תקשורת ומדיה

פרוייקט מיוחד לחיזוק שורדי השואה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יורד על מדינת ישראל ואזרחי המדינה עוצרים לרגע להתיייחס עם זכרם ל הנספים ולעמוד לצד הניצולים, בעיריית ראשון לציון מצאו דרך מיוחדת לתמוך בניצולים ששרדו בגבורה עם פרוייקט מיוחד
עמיאל ירחי |  1
יום השואה (צילום דוברות ראשון לציון)

יום הזיכרון לשואה ולגבורה נכנס בשעות אלו ומדינה שלה עוצרת את עיסוקיה כדי להתייחד עם הנספים ולעמוד לצד שורדי השואה שחיים ביננו אחרי הכל ולמרות הכל. בעיריית ראשון לציון יצאו בקמפיין מיוחד ברחבי העיר לציון יום השואה.

כאשר שורדת השואה פרלה (פאולה) נחמן (88) הייתה בגילה של ליה-שרה לוי, תלמידת בית ספר "אלונים", היא צעדה 46 קילומטר עם אמה כדי לשרוד את התופת הנאצית. עכשיו שתיהן חברות טובות במסגרת פרויקט "דור לדור" ומופיעות יחד בשלטי חוצות ברחבי העיר כחלק מקמפיין שיזמה עיריית ראשון לציון ונועד להציג את ניצחונם של שורדי השואה לבחור בחיים ולהעביר את המסר שזיכרון השואה לא יישכח לעולם.
פרלה לא לבד, המינהל לשילוב חברתי שעומד מאחורי התוכניות והפרויקטים שעוטפים את שורדי השואה, מחברים אלפי שורדי שואה ותושבים ותיקים למתנדבים ברחבי העיר. בקמפיין שלטי החוצות, שעלה בזכות התגייסות חברות השילוט בעיר מופיעה גם שורדת השואה, בתיה פרידמן (87) והילדה תמר בן-טל שמרבה לבקר את פרידמן עם אמה. 
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "יש לנו חובה מוסרית לעטוף ולחבק את השורדים. זיכרון השואה חייב להישמר, זהו הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב עוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולי שואה וחובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם, זיכרונם וגבורתם." סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, הוסיף: המחזיק בתיק שילוב חברתי, הוסיף: "אני גאה על המספר הרב של המתנדבים, תושבי העיר, שנרתמים כל השנה לקחת חלק בתוכניות המגוונות שלנו עבור שורדי השואה. אנחנו אומרים להם את הדבר החשוב ביותר: לא שכחנו. בזכותכם אנחנו פה. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרגש מאוד. מחזקים את השורדים. כל הכבוד למתנדבים. (ל"ת)
    עומר 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור