נדל"ן ותשתיות

הדרמה בבחירות להתאחדות הקבלנים הוכרעה: זה הנשיא שנבחר

הנשיא המכהן, ראול סרוגו, נבחר לכהונה נוספת כנשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ - המייצגת אלפי קבלנים בישראל. סרוגו גבר בקרב צמוד ודרמטי עם מי שהתמודד מולו, סגנו יהודה כתב, שהודח מהתואר לטובת סגנים אחרים שנבחרו | כל הפרטים
מערכת ice | 
ראול סרוגו, יהודה כתב (צילום כפיר סיון, יחצ)
הבחירות לנשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ הוכרעה הלילה (שלישי) עם בחירתו של הנשיא המכהן ראול סרוגו, אל מול סגנו יהודה כתב. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, התקשר לברך: "יש לפנינו אתגרים רבים, ואני מאמין שבעבודה משותפת, נמצא  את הדרך להגיע לפתרונות הטובים ביותר".  
במהלך תקופת הבחירות נרשמה דרמה קטנה כאשר נעשה ניסיון לפסול את מועמדותו של סרוגו לאור לכאורה תעמולת בחירות אסורה כפי שקבעה השופטת בדימוס רות לבהר-שרון. אך סרוגו - האיש החזק בהתאחדות - ידע לצאת מהניסיונות להדביק לו תדמית שלילית. 
הבחירות הוכרעו בהפרש יחסית קטן, ובהינתן שהיו רק 55% אחוזי הצבעה - כל קול היה יכול להכריע. בסופו של דבר ניצח סרוגו עם 53.7% מהקולות, אל מול כתב שהצליח להגיע להישג מול הנשיא המכהן עם 46.08% קולות.
 
התאחדות הקבלנים בוני הארץ מונה מעל 3000 חברות וחברים הפועלים בתחומי הדיור, הבינוי ציבורי, השיפוצים והתשתיות. עם זאת, ההתאחדות מייצגת בחלקים גדולים של פעילותה את כלל 6,400 קבלני ישראל הרשומים כחוק בפנקס הקבלים של משרד הבינוי והשיכון. כאמור, אל ההתאחדות מסונפים 13 ארגוני קבלנים מקומיים בפריסה ארצית מהגליל ועד לנגב המטפלים בצרכים המקומיים של החברים בכל איזור בו הם בונים
ההתאחדות היא הגוף היציג של כלל העוסקים בבנייה והתשתיות ופועלת כדי לקדם את הענף מול הממשלה, הכנסת, השלטון המקומי ורגולטורים נוספים. בשנים האחרונות חיזקה ההתאחדות את מעמדה והפכה שותפה בולטת ברוב הדיונים על עתיד התכנון והבנייה שמנהלים קובעי המדיניות בתחומים אלה. התאחדות הקבלנים בוני הארץ שותפה כיום לכלל מהלכי קבלת ההחלטות של הכנסת וממשלת ישראל בכלל היבטי העשייה הקשורים לפתרון מצוקת הדיור בישראל, פיתוח תשתיות והקמת מבני ציבור, לרבות ראייה עתידית ארוכת טווח בקשר לשוק הנדל"ן הישראלי. במהלך 2008 חתמה התאחדות הקבלנים בוני הארץ על הסכם לצירופה של התאחדות קבלני השיפוצים להתאחדות ובשנת 2019 חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם התאחדות קבלני מיזוג האוויר.   
    
נוסף על בחירת נשיא ההתאחדות, נבחרו היום על ידי חברי הארגון גם סגני הנשיא, ראשי האגפים השונים: צביקה דוד יו"ר אגף תשתיות, ניר ינושבסקי יו"ר אגף בנייה חוזית, חיים פייגלין אגף יזמות ובנייה, גלעד בובליל ליו"ר אגף כלכלה וכוח אדם, וליו"ר ועדת ביקורת נבחרה ורד צרפתי זבולון. הבחירות התקיימו במשך היום ב-13 ארגוני הקבלנים המקומיים של ההתאחדות הפזורים בכל רחבי הארץ וקלפי נוספת שנפתחה לטובת קבלני אילת והסביבה, ובהם בחרו כ- 1352 קבלנים החברים בהתאחדות הקבלנים. .  
נשיא ההתאחדות הנבחר, ראול סרוגו מסר לאחר היבחרו: "בשבילי זו סגירת מעגל מרגשת, אחרי 30 שנה של פעילות בהתאחדות ואחרי תקופה כנשיא בשנים מאתגרות ולא קלות. היום הקבלנים החליטו כי הם רוצים להמשיך לבנות את ההתאחדות בדרך שלנו, ממשיכים לבנות עתיד.  
כולנו הוכחנו שדווקא בזמן משבר אנחנו יכולים להתעלות וחרף המשבר להתעלות מעל כל הסיכויים. בשמי ובשם כל הנבחרים, אנחנו הולכים להפשיל שרוולים ולהביא לעוד הישגים כפי שאמרתי בעבר. אני אלחם עבורכם, למען ענף הבנייה והתשתיות לטובת הכלכלה הישראלית. אני אהיה נשיא של כולם, ויחד נגיד להישגים לטובת ענף הבנייה והתשתיות וכלל אזרחי ישראל".
מטעמו של יהודה כתב נמסר: "מדובר בהישג אדיר שלנו. לא פשוט להתמודד מול נשיא מכהן. התוצאות מדברות בעד עצמן. כמעט מחצית מהבית הזה רוצה דרך חדשה ואני מקווה שמכאן הדברים יתנהלו אחרת וההתאחדות תהיה הבית של כל הקבלנים בישראל. הבית הזה בנפשי ואני רוצה בהצלחתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה