משפט

חברת דיזנהאוז נתבעת בענק: האם החברה הונתה את הלקוחות?

מנהל לשעבר בחברת התיירות דיזנהאוז תובע אותה בגין אי תשלום החזרי נסיעות ללקוחות אשר טיסתם בוטלה בתקופת הקורונה. החברה טוענת כי מדובר בעובד ממורמר שפוטר
מערכת ice |  4
תביעה (צילום shutterstock)
ניר שילה, מנהל לשעבר בחברת דיזנהאוז, הגיש תביעת ענק כנגד חברת התיירות באמצעות עורכי הדין צבי גלמן ואריה שמר ממשרד "אריאל שמר, גוטרמן, גלמן ושות'" בטענה כי החברה הונתה את קהל לקוחותיה. בראיון לגדעון אוקו בתוכנית חיסכון בערוץ 12 בעקבות הפרסום הראשון של יולן כהן, הוא הסביר את הסיבה לתביעה המשפטית ומהי הייתה דרך פעולתה של החברה בהונאת הלקוחות.
על פי כתב התביעה, החברה נמנעה מלהחזיר ללקוחות את הכסף בעקבות ביטול טיסות בתקופת הקורונה. כספים שהתקבלו על ידי הלקוחות לצורך טיסות, מלונות, טיולים וכו' ולא שולמו לספקים נשארו בקופת החברה ולא הוחזרו ללקוחות, אלא רק לכמות לקוחות קטנה וגם זה לאחר תביעות רבות שקיבלה.
 
בראיון שילה נשאל "עד כמה היה מדובר בשיטה?" וענה כי "לצערי, היה מדובר בשיטה. אני לא חושב שזה היה בתכנון מוקדם, אבל נראה שזו הייתה שיטה". בנוסף אמר כי "לא התקבלו הוראות, הייתה מציאות, וכשזה הגיע לדרגים שצריכים לבצע לא ניתנה שום הוראה, אבל מטבע הדברים גם לא נעשו הפעולות שצריך כדי להחזיר את הכספים".
שילה, אשר פוטר מהחברה לפני כן שנה העריך כי מדובר ב"מיליוני שקלים" אותם החברה לא החזירה לקהל הלקוחות. כאשר הוא נשאל באם לא מדובר בתביעה של עובד שפוטר ובאם היה נשאר לעבוד בדיזנהאוז, אז לא היה תובע ענה כי "אני לא יודע, לולא נוצרו הנסיבות שבהן הייתי מפוטר... אני נשארתי כל אותה העת בחברה מתוך אמונה שעבודתי תגרום לכך שהכספים יחזרו. לחצתי ולחצתי ולחצתי אפשר להגיד שאם לא הייתי לוחץ לא הייתי מפוטר".
 
תגובת דיזנהאוז: "החברה דוחה מכול וכול את הטענות המופרכות וחסרות הבסיס. מדובר בתביעה שקרית, שהגיע המנהל רק בעקבות פיטוריו על ידי החברה בנסיבות חמורות ביותר. הטענות השקריות הכתובות בה נועדו אך ורק כדי לנסות להלך אימים על החברה בטענות מפוברקות. כידוע היטב למנהל, תוגש נגדו תביעה שכנגד בגין הנזקים שהסב לה וללקוחותיה.
לא מדובר במקרה ראשון בו חברת דיזנהאוז מואשמת כי לא הכריזה כסף ללקוחות החברה אשר טיסותיהם בוטלו. כבר בחודש אפריל 2021 הוגשה תביעה על סך 20 מיליון שקל המבקשת להיות תביעה ייצוגית בגין טענות אלה. בנוסף, לקוחות יחידים רבים הגישו תביעות בבית משפט לתביעות קטנות כנגד החברה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כלומר הוא היה חלק מהשיטה (ל"ת)
    חארטי 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בדיקה בתורכיה mri
    גוגו 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיזנהאוז מציע גם לעשות mri בתורכיה , מעניין אם שווה ,מאן המכשיר mri הוא חדשני , אם הדיאגנוזה
    סגור
  • 2.
    כנוסע המתמיד שלהם בעבר, גם אותי רימו
    רומי 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרשותנו היו נקודות רבות לטיסה הבאה באחד המקרים חבר שאל/אמר לי זאת, הופתעתי כי הנקודות ניתנו לאחר, לטענתה היא הורידה לי בנסיעה הקודמת, מיד החלפתי סוכנת ואיימתי על המנהל שלה למעשייה
    סגור
  • 1.
    גם לנו... החזירו רק אחרי מכתב התראה לתביעה וגם אז חלקית (ל"ת)
    הדס 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור