תקשורת ומדיה

כמה שווה יאיר לפיד? זה הונו של ראש הממשלה הבא

בית בשווי כ-12 מיליון שקל, מיליונים גם מהטלוויזיה: רגע לפני שהוא נכנס לתפקידו כראש הממשלה במקומו של נפתלי בנט, זמן לבדוק מה הונו המוערך של ראש הממשלה החליפי. וגם: איפה הוא עומד ביחס לקודמו?
מערכת ice |  8
כמה שווה יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה ואלו לא צלחו והפערים הפכו גדולים מדי לסגירה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו על הצעת חוק פיזור הכנסת שתובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר, בסיומה צפוי לפיד לשמש כראש הממשלה עד לקיום הבחירות שצפויות ב-25 באוקטובר. רגע לפני שזה קורה, זמן לבדוק מה הונו של ראש הממשלה החדש. 
אם כן, ההערכה, שפורסמה על ידי 'פורבס ישראל', נכונה לשנת 2019. מאז, ניתן להעריך כי שר החוץ וראש הממשלה הנכנס (כנראה) הגדיל את הונו בכמה עשרות מיליוני שקלים, אבל נחזור להתחלה. בשנת 2003 כתב לפיד טורים למוסף סוף השבוע של ידיעות אחרונות, תפקיד אותו אייש עד 2012, כשעל פי הפרסומים, במהלך כל התקופה שכרו עמד על 35 אלף שקל בחודש. בחישוב מהיר - 4 מיליון שקל במהלך כל התקופה. 
 
עוד לפני כן, במהלך קריירת הגשת הטלוויזיה המצליחה שלו עם תכנית האירוח המפורסמת בערוץ 2, השתכר לפיד כ-800 אלף שקל לעונה, כשבאחרונה עלה שכרו ל-1.4 מיליון שקל. לאחר מכן עבר לשדר את התכנית אולפן שישי בערוץ 2, כשעל פי הפרסומים באותה תקופה, השתכר בה בין 8,000 ל-9,000 דולר למהדורה. במשך כל שנותיו בתכנית, הרוויח לפיד כ-5.7 מיליון שקל. 
הכנסות נוספות של ראש הממשלה החליפי הגיעו בין היתר מכתיבת 11 ספרים שהכנסותיהם מסתכמות בקרוב ל-5 מיליון שקל, הרצאות מהן גרף על פי מומחים כ-2 מיליון שקל בשנה  (בין 10 ל-12 אלף דולר להרצאה) וכן הופעתו כפרזנטור של בנק הפועלים, תפקיד בו השתכר כ-800 אלף שקל בשנה - 4 מיליון לכל התקופה. 
ומה מבחינת נדל"ן? לפיד ורעייתו ליהי עדיין מתגוררים יחד עם שני ילדיהם בביתם ברמת אביב ג', בית שמוערך נכון ל-2019 בכ-8-9 מיליון שקל, מה שאומר שהיום הנכס שווה בערך 12 מיליון שקל לאור השינויים בשוק הנדל"ן. על פי הערכת פורבס, מעוד הכנסות כאלה ואחרות וכן קופות גמל ופנסיה, מוערך הונו הכללי בין 25-30 מיליון שקל.
ואיפה זה ביחס לבנט? כזכור עם כניסתו לממשלה, סך הכל נאמד הונו הכולל של נפתלי ראש הממשלה היוצא בכ-100 מיליון שקל, שהפכו אותו לראש הממשלה העשיר ביותר בתולדות מדינת ישראל, תואר בו החזיק קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, לו הון של 70 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הונו של יאיר לפיד
    חיה ירון 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כהוכחה לתגובתי הקודמת - https://www.maariv.co.il/business/economic/israel/Article-686534
    סגור
  • 7.
    הונו של יאר לפיד
    חיה ירון 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כ-15 שנה כתב העתון הכלכלי פורבס שלפיד שמיני ברשימה בין עשירי ישראל.
    סגור
  • 6.
    משל יותם מוקדש לשמאל אבוד וחסר הדרך
    אריה 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משל יותם וַיַּגִּדוּ לְיוֹתָם, וַיֵּלֶךְ וַיַּעֲמֹד בְּרֹאשׁ הַר־גְּרִזִים, וַיִּשָּׂא קוֹלוֹ וַיִּקְרָא; וַיֹּאמֶר לָהֶם - שִׁמְעוּ אֵלַי בַּעֲלֵי שְׁכֶם, וְיִשְׁמַע אֲלֵיכֶם אֱלֹהִים: הָלוֹךְ הָלְכוּ הָעֵצִים, לִמְשֹׁחַ עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ. וַיֹּאמְרוּ לַזַּיִת: מָלְכָה עָלֵינוּ! וַיֹּאמֶר לָהֶם הַזַּיִת: הֶחֳדַלְתִּי אֶת־דִּשְׁנִי, אֲשֶׁר־בִּי יְכַבְּדוּ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים - וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל־הָעֵצִים?! וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים לַתְּאֵנָה: לְכִי־אַתְּ מָלְכִי עָלֵינוּ! וַתֹּאמֶר לָהֶם הַתְּאֵנָה: הֶחֳדַלְתִּי אֶת־מָתְקִי, וְאֶת־תְּנוּבָתִי הַטּוֹבָה - וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל־הָעֵצִים?! וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים לַגָּפֶן: לְכִי־אַתְּ מָלְכִי עָלֵינוּ! וַתֹּאמֶר לָהֶם הַגֶּפֶן: הֶחֳדַלְתִּי אֶת־תִּירוֹשִׁי, הַמְשַׂמֵּחַ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים - וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל־הָעֵצִים?! וַיֹּאמְרוּ כָל־הָעֵצִים אֶל־הָאָטָד: לֵךְ אַתָּה מְלָךְ־עָלֵינוּ! וַיֹּאמֶר הָאָטָד אֶל־הָעֵצִים: אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם - בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי; וְאִם־אַיִן - תֵּצֵא אֵשׁ מִן־הָאָ
    סגור
  • 5.
    ענווה
    הרצל 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לחפש את בן גוריון הבא לא עשיר אבל עים חזון
    סגור
  • 4.
    ממש כפי התאור של שלמה המלך
    בגדי המלך החדשים 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "לא לחכמים לחם"
    סגור
  • 3.
    וואו איזה כתבה מטומטמת
    רוח 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אלה החישובים המוגזמים האלה? שכר ברוטו לא אומר כלום,,הכל נחתך בחצי, ומוציאים את הכסף על הוצאות שוטפות אז משהו נשאר מזה בכלל? ובשלוש שנים האחרונות נכסי יוקרה קפצו ב30 אחוז? עוד הגזמה. בקיצור לא פלא שאף אחד לא חותם על כתבות בice והכל מתחבא מאחורי ״מערכת ice”. וגם לא יהיה פלא אם התגובה הזו לא תתפרסם בכלל.
    סגור
  • 2.
    מענין
    דו 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואולי תעדכנו מה הונו של ראש האופוזציה הלוזר הסגול.זה שמסרב להגיש דוח
    סגור
  • 1.
    איפה הכסף???????????????????????????? (ל"ת)
    מלרון 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור