משפט

אבי ללום בריאיון: "ההחלטה שלא להתמודד - אחת הקשות בחיי"

עו"ד אבי ללום שפרש מהמרוץ לבחירות בלשכת עורכי הדין והצטרף לעו"ד אפי נוה אומר בראיון לice את מה שהוא חושב בסוגיה הנפיצה - הרפורמה המשפטית ותפקיד הלשכה בשינויים: "חשוב שלשכת עורכי הדין תהיה חלק מהדיונים", על יריבו למירוץ עו"ד עמית בכר: "אם יבחר - גזר דין מוות ללשכה"

דוד זולדן |  2
עו"ד אבי ללום (צילום נמרוד גליקמן, shutterstock)
מתחמם המרוץ על ראשות לשכת עורכי הדין והפעם מקבלת ההתמודדות משמעות נוספת אחרי הצטרפותו של רכש חדש לאפי נוה בדמותו של עו"ד אבי ללום שפורש מהמרוץ ומחזק את מועמדותו של היו"ר לשעבר המתמודד שוב לתפקיד יו"ר הלשכה. מול נווה מתמודדים: היו"ר הזמני עמית בכר, עוד יו"ר לשעבר - דורון ברזילי וכן ארקדי אליגולאשוילי.
עו"ד אבי ללום אומר בראיון ל-ice כי: "ההחלטה שלא להתמודד היא אחת ההחלטות הקשות בחיי מאחר וחשבתי שאני יכול להוביל את הלשכה למקום מקצועי וא-פוליטי. בין היתר אמרתי את דעתי על המועמדות של אפי ולא החבאתי את זה. אבל כשהסתכלתי על המכלול ועל התמונה הכוללת וראיתי נתונים שההתמודדות בפועל זה או אפי או עמית, וההתמודדות שלי עלולה להביא לבחירתו של עמית".
 
אילו כללי אתיקה צריך לשנות בלשכה?
"הייתי מייצר תנאי סף להגשת תלונה ומשנה כללי פרסומת ומשקיע יותר בחלק המהותי שמוביל לשוויון. חשוב לפעול להוצאת הפוליטיזציה כך שהטיפול בתלונות יהיה מקצועי ושקוף".
האם תדרוש לפתוח את המאגרים המשפטיים?
"חשוב להוביל את הלשכה ולפעול לייצר מאגר מידע לעו"ד במסגרת שיתוף פעולה אקדמי הדדי שיאפשר שימוש חינם במאגר מידע".
יש טענות שמערכת המשפט בישראל נוהגת כמו קבוצה סגורה בשיטת "חבר מביא חבר". האם צריך לשנות את השיטה ומה האלטרנטיבה שלך?
"יש לבצע בדיקה רצינית של המערכת על מנת לחזק אותה ולא לתקוף אותה. יש לנו שופטים טובים במדינת ישראל אבל כמו בכל מערכת יש לבדוק את עצמנו ולתקן מקום שנדרש ולא לפחד במקרים מסוימים להראות את התיקונים שמבוצעים. שקיפות זה דבר ראשון שהייתי מוביל".
האם הממשלה צריכה להמשיך עם הרפורמה המשפטית?
"מערכת המשפט מחייבת שינוי במטרה לצאת מהתהליך מחוזקת עם תמיכה של הציבור, הסכמה רחבה מחויבת מכוח המציאות. לדעתי הדרך שהובילה הממשלה בשלב הראשון הייתה שגויה".
רב המאחד על המפלג בכל הנוגע להסכמות רחבות או שחילוקי הדעות תהומיים מדי?
"יש נקודות ברפורמה שניתן להגיע לגביהם להסכמה מלאה של כל הצדדים בכנסת מאחר והם יכולים לחזק את מערכת המשפט. חשוב שלשכת עוה"ד תהיה חלק מהדיונים שלא ממקום פוליטי על מנת לאזן בין הצדדים ולסייע להם להגיע להסכמות. התנהלותו חסרת האחריות של היו"ר הזמני שנבחר באופן לא צפוי בבחירות הזמניות מוכיחה שהוא לא יכול להוביל את הלשכה ולא יום אחד".
לסיום, החלטת לפרוש מהמרוץ לראשות ולהצטרף לאפי נווה. מה הסיבות לכך והאם הביקורת סביבו הייתה חלק ממכלול השיקולים שלך?
ההחלטה שלא להתמודד היא אחת ההחלטות הקשות בחיי מאחר וחשבתי שאני יכול להוביל את הלשכה למקום מקצועי וא-פוליטי. בין היתר אמרתי את דעתי על המועמדות של אפי ולא החבאתי את זה. אבל כשהסתכלתי על המכלול ועל התמונה הכוללת וראיתי נתונים שההתמודדות בפועל זה או אפי או עמית, וההתמודדות שלי עלולה להביא לבחירתו של עמית.
עם כל הקשיים שהיו, ואני לא מחביא והיו קשיים, הגעתי למסקנה שעליי לבחור באפי שהוא בעל ניסיון, אמנם עשה טעויות אך גם שילם מחירים כבדים מאוד ובפן האישי מבקש לצעוד בדרך חדשה. אני רוצה להאמין שנגיע לימים יפים יותר של הלשכה ואני שם כדי לראות את זה קורה. זו החלטה אמיצה ומנהיגותית. אם עמית יבחר זה גזר דין מוות ללשכה".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל כך צפוי (ל"ת)
    אייל 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עשית עסקה טובה (ל"ת)
    מאיר 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור