תקשורת ומדיה

מרגיז: הסכום שהתבקש לשלם עולה מאוקראינה עבור שכירת דירה

אלכסנדר אגנצב, שעלה לישראל יחד עם משפחתו לאחר שעזבו את מריופול המפוגזת על ידי רוסיה, חיפש דירה בחיפה ולאחר שמצא אחת כזו בעלות של 3,500 שקלים לחודש, התוודע כי המחיר ממש לא נגמר כאן. כמה נדרש לשלם?
מערכת ice | 
חיפה (צילום יחצ)
העלייה הגדולה מאוקראינה בעקבות המלחמה המתרחשת במדינה מביאה עמה, לצערנו, גל ניצול גדול מאוד של אותם אזרחים שנמלטו מהטבח שמתרחש במדינתם. דוגמה למקרה מן הסוג הזה מגיעה מחיפה, כאשר אלכסנדר אגנצב, שעבר תלאות שעד שהגיע ממריופול המופגזת לישראל, נתקל בסכום מופקע לשכירת דירה. 
אגנצב, סטודנט בן 19 שהגיע יחד עם משפחתו, חיפש דירה באזור מרכז הכרמל בעיר ויצר קשר עם בעל דירה שמצא במודעה בה נכתב כי הדרישה היא 3,500 שקלים בחודש. אלא שברגע שאגנצב יצר קשר, הוא גילה שזה ממש לא נגמר כאן: לדבריו, לאחר התייעצות עם עורך דינו, בעל הדירה דרש שני ביטחונות הכוללים ערבות בנקאית על סך 20 אלף שקלים, ושיק מזומן על סך 9,000 שקלים שניתן לפדות מיד.
אגנצב אמר ל-mynet חיפה: "אני ומשפחתי חיינו בדירה יפה במריופול, ושאפנו למצוא דבר דומה בחיפה, במרכז הכרמל. מצאנו דירה שדרשו עליה 3,500 שקל לחודש, אבל אז הבעל דירה התייעץ עם עורך דין ושינה את דרישתו לכזו שכוללת ערבות בנקאית של 20,000 שקלים, ועוד בחודש הראשון לתת עוד 9,000 שקל כשיק מזומן, שאפשר לקחת לבנק ומיד לקבל כסף. כלומר השיק הראשון הוא כשיק ביטחון והשני לשימוש מיידי".
"זה הרבה מאד כסף אפילו בשביל 'משפחה רגילה' ולא רק לעולים חדשים מאוקראינה. אמרנו לבעלת הדירה שאנחנו עולים ומתכוונים להישאר כאן אבל היא אמרה שעלינו לדבר עם בעלה, הבעל שלח אותנו לעורך דין.הרגשתי שמסובבים אותי בין אנשים. זה לא הרגשה נעימה, התנהגות נוראית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה