משפט

תמר זנדברג בקנס ענק: זה הסכום שישלם מפעל המצברים

קנס בגובה של מאות אלפי שקלים הוט על חברת וולקן תעשיות רכב, שלוש שנים אחרי תקרית דליפת החומצה הגופרית שגררה נזקי סביבה באיזור המפעל
מערכת ice |  1
תמר זנדברג (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, pexels, freepik)
במהלך חודש ספטמבר 2019 ניתק צינור ממכל של חומצה גופריתית אשר אוחסן בחצר המפעל שלא כתנאי היתר הרעלים של החברה. כתוצאה מכך, מאות ליטרים של חומצה גופריתית זרמו על פני הקרקע מחוץ לגבולות המפעל והגיעו לסביבה ולמפעל סמוך.
המשרד להגנת הסביבה הודיע הבוקר כי הטיל עיצום כספי על חברת וולקן תעשיות רכב מאזור התעשייה מגדל תפן בהיקף של 413 אלף שקל, בשל הפרת תנאים בהיתר רעלים, וכן טיפול לקוי באירוע חומרים מסוכנים.
בנימוקי הקנס צוין כי אירוע חומרים מסוכנים חייב בדיווח למוקד הסביבה במשרד בזמן אמת ובתוך פרק זמן של רבע שעה לכל היותר, כמו גם בקיום תחקיר. החברה לא דיווחה על האירוע, והדיווח הגיע מגורם אחר. תחקיר אירוע החומרים המסוכנים שקיימה לקה אף הוא בחסר.
מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה הוציא לחברה התראה ומנהלת מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה, דורית זיס, קיימה הליך של שימוע למנהלי החברה.
בהליך התברר שעקב עבודות שיפוץ במפעל החברה, לא הונח מכל החומצה הגופריתית במאצרה שנועדה לאצור חומרים מסוכנים הדולפים מהמכל בעת אירוע ולמנוע את זליגתם לסביבה. כמו-כן, השפך החומצי טופל באופן לקוי ורשלני, שאינו תואם את נוהלי החירום במפעל.
 
לאור זאת, יצחק בן דוד, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, הטיל על החברה עיצומים כספיים בגין הפרת תנאי היתר רעלים בסכום כולל של 412,614 שקל.
דורית זיס, מנהלת מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה: "כל בעל היתר רעלים חייב לדעת את אחריותו לתפעול בטיחותי ובו זמנית להיות ערוך ומוכן להגיב לאירוע באופן מקצועי ומהיר. גם ביצוע תחקיר הוא חלק בלתי נפרד מאחריות זו למניעת אירועים עתידיים. אנו רואים בחומרה את העובדה שהמפעל כשל לאורך כל השרשרת וסיכן את עובדיו ואת הסביבה".
תגיות תמר זנדברג
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדומה לגרמניה הזאת מזהמת תאוירה ותר מכל המפעלים
    מוחמד א-לזנדברגיה 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכי לרמאללה לקבר של אבא שלךערפאתי זנדברג מסריחה
    סגור