נדל"ן ותשתיות

דרמה בבחירות להתאחדות הקבלנים: האם הנשיא עשה תעמולה פסולה?

יו"ר ועדת הבחירות, השופטת בדימוס רות לבהר שרון הודיעה על שתי החלטות נגד ראול סרוגו: תשדיר הרדיו של התאחדות הקבלנים נעשה כתעמולה פסולה ותמיכה פומבית של שני בעלי תפקידים. סרוגו: "התאחדות הקבלנים הפכה לחזקה ומשפיעה והקבלנים יבחרו בשבוע הבא את הנשיא הנבחר בהליך דמוקרטי"
מערכת ice | 
ראול סרוגו, יהודה כתב (צילום כפיר סיון, יחצ)
יו"ר ועדת הבחירות בהתאחדות הקבלנים - בוני הארץ, השופטת בדימוס רות לבהר-שרון דחתה את מרבית הטענות של כתב שהאשים את סרוגו ב"שוחד בחירות וטובות הנאה" אך קבעה אתמול (שני) כי ראול סרוגו, נשיא ההתאחדות, עשה תעמולה פסולה בתשדיר רדיו ממומן של התאחדות הקבלנים ותמיכה פומבית של שני בעלי תפקידים. 
כזכור, עוד שבוע ביום שלישי ה-8 בפברואר, ייערכו הבחירות לנשיאות התאחדות הקבלנים ולמועצה, כאשר הנשיא המכהן, ראול סרוגו, נחשב המועמד המוביל אל מול מי שיתמודד מולו - סגנו יהודה כתב.
לפי החלטת לבהר-שרון, שניים מתומכיו של סרוגו, ניר ינושבסקי וצביקה דוד, שחתמו עימו על מסמך הסכמות בטרם הבחירות, ציינו במסמך את תפקידם הרשמי כראשי אגפים בהתאחדות והדבר פסול. לאחר שמטה הבחירות של יהודה כתב הגיש תלונה בטענה למסמך שנחתם בינואר 2022. באותו הסכם יש משום "שוחד בחירות ומעלה חשש ממשי לטובות הנאה למקורבים".
 
לדבריה של לבהר-שרון, לא מדובר בהסכם פוליטי או קואליציוני אלא חלק מפרסום המצע של ראול סרוגו המצהיר שבכוונתו לשתף פעולה בנושאי הבניה והתשתיות עם צביקה דוד וניר ינושבסקי. לדבריה, אין פסול בפרסום מצע אלא רצוי שהבוחר ידע מה המועמד שאליו הוא מצביע מציע. 
אלא שבסעיף השני של ההחלטה, לבהר-שרון התייחסה למסמך ההסכמות שהופץ על די ניר ינושבסקי וצביקה דוד, המכהנים כיו"ר אגף בניה חוזית ויו"ר אגף תשתיות לכלל חברי אגף תשתיות ובניה חוזית באמצעות מסמך מה-20 בינואר שנכתב על נייר הלוגו של ההתאחדות. כותרתו של אותו המסמך היא "הודעה על חתימת הסכם קוליציוני בין נשיא ההתאחדות המכהן מר ראול סרוגו ואגף תשתיות ובניה חוזית ותמיכה במועמדים לבחירות" ושם נכתב כי הם בתפקידם כיושבי ראש האגפים מודיעים על תמיכתם במועמד ראול סרוגו. 
הטענה של לבהר-שרון: "הם יכולים לחתום אך ורק באופן אישי בשמם ללא ציון תואריהם בארגון". בהמשך לכך, קבעה השופטת כי עליהם להוציא הבהרה מיידית לעורכי הדין של המתומדד יהודה כתב כי מדובר בתמיכה אישית שלהם ולא תמיכה במועמד סרוגו כבעלי תפקיד בהתאחדות. ולבצע תיקונים והבהרות כמו לא לכתוב את המסמך על דף עם הלוגו של ההתאחדות.
 
קביעה נוספת שעלתה אתמול של השופטת קבעה כי התשדיר שנפתח במילים "כאן ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים ובוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל", עסק בעיקר בפעילות של תמ"א 38 והחשיבות שלה, אלא שהשופטת טענה כי אין מניעה או איסור לפרסם את חשיבות התמ"א 38 כשההתאחדות פועלת ומתפקדת בשוטף, אך לא ראוי שהנשיא היוצא שמציג את עצמו ומפרסם את הנושא מספר ימים לפני הבחירות. "יש בכך משום תעמולה אסורה המפלה אותו לטובה על פני מועמדים אחרים, שאינם יכולים להציג עצמם כנשיאי התאחדות" כתבה בהחלטתה.
בהתאם להחלטת השופטת, התשדיר במתכונתו הנוכחית יפסק לאלתר. כמו כן, השופטת מחייבת את סרוגו להודיע בשבוע הקרוב מה הייתה עלות התשדיר, הפקת התשדיר, שידורו ומאילו מקורות הוא מומן.
ממטה נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו נמסר בתגובה: ״נשיא ההתאחדות סרוגו גאה בתמיכה הרחבה לה הוא זוכה מרוב מוחץ של ארגוני הקבלנים, לאחר קדנציה של שלוש שנים עם הישגים חסרי תקדים למען הקבלנים בוני הארץ. כפי שפסקה כבוד השופטת בדימוס רות לבהר שרון, לא נמצא כל פסול בפרסום המצע ולבקשתה נתנה הבהרה באשר לתמיכה בסרוגו מטעם היורי״ם. גם בנושא התשדיר המקצועי הובהר לנוכח העתירה כי אין לו כל נגיעה בצורה ישירה או עקיפה לבחירות. התאחדות הקבלנים הפכה לחזקה ומשפיעה והקבלנים יבחרו בשבוע הבא את הנשיא הנבחר בהליך דמוקרטי, שמכבד את הארגון והחברים״.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה