משפט

התאחדות הקבלנים מאיימת על ראש עיריית ר"ג בתביעה

ראול סרוגו והתאחדות הקבלנים מאיימים לתבוע את ראש עיריית רמת גן לאחר פרסום פוסט בפייסבוק בו כינה את התנהגות הקבלנים ברמת גן "חזירית" ואיים "יתחרטו על החלטתם". שאמה הכהן: "עומד מאחורי כל מילה שכתב ובז לכל פרשנות מעוותת שניתנת לכך"
אביחי דלאל |  1
ראול סרוגו, כרמל שאמה הכהן (צילום כפיר סיון, באדיבות דוברות עיריית רמת גן)
התאחדות הקבלנים בוני הארץ תחת הנשיא ראול סרוגו הגישה היום (רביעי) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים באמצעות עו"ד אורי שנהר ממשרד עורכי הדין חדד, רוט, שנהר, הלפר  ושות' נגד ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. באותו המכתב הקבלנים טוענים כי ראש העיר פרסם דברי לשון הרע ואיומים על הקבלנים. 
שאמה הכהן פרסם פוסט בדף הפייסבוק בעקבות אירוע הטרור הרצחני שאירע אמש בבני ברק שם טען כי "ביקשנו בלילה מהקבלנים בעיר שאתרי הבניה לא יעבדו היום ולו לטובת תחושת הבטחון שנפגעה. חשוב להבין שאין לנו סמכות בחוק לחייב את הסגירה. חלק מהקבלנים מכבד וחלק מתעלם עם שלל תירוצים. אלה שמצפצפים על בקשת העיריה עוד יגיעו אלינו עם בקשות, יקבלו יחס בהתאם ויתחרטו על החלטתם החזירית היום לחשוב רק על הכיס שלהם ולשים פס על העיר ותושביה. אישית אני פונה לקבלנים ומסביר להם שהתעלמות מהבקשה שלנו תעלה להם ביוקר, כשהם יצטרכו אותנו ואין קבלן שלא צריך את העיריה במהלך פרוייקט".
 
במכתב ההתראה תקפו את ראש העיר רמת גן והסבירו כי התגובה שלו לאירוע הטרור מהווה בעצם ניצחון כי כן הבנייה נפסקת. "יש לצפות ממלאי תפקידים ציבוריים כמוך לנהוג בקור רוח ובאחריות" נכתב במכתב ההתראה, "עצם הקריאה להפסקת פעילות הבניה בישראל מהווה פרס לטרור, משרתת את מטרותיו ותגרום למדינה ולאזרחי המדינה לרבות אזרחים הממתינים להשלמת בנייתה של דירתם, נזקים עצומים וארוכי טווח, כפי שמקווים ארגוני הטרור שיקרה".
במכתב ההתראה טוענת התאחדות הקבלנים כי דבריו של שאמה הכהן בפייסבוק מהווים לשון הרע. "אין כל מקום להסתה מצידך ואף להתרת דמם של ציבור הקבלנים והבונים. יש לראות בחומרה רבה את העובדה שאיש ציבור כמוך מתאר כ'חזירים' ציבור מסור, שומר חוק ופטריוטי, כציבור הקבלנים והבונים ולהתבטאות כזו אין מקום בשיח הציבורי בישראל, בוודאי בימים אלו", נכתב במכתב. 
 
בהמשך ייחסו לדבריו של ראש העיר איום: "בהודעתך איימת במפורש על קבלנים לפגוע בהם, רק משום שיפעלו בהתאם לחוק, תוך שימוש פסול ומפלה בסמכויות שהוענקו לך על פי חוק, כראש עיר. כידוע לך, ממלא תפקיד ציבורי אינו יכול לאיים, כי בהפעלת שיקול דעתו המינהלי יעניש אזרח הפועל על פי דין ויפלה בין קבלן לקבלן באופן בלתי חוקי. בלשון זהירה אציין, כי איומים שכאלו אינם מתאימים לאנשים שומרי חוק".
במכתב דרשו הקבלנים מכרמל שאמה הכהן לחזור בו באופן מיידי: "מהדיבה והאיומים שבהודעתך, להימנע מכל פרסום בלתי חוקי, מסית או משמיץ לרבות פרסום המשתמש במונח 'חזירים' ביחס לציבור הקבלנים וכן להימנע מלאיים במפורש או במרומז על מי שלא יפעל בהתאם לגחמותיך. כמו כן הנך נדרש לפעול לאלתר להסרת הפרסום המשמיץ והמאיים שפורסם על ידך בעמוד ה'פייסבוק' שלך. ככל שלא תנהג כך, תפעל התאחדות הקבלנים ובוני הארץ באופן הנחרץ ביותר לשם הגנה על זכויותיהם של חבריה".
מלשכתו של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, נמסר בתגובה: "ראש העיר יעשה כל דבר בכדי לשמור על בטחון תושביו ולייצב את תחושת הבטחון האישי שהתערערה עקב גל הטרור שמתרומם והגיע אתמול בלילה לפאתי ר"ג. ראש העיר עומד מאחורי כל מילה שכתב ובז לכל פרשנות מעוותת שניתנת לכך".
 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מסר כי: "בענף הבנייה והתשתיות הישראלי מועסקים עובדים ישראלים, זרים ופלשתינאים, זה לצד זה. בניגוד לשוהים בלתי חוקיים, שאסור בשום אופן להעסיק בישראל, העובדים הפלשתינאים הרשאים לעבוד בענף הבנייה והתשתיות נבחנים במסרקות על ידי מערכת הבטחון לפני קבלת אישור העבודה. אלה עובדים מיומנים בבניה שמגיעים בכל יום לעבודה בישראל כדי להתפרנס. על המשמעות של העבודה המשותפת עם עובדים פלשתינים בעלי רישיון לעבודה בישראל אפשר היה ללמוד בתקופת הקורונה, כאשר בחרו עשרות אלפים מהם להישאר בישראל ולא לשוב לביתם לאורך שבועות ארוכים כדי להתפרנס ובהמשך, כאשר מימנו והובלנו עם המדינה מבצע לחיסונם, 60 אלף עובדים תושבי הרשות הפלשתינית התייצבו והתחסנו כולם במבצע של שלושה שבועות. העבר מלמד שהתעסוקה של הפלשתינאים מפחיתה את הטרור ולא מגבירה אותו. יחד עם זאת, על הקבלנים לפעול על פי הוראות משטרת ישראל וכוחות הבטחון".
אברהם להב, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן מסר: "בקשתך מאתמול בלילה הועברה על ידינו לכל הקבלנים חברי הארגון. התייחסנו לבקשתך בכבוד , באחריות ובזהירות. הצד השני של המשוואה אינה יכולה להיות קבלנים חזירים, וגם לא איומים. הפועלים המועסקים ע"י הקבלנים משרתים את האינטרס של המדינה לדו קיום בשלום. עובדים המגיעים מהשטחים עוברים בידוק ביטחוני מוקפד, והם עובדים אצלנו שנים רבות. הניסיון מראה כי מעובדים אלו לא יצאו המפגעים. אנו בקשר עם גורמי הביטחון וננהג בהתאם להוראתם. לא היה כל מקום להתבטאות שלך כלפי הקבלנים. כיו"ר הנהלת ארגון הקבלנים מחוז דן, אני קורא לך לחזור מהכינוי הפוגע שלך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבכין מתנהג בצורה מחפירה .
    דודי 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האדם האחרון עלי האדמות פותח את פיו ובא בטענות? שימשיך לשבת בשקט . הפעם אני עם רה'ע . בושה שיש אדם כזה הרואה רק את טובתו האישית ושל חבריו .
    סגור