תקשורת ומדיה

חוק הקנאביס נפל: כך התרגיל של השכל עלה ביוקר לה ולקואליציה

חברת הכנסת מתקווה חדשה חשבה שהאופוזיציה בהרכב חסר, ניסתה להעביר את החוק בחטף, אבל הופתעה כשאלו הגיעו להצבעה שמית שביקשה וגם משמעת קואליציונית לקויה עם התנגדות של רע"מ הביאה לנפילת החוק. העיתונאים מנתחים את התבוסה
כפיר אדר |  1
מנסור עבאס, יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/יונתן סינדל, אוליביה פיטוסי, pixabay)
רפורמת הקנאביס תחכה: מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעתה של חברת הכנסת מתקווה חדשה שרן השכל ברוב של 55 מתנגדים לעומת 52 תומכים בתום דרמה גדולה במליאה וניסיון לתרגיל מצד הקואליציה שלא עבד לה ועלה לה באי הצלחת העברת החוק.
רע"מ הצביעה נגד, כך גם הליכוד. החלטה משונה מאוד של ח"כ שרן השכל להעלות את ההצעה להצבעה שמית, אך בסופו של דבר הניסיון לנצל נוכחות דלילה של הקואליציה במשכן לא צלח והקואליציה ספגה מפלה משמעותית כשלא הצליחה להעביר את החוק שהיה לדגל מבחינתה.
 
עמית סגל ניתח: "הצבעה כעת על חוק אי ההפללה של משתמשי קנאביס. הקואליציה העלתה את החוק כי חשבה שהאופוזיציה בנוכחות חסר, אבל באופוזיציה הגיבו בגיוס. השכל רואה בחוק הזה את סיבת כהונתה הראשית בכנסת. העלתה למרות התנגדות רעמ. מה תעשה כעת?".
נדב אלימלך מערוץ הכנסת ניתח זאת: "הפסד לקואליציה: ״חוק הקנאביס״ נפל. שוב אין משמעת קואליציונית, שוב לא נוכחים חברים רבים של הקואליציה התוצאות: בעד 52, נגד 55".
 
מיכאל האוזר טוב ניתח זאת: "מבין כל נפילות הקואליציה בכנסת זו המביכה ביותר. לדעת אם יש לך רוב בהצבעה שאתה בוחר לעלות, לכאורה בהפתעה, זה המינימום של המינימום בניהול קואליציה".
מדובר היה בהזדמנות כלכלית אדירה, כאשר שוק הקנאביס מוערך בעשרות מיליארדי שקלים לאם ייכנס גם לישראל ויהפוך לחוקי. בנוסף הוא אמור להוריד את הפשיעה בתחום הסמים ולחסוך למדינה משאבים רבים בטיפול בתופעה. מדובר גם במקומות עבודה, הסעדה ולמדינה, כמובן גם במיסים. על כן, מדובר בהפסד אדיר למדינה.
רק ביומיים האחרונים, אנשי עסקים מובילים כמו ניר צוק נכנסו לתחום הקנאביס, כאשר חבר לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ורוכש 5% ממניות יוניבו. גם יגאל דמרי איש הנדל"ן כבר השקיע בחברת הקנאביס טוגדר סכום כולל של 25 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה מחור-בנט
    אניט 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חברי הקואליציה הם הבונים החופשיים תפתחו עיניים תבדקו התוצאות יבואו במשך הזמן
    סגור