשוף את ההכנסות הכספיות שלה משנים אלה.
מקשת 12 סירבו להגיב לידיעה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בהצלחה לתובע
    קים 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמן קשת 12 יפשטו את הרגל
    סגור
  • 3.
    כסף קטן, כן או לא לערוץ אלג'זירה ??
    אורחת 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתבוע את הצבועים, שמטיפים לנו על מוסר ומתנהגים כאחרוני העבריינים !!! לרוקן את הערוץ השקרן ומהנדסי התודעה
    סגור
  • 2.
    כל כך מתאים לערוץ המתחזים....
    אורן 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הערוץ שמתיימר לתפוס נוכלים מתחזים ומשדר יצאת צדיק,מסתיר את מעשיו הנלוזים ואף מתכחש להם.תמיד ידעתי שאין שם צדיקים אלא מתחזים ונוכלים- אלו שידורי קשת ערוץ השקר
    סגור
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    חנן 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור