משפט

מודרנה בתביעת ענק נגד פייזר: הפטנט לחיסון הקורונה נגנב?

ענקית התרופות מודרנה תובעת את פייזר וביונטק, שתיים מהמתחרות הכי גדולות שלה, בגין הפרת פטנטים מרכזיים לפלטפורמת טכנולוגיית MRNA החדשנית של מודרנה. התלונות שיוגשו הן בארצות הברית והן בגרמניה טוענות שחיסון הקורונה של פייזר ו-BioNTech Comirnaty® מפר שלא כדין פטנטים שהגישה מודרנה בין 2010 ל-2016
מערכת ice |  3
מודרנה, פייזר (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, אוליבר פיטוסי , יוטיוב/Alux, פייסבוק)
טלטלה בעולם התרופות. חברת הביוטכנולוגיה פורצת דרך בטיפולים וחיסונים מודרנה, מגישה היום (שישי) תביעות בגין הפרת פטנטים נגד פייזר ו-BioNTech בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית עבור מחוז מסצ'וסטס ובית המשפט האזורי של דיסלדורף בגרמניה.
מודרנה מאמינה שחיסון הקורונה של פייזר ו-BioNTech מפר פטנטים שהגישה בין 2010 ל-2016, המכסים את טכנולוגיית ה-mRNA הבסיסית של מודרנה. טכנולוגיה פורצת דרך זו הייתה קריטית לפיתוח חיסון הקורונה. הטענה היא שפייזר ו-BioNTech העתיקו את הטכנולוגיה הזו, ללא רשותה של מודרנה לכאורה.
 
"אנחנו מגישים תביעות אלה כדי להגן על פלטפורמת טכנולוגיית ה-mRNA החדשנית שבה היינו חלוצים, השקענו מיליארדי דולרים ביצירת ורשמנו פטנט במהלך העשור שקדם למגיפת ה-COVID-19", אמר מנכ"ל Moderna, סטפן בנסל.
"פלטפורמה בסיסית זו, שהתחלנו לבנות ב-2010, יחד עם עבודת הפטנט שלנו על נגיפים ב-2015 ו-2016, אפשרו לנו לייצר חיסון בטוח ויעיל במיוחד לקורונה בזמן שיא לאחר שהמגיפה פרצה. בעודנו פועלים להילחם באתגרים הבריאותיים קדימה, מודרנה משתמשת בפלטפורמת טכנולוגיית ה-mRNA שלנו כדי לפתח תרופות שיכולות לטפל ולמנוע מחלות זיהומיות כמו שפעת ו-HIV, כמו גם מחלות אוטואימוניות וקרדיווסקולריות וצורות נדירות של סרטן".
"אנו מאמינים שפייזר וביו-נטק העתיקו את ההמצאות של מודרנה שלא כדין, והן המשיכו להשתמש בהן ללא רשות", אמרה המנהלת המשפטית הראשית של Moderna, שאנון טיים קלינגר. "מחוץ למדינות החלשות, שבהן אספקת החיסונים כבר לא מהווה חסם לגישה, מצפה מודרנה מפייזר ו-BioNTech לפצות את מודרנה על השימוש המתמשך של Comirnaty בטכנולוגיות המוגנת בפטנט שלנו. המשימה שלנו ליצור דור חדש של תרופות טרנספורמטיביות עבור חולים על ידי מימוש ההבטחה של מדע ה-mRNA לא ניתן להשיג ללא מערכת פטנטים שמתגמלת ומגינה על חדשנות."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העיקר שהן יכולות לתבוע אחת את השנייה, אבל אם לכם קרה
    עמית קרדיטיס 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו בעקבות החיסון... אתם יכולים לחפש את מי לתבוע
    סגור
  • 1.
    קצת באיחור
    בנימין 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין למה לא הגיבו מייד כשהחיסון יצא?
    סגור
  • כי מודרנה הודתה שהם התחילו לפתח חיסון לקורונה
    יום 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנים לפני שקרתה התפרצןת הקורונה חחחח אם הם היו יוצאים עם זה לפני שנתיים.. כל העולם היה נטרף עליהם
    סגור