משפט

משפט נתניהו: עד המדינה פילבר נחקר ע"י נציגי הנאשמים

עד המדינה שלמה פילבר נחקר היום בחקירה נגדית על ידי סנגורם של בני הזוג אלוביץ', עו"ד ז'אק חן, והמשיך לזגזג ולספק עדויות סותרות
מערכת ice |  1
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
משפט נתניהו נמשך היום (שלישי) עם חקירתו הנגדית של עד המדינה מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר. עורך הדין ז'אק חן המייצג את בני הזוג אלוביץ' היה הראשון לחקור את המדינה מצד הנאשמים.
בדבריו, התייחס פילבר למידת מעורבותו בקידום עסקת המיזוג של בזק יס ואמר כי מעורבותו "הייתה בעיקרה האצת התהליכים". כמו כן, בניגוד לראיות שהוצגו בכתב האישום ובחקירה הראשית טען פילבר כי לא שוחח עם נתניהו על המיזוג. למרות כל אלו במהלך יום העדויות הנוכחי הודה עד המדינה כי בצעדים מסוימים פעל בניגוד לנהלים המקובלים ו"היה לא בסדר" ואילו סנגורם של בני הזוג אלוביץ', התייחס לכך ואמר: "אתה הסברת שוב ושוב שנסחפת לכך כי רצית לקדם מדיניות מול שלטון פקידים, ואחרי שהפכת לעד מדינה הוספת עוד סיבה".
 
בהמשך החקירה אף כינה חן את ההנחייה שקיבל לכאורה פילבר מנתניהו "מדומיינת", כאשר לדבריו כבר ב2015 לפני השיחות עם נתניהו הוא הבין שיש לשנות את המדיניות במשרד כלפי בזק, זאת לעומת דברים שאמר פילבר בעדות לפיהם כבר אז אמר לו ראש הממשלה לשעבר: "תשמע, שאול אלוביץ' יש לו הרבה בעיות במשרד התקשורת, טפל בהן". למרות זאת, בהמשך אישר עד המדינה את אמירתו של עורך הדין חן לפיה המחויבות שלו לבזק "היא לא בגלל אלוביץ' אלא בגלל המדיניות שלך, שכדי שישתפו איתך פעולה אתה צריך לשנות את הגישה אליהם".
 
כזכור, לפני כחודש ביקשה הפרקליטות להכריז על פילבר כעד עוין, בטענה שהצהרותיו בבית המשפט מנוגדות לאלו שנתן בחקירותיו, לבסוף פילבר לא הוכרז כעד עוין, ואולם התביעה קיבלה אישור לחקור אותו בחקירה נגדית. פילבר על פי החשד היה יד ימינו של נתניהו ולעדותו עשויה להיות השפעה מכרעת על פסק הדין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד עורך שופר.פילבר גילה שהחוקרים חפשו את הראש של ביבי.
    אנה 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מותר לגלות? בשבוע הבא הוא יספר שבכלל לא היתה פגישת הנחייה, ובזה יגמר משפט דרייפוס הישראלי.
    סגור