תקשורת ומדיה

"אלו לא פליטים מסוריה, הם נוצרים לבנים" אמרה העיתונאית

עיתונאים מרחבי העולם שנשלחו לסקר את המלחמה באוקראינה נתפסו במספר אמירות גזעניות וחסרות מודעות שקוממו עליהם משפיעני רשת. "קייב זה לא כמו עיראק ששם יש מלחמה עשרות שנים" אמר עיתונאי אמריקאי
מערכת ice |  4
כתבת NBC קלי קוביילה (צילום צילום מסך)
כתבים רבים מרחבי העולם נשלחו לאוקראינה לסקר את המלחמה עם רוסיה, אחת מהם היא קלי קוביילה, כתבת הערוץ האמריקאי NBC, שהפכה אתמול לוויראלית ברשתות החברתיות, לא בהכרח בהקשר שהיא הייתה רוצה.
קוביילה דיווחה מתוך הלחימה ודיברה על הפליטים האוקראינים שבורחים לפולין, והשוותה אותם במעט גזענות לפליטים אחרים בעולם: "אלה לא פליטים מסוריה, אלה פליטים מאוקראינה. הם נוצרים, הם לבנים, הם מאוד דומים למה שאנחנו מכירים." לאחר מכן היא חטפה ביקורות רבות ברשתות החברתיות, הרבה מהן ממשפיעני רשת ערביים.
 
אמנם ההתבטאות של קוביילה הפכה הכי ויראלית, אך היא כלל לא הייתה היחידה. עיתונאים וכתבים ברחבי העולם פולטים התבטאויות אומללות ככל הנראה מתוך כך שהם חושבים שהחיים במזרח אירופה דומים לחיים בעולם המערבי. "הם נראים כל כך כמונו. זה מה שעושה את זה כל כך מזעזע", כתב בשבת האחרונה העיתונאי הבריטי דניאל חנן בעיתון "טלגרף".
 
"אוקראינה היא מדינה אירופאית. האנשים שלה צופים בנטפליקס ויש להם חשבונות אינסטגרם, מצביעים בבחירות חופשיות וקוראים עיתונים לא מצונזרים. מלחמה היא כבר לא משהו שמבקרים בו אוכלוסיות עניות ומרוחקות. זה יכול לקרות לכל אחד". גם חנן זכה לביקורות ברשתות ברחבי העולם.
עוד כתב שבדומה לקוביילה עשה השוואה חסרת מודעות בין מלחמות הוא צ'רלי ד'אגטה, כתב בכיר בערוץ האמריקאי CBS, שאמר שקייב היא "עם כל הכבוד, לא מקום כמו עיראק או אפגניסטן ששם ישנו סכסוך המשתולל במשך עשרות שנים." לאחר מכן הוסיף: "זו עיר מתורבתת יחסית, אירופאית באופייה - אני צריך לבחור את המילים האלה בקפידה - עיר שבה לא היית מצפה לזה, או מקווה שזה יקרה". יש לציין שמאוחר יותר הוא התנצל על דבריו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    צודקת (ל"ת)
    מ זוכמיר 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    גזענים
    יובל 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מנסים למרק את מצפונם. לכאורה, זוהי שעתן היפה של מדינות אירופה הקולטות ללא תנאי מאות אלפי פליטים. בפועל, התנהגות המדינות קולטות הפליטים רק מדגישה את שעתן הנוראית כאשר הן לא היו מוכנות ועדיין אינן מוכנות לקלוט פליטים ממדינות ערב ופשוט מניחה להם לטבוע בים. האנושות: בעל החיים המזוויע ביותר על פני הכדור
    סגור
  • 1.
    מה שבטוח זה שהפליטים מאוקראינה לא יערכו אורגיות אונס
    אחמד האשכנזי 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    של נשים אירופיות, לא ירצחו 'על כבוד המשפחה', לא יסיתו במסגדים לשחוט את הכופרים, וקודם כל את היהודים, לא יקימו משמרות שריעה שיטילו אימה על סביבותיהם, וגם לא יקימו אירגוני טרור ורצח כמו הכנופיות הערבו-איסלאמיות, יקירות ה'פרוגרסיבים'.
    סגור
  • צודקת
    מ זוכמיר 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף נוצרים לבנים על מרוקאים שחורי נשמה וביביסטים ללא מוח וכול שאר הנחותים מהמזרח
    סגור