תקשורת ומדיה

זהבה גלאון נגד דו"צ: "מועל בתפקידו, מגן על פשע"

הבוקר נורתה למוות עיתונאית אל ג'זירה. קרב גרסאות בין צה"ל לרשות הפלסטינית מעלה האשמה צו צדדית. זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, כתבה נגד נגד דובר צה"ל תא"ל רן כוכב: "דו"צ מועל בתפקידו למסור לציבור מידע מהימן". דו"צ: "הרשות הפלסטינית מסתירה פרטים"
מערכת ice |  8
זהבה גלאון (צילום BizTv)

הבוקר (רביעי) נפתח בחילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, נפגעה מכדור בראשה ונהרגה בעת שסיקרה את פעילות צה"ל במקום. 

רשת אל ג'זירה, הארגון בו עבדה העיתונאית הוותיקה, כתב: "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי בזמן שסיקרה את ההסתערות על מחנה הפליטים".
 


בצה"ל הודיעו כי כעת האירוע בבירור אך ההערכה המסתמנת היא שהעיתונאית נהרגה מאש פלסטינית ולא מכוחות צה"ל. כמו כן, הודיעו שהם מבקשים לשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית, אך ברשות סירבה להצעת ישראל לחקירה משותפת של האירוע.

תא"ל כוכב אמר ברשת ב': "מעריך שהעיתונאית לא נהרגה מירי חיילים. הצענו לפלסטינים חקירה מהירה. כפי שנראה כרגע, היא כנראה נהרגה מירי פלסטיני - הסיבה שהם מסתירים פרטים, כנראה יש סיבה לכך".
זהבה גלאון, שנחשפה למקרה, מיד כתבה בדף הפייסבוק שלה: "כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, נורתה למוות בעת פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, ועיתונאי נוסף נפצע. וכבר דו"צ טוען, שייתכן שהיא נורתה ע"י חמושים פלסטינים".


לטענתה: "זו לא תהייה הפעם הראשונה שדו"צ מועל בתפקידו למסור לציבור מידע מהימן על פעילות הצבא. מה הם חושבים שם שכך הם מגנים על החיילים — הם לא. הם מגנים על פשע. חייבים להבין, שלהרג המצער הזה יש השלכות גם על השטח וגם על המערכת הפוליטית. והתקשורת הישראלית חייבת להביע סולידריות ומחאה על ההרג הנורא הזה".

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    המפלצת של מרצ מצטרפת לאויבי ישראל בקמפיין השמצות
    אבוטבול הצ'חצ'ח 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגד צה"ל והמדינה. מי צריך את סינוואר כשיש מפלצות אנטישמיות כאלה בתוכנו?
    סגור
  • 7.
    צביעות
    יוגל 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה את חושבת לך גבירתי הנכבדה שאם ההרוג הוא ערבי אזי ההורג הוא יהודי,לא ולא.דובר צהל מוכן ומזומן לערוך בדיקה אך נוח לך להאשים אותו במה שלא עשה.הצדק נמצא גם בצד אחר ולאו דווקה בצד שלך.
    סגור
  • 6.
    חליל פלסטיני+בובה זהבה=רוקדת-קברו אותה מהר להעלים ראיות (ל"ת)
    איתן 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    פשע להדהד את המסרים של הנבלה הארורה הזו (ל"ת)
    יעקב אשדוד 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    חשבת לפני שענית?
    יעל 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צהל ביקש בדיקה משותפת עם הפלסטינאים והם מסרבים... את לא מתביישת??? אמן ותיפלי לידי הערבים שיעשו בך כרצונם- אנשים טובים המה... יהודייה מזוייפת
    סגור
  • 3.
    תסתמי את לא מעניינת אף אחד (ל"ת)
    סם 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    בוחרת צד
    מוטי אמיר 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש כרגע שתי גירסאות: זו שלנו וזו של אויבנו. הגברת גלאון, שכידוע לא היתה במקום ולא ראתה, בוחרת, כמובן מאליו וכרגיל, את גירסת אויבנו. גירסה, שגם אילו היתה נכונה, מה ההתלהבות לפרוץ בפזיזות נימהרת לתקשורת כדי להשתלח נגד ישראל?
    סגור
  • 1.
    עכגג
    עכג 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי מעניינת כתבת מאל גזירה הידיעה הזאת עשתה לי יום טוב
    סגור