תקשורת ומדיה

אראל סג"ל נגד 'יד ושם': "מאמצים נרטיב שקרי"

אראל סג"ל תוקף את מוזיאון 'יד ושם' על ההחלטה שלא להציב במוזיאון את התמונה מפגישתם של היטלר והמופתי אל-חוסייני. בטורו הוא תוקף את המוזיאון בקבלת נרטיב היסטורי לא נכון, וכניסה לשדה הפוליטי
מערכת ice |  14
אראל סג"ל (צילום פייסבוק/אראל סגל 103fm)
העיתונאי אראל סג"ל פרסם היום (שישי) את טורו השבועי, בו הוא האשים את יו"ר יד ושם, דני דיין, בהחלטה פוליטית, כאשר החליט לא להציג במוזיאון את תמונתם המשותפת של אדלוף היטלר והמופתי אמין אל-חוסייני.
סג"ל, במוסף של ישראל היום, מצטט את דני דיין שהתראיין להארץ ואמר: "נהיה קנאים לאמת גם אם אינה חופפת לאינטרס של ישראל. אני לא אשים את התמונה הזו, לא אכנע ללחצים. מי שרוצה שאשים אותה לא באמת מתעניין בחלקו של המופתי בשואה. אלא מעוניין לפגוע בתדמית של הפלסטינים היום".
סג"ל טוען שדיין בסך הכל מדקלם את העמדה הרשמית של 'יד ושם': "בגדול, ביד ושם טוענים כי התמונה של פגישת היטלר ואל-חוסייני בנובמבר 41' לא מוצגת במוזיאון משום שתפקידו בהשמדת היהודים היה שולי, והם לא מעוניינים לשרת אג'נדה פוליטית" אומר סג"ל, ושואל: "שולי? אג'נדה פוליטית? אותו מופתי היה המסית והיוזם המרכזי של המרד הערבי הגדול בשנים 36'-39', נמלט ללבנון ואז לעיראק, שם ב-41' היה שותף להסתה שהובילה ל'פרהוד' - הפרעות נגד יהודי עיראק. לאחר מכן עבר לגרמניה שבה שהה עד שנת 44'"
 
סג"ל טוען שהמופתי לא רק דיבר אלא "מנע באופן ממשי הצלת יהודים. הוא הכשיל תכנית להוצאת 10,000 יהודים דרך רומניה לישראל תמורת כופר." סג"ל מביא עד מספר מקרים שבהם המופתי אל-חוסייני פעל בעזרת קשריו לנסות למנוע הצלה של יהודים ושליחה שלהם להשמדה. 
לאחר מכן הוא מביא עדות של עוזר בכיר של אייכמן שהעיד שהמופתי מילא תפקיד מכריע בהחלטות הממשלה הגרמנית להשמיד את יהודי אירופה, ואומר ש'יד ושם' מסתמכת על פרופ' דן מכמן שטועל שהמופתי ל היה חלק מקבלת ההחלטה על הפיתרון הסופי. סג"ל מסכם ש-"זהו המדרון החלקלק שמוביל יד ושם, ההחלטה שלא לתלות את התמונה של המופתי והיטלר, היא כניסה בעייתית לשדה הפוליטי, ניסיון לשכתב את ההיסטוריה, והכל במטרה לייצר נטריב שקרי."
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    האם יד ושם הפך להיות משרתם של הפלסטינים? (ל"ת)
    אורח 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אני פונה בווטסאפ לסגל בנוגע לצוואתו ש' גוטמן וסגל שותק
    עפר שרנקה אלוני 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10 שנים אני צועק את צעקתו של פרופ' ישראל גוטמן, על האדמה החרוכה שזיהמה את הזיכרון של השואה ע"י טייקון השואה ומשטרת הזיכרון, ממרד גטו וורשה אושוויץ ועוד... ואף הקמתי מקום בנושא כצוואתו של גוטמן, אך אז העולם שתק וגם עכשיו?! תקשיב להקלטות הנדירות של גוטמן בערוב ימיו ותקראו את התמלילים https://did.li/eNPw5 ואל תתעסקו כל פעם בענף אחר של הזיכרון / השכחה, לבעיה יש שורש שיש לטפל בו ואל תשכח סגל שאתה שותק כשאני פונה אליך, לנושא החשוב בעולם - הזיכרון...
    סגור
  • עצוב שככה מתנהלת המדינה והתקשורת
    ירון 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד שאתה פועל ומנסה להראות את האמת. בתקווה שתהיה אוזן קשבת לשם שינוי
    סגור
  • 9.
    lie
    shalom Pollack 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Dayan lies to the public. He says there never was the Hitler - Husseini phot in the previous museum. I and many oyher madrichim saw it. He is protecting the Arabs.
    סגור
  • 8.
    סגל צודק ב100%
    הצודקת 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אחרי שניסו לרשום על כל אמירה שלו "טוען" ומשפטים כאלו, על מנת להשאיר את אמירותיו בספק. עדיין דבריו הם אמת שכל מי שעושה בדיקה, רואה שאין עליה עוררין
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    סגל צודק לחלוטין
    ברכה 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המופתי היה שותף להסתה ודחיפה של חיסול יהודים.
    סגור
  • 6.
    אראל סגל שב בשקט. לא מאמצים
    ירון 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נרטיב שקרי. איזה הגזמה. כמו האופנה של היום להתלהם מהכל. דווקא אתה מתסיס על רקע אינטרס פוליטי. כולם יודעים מי יה חאג' אמין אל חוסייני אבל חלקו בשואה כטיפת שלולית. ביבי עשה מזה עסק ואתה בור ועם הארץ. מי שחולל את השואה הוא הגרמנים!!!! להם היו משתפי פעולה אוקראינים ולטבים וליטאים והולנדים ונורווגים. היו גם תנועות התנגדות ומחתרת בארצות האלה. באלבניה ובבוסניה המוסלמוית לא היו משתפי פעולה. יו הרבה חסידי אומות עולם. השיקול לשים תמונה של ארכיבישוף כזה או אחר ששיתף פעולה או עודד, או לשים תמונה של ארכיבישוף מסויים שהציל יהודים, הם שיקולים משיקולים שונים. המחקר לא פוסח על אף אחד. גם לא חוסייני אבל חלקו הוא גורנישט!!! אתה מבין? ומה התועלת בפגיעה באוכלוסיה שאינה קשורה לזה כאשר אתה מבקש להנגיש לכולם את זכר השואה? למה להרחיק אנשים? שב בשקט הביל ואוויל מושרש
    סגור
  • 5.
    סגל בור ועם הארץ (ל"ת)
    מ 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    חרפה
    בן 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיראו מופתעים עוד נציג של הציונות הדתית מוכר את עם ישראל לאוייב הערבי
    סגור
  • 3.
    צודק סג"ל. (ל"ת)
    הטבח השבדי 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    המבחן של דיין השקרן-יש או אין תמונה של המופתי עם היטלר? (ל"ת)
    איתן 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    דיין צריך לרצות את מי שסידרו לו את הג'וב. (ל"ת)
    שקוף 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אתה רדוד כדף ותוכנך כשל שלולית ביוב (ל"ת)
    גולן 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • למה?
    שון 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האמת כל כך כואבת שזה מה שיש לך לומר?
    סגור