משפט

מאסק מלחמתי: טסלה תובעת עובד שהתפטר לפני שבוע

יצרנית המכוניות החשמליות הגישה תביעה נגד עובד שהיה בה פחות משלושה חודשים והתפטר בשבוע שעבר. לטענת החברה, העובד שיקר לה ללא הפסקה במטרה להדליף מידע על פרויקט סודי שלה
יאיר מור |  3
טעות בחיובים בחברת טסלה (צילום pexels, freepik)
טסלה הגישה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בסן חוזה שבקליפורניה תביעה נגד עובד שהתפטר מתפקידו בה זמן קצר מאוד קודם לכן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג ביום שישי.
העובד הנתבע, אלכסנדר יאצְקוֹב, התקבל לעבודה בחברה בחודש ינואר האחרון, ועבד בה פחות משלושה חודשים. ב-6 באפריל הוא הוצא לחופשה כפויה, וביום שני שעבר (ה-2 במאי) הודיע על התפטרותו מהחברה.
 
לפי התביעה, יאצקוב שיקר בקורות החיים שלו בקשר לניסיונו וכישוריו בתחום ההנדסה התרמית, כדי להתקבל לעבודה בפרויקט מחשב-העל שלה, המכונה "פרויקט דוֹג'וֹ", כמנהדס מערכות קירור למחשב-העל. מייד לאחר תחילת עבודתו בחברה הוא החל להעביר מידע ממחשבי החברה למכשירים האישיים שלו ולעבוד על מסמכים עם מידע המיועד לפרויקט על מכשיריו האישיים. זאת למרות שהסכם הסודיות שעליו חותמים העובדים על הפרויקט אוסרים החזקת כל מידע הקשור אליו על מכשירים או חשבונות אישיים.
כאשר התעמתו איתו מנהליו ודרשו ממנו לקבל את המכשירים האישיים עם המידע הסודי כדי לוודא מחיקה שלו, הוא הודה בהחזקת המידע, אך מסר להם מחשב נייד ריק שלא כלל שום דבר מהמידע המדובר, תוך סירוב למסור להם את המחשב הנכון.
 
"זהו מקרה של החזקה בלתי חוקית בסודות מסחריים על ידי עובד שבתקופתו הקצרה בטסלה הספיק להפגין דפוס של שקרים, ואז שיקר שוב כאשר סיפק מכשיר מזויף בניסיון לכסות את עקבותיו", כתבה החברה בתביעה.
מחשב-העל של טסלה, שקיומו נחשף על ידי אילון מאסק כבר ב-2019, נועד לנתח מידע המתקבל מ-8 המצלמות המותקנות ברכבים של החברה במטרה ללמוד על הכבישים השונים ודפוסי הנהיגה בהם במטרה לשפר את יכולות הנהיגה האוטונומיות של מכוניות החברה.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקיצור מרגל
    זורגר 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נשמע שם רוסי
    סגור
  • לא חייב להיות רוסי
    ... 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השם הפרטי אולי רוסי אבל משתמשים בשם הזה בכל העולם. שם המשפחה נשמע יהודי ויכול להגיע מכל מדינה אשכנזית מאירופה.
    סגור
  • 1.
    מאסק אתה גדול (ל"ת)
    ייייייישששששש 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור