משפט

גם אתם תקבלו מהירושה של המיליארדר? זה הסכום שיחלק

המיליארדר ואחד מהאנשים העשירים בעולם, וורן באפט, חגג לאחרונה 92 וחתם רשמית את הצוואה שלו, שכוללת נכון להיום עשרות מיליארדי דולרים. האם גם אתם תזכו ליהנות ממנה?
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
מה יקרה עם המיליארדים של וורן באפט כשהוא ימות? חלק מזה עשוי ללכת לכל ילד על הפלנטה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל בתחקיר אחרון על עתידו של הונו של באפט, ששוויו 96.8 מיליארד דולר, נכון לכתיבת שורות אלה. בשנת 2006, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי התחייב למסור 85% ממניותיו בחברה לצדקה, והעניק את רובן לקרן ביל ומלינדה גייטס. ארבע שנים מאוחר יותר, הוא נשבע לחלק מחדש 99% מהונו לפילנתרופיה במהלך חייו או אחריו.
מתוך החזקה של 90 מיליארד דולר בברקשייר של באפט, 56 מיליארד דולר יועברו לקרן גייטס ו-17.4 מיליארד דולר לארבע עמותות צדקה משפחתיות, מה שמשאיר 18.7 מיליארד דולר לא מחוייבים - כל המספרים שלפי הג'ורנל עשויים לטפס אם מניות ברקשייר ימשיכו לפעול כפי שהן היו. לפי הדיווחים הוא רוצה להוציא את המיליארדים שלו בתוך 10 שנים מיום מותו.
עובדי קרן גייטס מתבססים על קבלת הסכום המלא של המניות המשועבדות של באפט ושאר המניות הלא משועבדות, כך דיווח העיתון, לאחר שבילה שנים בחיפוש אחר היכן לשים את הכסף, מאחר שכמה ממקבלי המענקים של קרן גייטס כבר הוצאו למקסימום.
פתרון אחד שהוצע היה יצירת בנק חיסכון עולמי לילדים. הסכום המדויק שהוקצה לכל ילד לא נחשף, אבל עובד לשעבר בקרן גייטס אמר לעיתון שכל ילד יקבל אלפי דולרים ש"יושבים על מדף, כמו תוכנית קרב" עבור מוטבי תינוקות.
אבל באפט, שחוגג 92 השנה, עדיין לא חשף את המהות של האופן שבו עושרו יתחלק לאחר מותו; מומחי תכנון עיזבון אמרו ל-Journal שמכתב ההתחייבות שלו היה קצת מעורפל. החקירה מצאה שקרן סוזן תומפסון באפט, ארגון צדקה משפחתי התומך בזכויות הפלות, שכרה צוות ומתכננת "זרם מסיבי של כסף" של עד 100 מיליארד דולר - מה שאומר שהיא עשויה לרשת חלק מהנפילה של קרן גייטס.
גורמים מקרן גייטס ומקרן באפט לא הגיבו לבקשותיו של פורצ'ן להגיב, ובאפט אמר ל"ג'ורנל" שיש אי דיוקים בדיווח שלו. אבל, אם קרן גייטס אכן תקבל מספיק כסף כדי לחלק קיצוץ לכל ילד, זה יעזור אפילו לשדה המשחק החברתי-כלכלי בעולם ואולי יספק להורים את רשת הביטחון הפיננסית שהם צריכים כדי להביא ילדים לעולם בכלכלה של היום.
ככל שיוקר המחיה מזנק, התשלום עבור ההוצאות של האדם הופך להיות יותר ויותר בלתי סביר, שלא לדבר על אלה עבור בן אדם אחר. כספים הם חלקית הסיבה לכך שאחוז הורים בארה"ב שאינם הורים בגילאי 18 עד 49 שאומרים שלא סביר או בכלל לא סביר שיולידו ילדים גדל ב-7% מאז 2018 ל-44% ב-2022, לפי מרכז המחקר Pew. העלות של גידול ילד בארה"ב מחזירה את ההורים ליותר מ-280,000 דולר בממוצע.
זה תורם לירידה בשיעורי הילודה בארה"ב שנמשכת כבר למעלה מעשור, מכיוון שבני דור המילניום סובלים יותר מהחובות והמיתון דוחים להביא ילדים לעולם עד שיסדרו את הכספים שלהם. הירידה בלידות היא מגמה עולמית בקרב מדינות מפותחות יותר; בסין, למשל, שיעור הילודה ירד זו השנה החמישית ברציפות ב-2021.
 
ככל שאי השוויון בעושר ופערי השכר התרחבו במהלך המגיפה, מספר גדל והולך של מיליארדרים חשבו על דרכים המצאתיות יותר להקצות את נכסיהם. זה כולל את הרעיון של חלוקה שוויונית יותר של כסף, החל בילדים. זה אפילו מגיע לסנאט - חוק חשבונות הזדמנויות האמריקאי הנתמך על ידי הדמוקרטים, הצעה שמתייחסת לפער העושר הגזעי על ידי הכנסת אג"ח תינוקות בסך 1,000 דולר לכל הילודים בארה"ב.
אם עובדי גייטס ימשיכו עם תוכניות כאלה לבנק ילדים עולמי, למיליארדים של באפט עשויה להיות אותה השפעה ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ללא פרןפורציות
    רוברט 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל הכבוד לגאון מ OMAHA הוא חלק מהבעיה ולא הפיתרון ! בעולם שיש למישהו ולא חשוב מי 50 או 100מיליארד דולר ולאחר אין מה לאכול , משהו רקוב בבסיסו בשיטה. אין פיתרון קסם אני גם לא דוגל בקומוניזם, אבל לדוגמא, הגבלה של מיליארד דולר מקסימום לאדם, והשאר מראש להזרים לאנשים שעובדים לקבל במקום 5 דולר לשעה להתפרנס 15 או 20 דולר לשעה שכר מינימום, המצב היה נראה אחרת, לא ?
    סגור