בארץ

עשרות הפגנות ברחבי הארץ; בן גביר שוב בחפ"ק המשטרה בת"א

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית החלו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ עוד טרם ההפגנה הראשית בתל-אביב. בקבוק זכוכית הושלך לעבר מפגינות בכביש הערבה סמוך לאילת
מערכת ice |  3
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עשרות אלפי בני אדם משתתפים הערב (מוצ"ש) בעשרות הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, והמרכזית שבהן מתקיימת ברחוב קפלן בתל אביב זה השבוע התשיעי ברציפות. בין הנואמים הערב בהפגנה יהיו השרה לשעבר מהליכוד לימור לבנת ופרופ' יובל נוח הררי.
בהפגנות מקדימות שהחלו היום הגיעו לצומת חורב בחיפה כ-15 אלף בני אדם, הפגנות נוספות התקיימו בצומת בית השיטה, צומת נהלל, מחלף אליקים, ראשון לציון, נתניה ועוד. ברחובות הפגינו יותר מ-2,500 איש בפארק המדע. בנס ציונה המפגינים ירדו לכביש וחסמו את הצומת. הפגנה נוספת היתה של יוצאי השייטת, שהגיעו אל מחוץ לביתו של שר הביטחון יואב גלנט.
 
בקבוק זכוכית הושלך לעבר מפגינים בכביש 90 כביש הערבה סמוך לאילת. נוסע ברכב השליך את הבקבוק שלמרבה המזל פגע בשפת המדרכה, מרחק של כמטר משתי מפגינות.
גם הפעם במהלך מעורר מחלוקת מגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לחפ"ק המשטרה בתל אביב. השר גם התערב שוב בעבודת המפכ"ל קובי שבתאי ודרש ממנו אתמול לוודא שהמשטרה תפעל לפי "מדיניות השר". בתחילה אמר המפכ"ל כי יתכן שיותר למפגינים לחסום את נתיבי איילון, אך ככל הנראה בעקבות התערבות השר ינסו השוטרים למנוע את חסימת הצירים, מה שמעלה חשש לעימותים אלימים כפי שנראו ביום רביעי סמוך לצומת עזריאלי. במקום הוצבה מבעוד מועד מכת"זית.
 בישיבת הערכת מצב לקראת ההפגנה אמר המפכ"ל: "אני פונה לציבור הרחב, אנו מנסים לאפשר את המחאה ככל שניתן. גם לזכות המחאה והדמוקרטיה יש גבולות. במסגרת זו אנו מצפים מכולם לכבד אותם. לא נגבה ונזליזם, חסימת עורקים ראשיים שישבשו את התנועה ובטוח לא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שנפעיל את כל היכולות שמותרות לנו על פי חוק".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רדיפת הכח
    גל 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפגנה למען שימור שליטת השמאל בבית המשפט העליון. איכשהו נוצר אצלנו מצב שלא קים באף דמוקרטיה בעולם. שופטי על העניקו לעצמם כוח עצום, והם שמממנים את יורשיהם. כך הגענו לסיטואציה שחבורה של אנשי מרצ (שופטי עליון) הם יי שנותן את המילה האחרונה בכל נושא במדינה, והם אף יורדים לשחק במגרש הפוליטי כשבא להם.
    סגור
  • 2.
    המעוותים בתלבושת השפחות
    אלדד 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל המעוות,המתבולל,הארסי וההרסני הולך וניכחד דמוגרפית וערכית הם בתסכול עמוק.המדושנים המנוונים והרקובים הללו ניסו לחסל את נתניהו בעלילות דם נואלות,בחיבור לבנט שבגד בבוחריו,בחבירה לערבים ולאויבי ישראל מבית ומחוץ.הם באמוק,בהסטריה חיתית.לא יעזור להם.העם היהודי בשכל ישר סולד מהם .
    סגור
  • 1.
    הייתי בתל אביב כל הקוי אוטובוס משובשים אנשים ותיירים
    משה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ידעו איך להגיע ולאן ההפגנות האלה זה רק הרס המדינה פשוט אנרכיה
    סגור