תקשורת ומדיה

עמית סגל נגד ריקלין: "מכנה עיתונאים תומכי טרור"

אחרי מעצר החשוד באיומים על  דנה ויס וחשיפת מכתב האיום ברצח על רינה מצליח הרשת כמרקחה. ברוך קרא ותמר איש שלום הביעו תמיכה במתחרים: "אל תתנו לאף אחד ולאף מסית להרתיע אתכם", ינון מגל: "בתקיפה על ריקלין לא הזדעקתם כך"

מערכת ice |  3
עמית סגל, שמעון ריקלין (צילום פייסבוק/עמית סגל, שמעון ריקלין)

אחרי שנחשף מכתב האיום ברצח כלפי העיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, ולאור האיומים והתקיפות נגד עיתונאים נוספים השבוע, החברים למקצוע מרחבי כלי התקשורת השונים תמכו, גינו והצהירו כי לא יפחדו לעבוד.

מגישת חדשות רשת 13, תמר איש שלום פרסמה ציוץ תמיכה בחברותיה מחדשות 12 בו כתבה: "בשיגרה אנחנו מתחרים על כל סיפור, על כל מרואיין ועל כל צופה בבית, אבל היום הרבה יותר חשוב לשלוח חיזוק לעמיתים המצויינים שלנו יונית לוי, דנה ויס, רינה מצליח וגיא פלג אל תתנו לאף אחד ולאף מסית להרתיע אתכם."
 


גם חברה לערוץ ברוך קרא הגיב וכתב בהמשך לכתב האישום שהוגש הבוקר נגד תוקפי צוות החדשות של התאגיד : "הקשיבו חברים יקרים פה בפיד ובכלל: מי שחושב שיוכל להשתיק סיקור באיומים והפחדות, שישכח מזה. לא פוחדים. אנחנו עיתונאים ישראלים, ציוניים, אוהבי הארץ והמדינה, נמשיך להתריע על התנהגות אלימה וגזענית של אזרחים. מי שאומר ״חכו לאחרי המלחמה״
עמית סגל כתב: "איבדנו כל יכולת להביע ביקורת על עיתונאים בלי להאשים אותם בבגידה, בשופרות או בהיותם "אל ג'זירה 12". אף אחד לא צריך לחטוף מכות, נאצות, או להיות מלווה במאבטחים, לא משנה מה אמר וכמה זה מקומם מישהו" ולאחר מכן בציוץ המשך הוסיף ותקף את שמעון ריקלין שגם הוא הותקף לפני כשבועיים: "וכן, אני מתכוון גם לזה שאך לפני שבוע קונן ובצדק על סתימת פיו בשידור בכיכר הבימה אך כעת מכנה עיתונאים "תומכי טרור"

כזכור הבוקר הגיש שר התקשורת איתן גיצבורג תלונה ליועמ"ש על שמעון ריקלין בגין הסתה עקב התבטאויותיו השונות בטוויטר כלפי גופי התקשורת. במכתב בין היתר הוזכר כי ריקלין כינה עיתונאים תומכי טרור.
פרשן ישראל היום מתי טוכפלד החליט להתמקד בביקורת על דברי תמר איש שלום והתעמק דווקא בחיפוש הסימטריה בגיוניי תקיפת אנשי תקשורת: "מחפש בציוצים הקודמים שלך את החיזוק לצוות ערוץ 20 שלא רק אויים אלא הותקף בפועל כמה פעמים ולא מוצא. אשמח אם תוכלי לסייע בשחזורם. תודה."
יועץ התקשורת רונן צור טען כי פגיעה ואיומים על עיתונאי חדשות 12 הם פגיעה ממשית בסמלי שלטון: "איומים על עתונאי חדשות 12 הם נסיון פגיעה ממשי בסמלי שלטון. זה לא ענין פרסונלי או מסחרי אלא ענין של בטחון לאומי. זה בדיוק הרגע להכניס שב׳כ לתמונה ולשים קץ לתופעה הזו. הרי זה יקרה כשעיתונאי יירצח, למה לחכות להלוויה?"
לציוץ של צור הגיבו אנשי תקשורת מהימין גם הם בטענה כי קיימת חוסר סימטריה בהתייחסות לתקיפה הואיומים של כתבי חדשות 12 לעומת שמעון ריקלין. ינון מגל כתב: "גם האבטחה על ריקלין ועמית סגל היתה על "סמלי שלטון" כי אז פחות התרגשת"
גדי טאוב כתב: "מי שמאיים על עיתונאים צריך להיענש במלא החומרה. זה שרונן צור חושב שערוץ 12 הוא מ"סמלי השלטון", אומר משהו על איפה האליטה חושבת שמעוזי הכוח שלה נמצאים. לא זכור לי שכשתקפו את ריקלין בהבימה הוא ראה בזה התקפה על סמלי השלטון."

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערוץ 20 מלבה את ההסתה. ומתי הותקף?
    גל 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתי שהפריעו להם בשידור אבל לא שתקפו אותם. וקרה לא פעם שהיו אלו ימנים שתקפו עיתונאים ימנים, כמו כתב של "ישראל היום" שהותקף. די אירוני.
    סגור
  • 2.
    חבורת עלובים. עם ישראל נגעל מהם (ל"ת)
    זזי 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שמעון ריקלין לא עיתונאי!
    ח״ן 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה שעיתונאים יגנו עליו? שביבי יגן עליו - הוא ת״פ שלו!
    סגור