תקשורת ומדיה

צפו: שר השיכון החדש מכוון גבוה "לחסום את העלייה של מחירי הדיור"

זאב אלקין ינסה להתמודד עם עליית מחירי הנדל"ן, לקראת נתון מטורף כי ישראל לקראת 152 משכורות לרכישת דירה - פי שניים מהממוצע של ה-OECD: "חייבים להתחיל לחסום את העלייה"
מערכת ice |  1
זאב אלקין (צילום פייסבוק: זאב אלקין)
חילופי שרים במשרד השיכון והבינוי, כאשר זאב אלקין מתקווה חדשה נכנס לתפקידו החדש במקומו של יעקב ליצמן, עם השבעתה של ממשלת ישראל ה-36 בראשותו של בנט. שר השיכון החדש התווה היום (שני) את אחד היעדים המרכזיים של המשרד בראשותו והוא מחירי הדיור.
אלקין נשא דברים ואמר כי "חייבים להתחיל לחסום את העלייה של הדיור", אמר שר השיכון והבינוי החדש, "ישראל היא מדינה שבממוצע אזרח צריך 147 משכורות כדי לקנות דירה. בנושא הזה אנחנו לצערי במקום ראשון בעולם המערבי".
השר הנכנס אף הוסיף בשורות קשות לשוק הנדל"ן, כי כל עוד לא תיעצר העלייה מחירי הדיור, ישראל בדרך לנתון מטורף של 152 משכורות לרכישת דירה - כמעט פי שניים מהממוצע של ה-OECD.
 דבריו של אלקין מגיעים לאחר אזהרה של בכירים לקראת עליית מחירים. בריאיון ל-ice, אמר ארז רוזנבוך, יו"ר קרן הריט מגוריט כי הם נערכים למצב שבו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקנות דירה באזורי הביקוש ולכן לא תהיה ברירה ומי שירצה לגור באזור המרכז יעבור לגור בשכירות: "בשנת 2035 יאזלו הקרקעות לבנייה במרכז הארץ".
עוד לפני כן אמר הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן,  כי קצב עליית מחירי הדירות משקף עליית מחירים של 4.5% לפחות בשנה הקרובה: "להערכתנו, מגמה זו צפוי להימשך גם בחודשים הקרובים, על רקע ביקוש גובר ועולה לרכישת דירות, שפוגש היצע נמוך יחסית של דירות, ביחס לצרכי המשק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו באמת
    חחח חחחחחח 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חידה: איך יודעים שאלקין משקר? תשובה: הוא מניע את השפתיים. אין לו שום כוונה "לחסום" את עליית מחירי הדיור. מחירי הדיור לא צריכים "להיחסם". הם צריכים להיחתך. עד אז, אין לי שום כוונה לקנות נדל''ן בארץ.
    סגור