תקשורת ומדיה

מגיש ערוץ 14 מודאג: "תצומו, נזדקק לחסדי שמיים"

שי גולדן התייחס לרפיסות נוכח הטילים ששיגרה סין מעל טיוואן: "התלות שלנו באמריקאים מעמידה אותנו במצב גיאו-פוליטי מטריד ועדין מאד, בטח על רקע מהלך ההתגרענות האיראני שמתקדם באין מפריע. אם תרצו, יותר מאי פעם הממרה ״אין לנו על מי לסמוך מלבד עצמנו״ קרובה להיות נכונה מאי פעם. וכן, יש בהחלט סיבות לדאגה"
מערכת ice |  3
שי גולדן (צילום ערוץ 14)
מגיש תכנית הבוקר של ערוץ 14, שי גולדן, השתלח היום (שישי) בפייסבוק שלו בממשל ג'ו ביידן כנשיא ארצות הברית, זאת על רקע הטילים ששיגרה סין מעל טיוואן, במזרח הרחוק השברירי ממילא.
גולדן כתב: "יחסית לממשל חלש היסטורית, ולמדינה שמצויה בשקיעה היסטורית, ההתעקשות האמריקאית לבחון גם את הרוסים וגם את הסינים, ממש במקביל, מעידה על אובדן רסן דיפלומטי וגיאו פוליטי בצמרת הממשל. רוסיה בשעת מלחמה, עם פוטין בדמדומי שלטונו וחייו, היא מדינה מסוכנת ובלתי צפויה ויציבה. ועם הענק הסיני במזרח אמריקה לא התעמתה מעולם באמת בגזרה הבינלאומית".
 
עוד הוסיף: "ירי הטילים הסיניים היום מעל לטאייוואן מלמד משהו גם על רצינות כוונותיהם של הסיניים וגם על חולשת ההרתעה האמריקאית. תוסיפו לכך את הצפצוף הרוסי הבוטה על ביידן; ואת היחס המבזה ממש שקיבל הנשיא בסעודיה; ושלל האירועים ייתכנסו למסקנה ברורה למדי: אמריקה אינה מרתיעה איש. כוחה הבינלאומי חלש מאי פעם, נדמה (לפחות מאז סוף מלחמת העולם הראשונה); והשחיקה המהירה והחריפה במעמד האמריקאי, לצד התנהלות מאד לא אינטליגנטית של מנהיגת המערב בגזרה הבינלאומית מאז עליית ביידן לשלטון, הופכת את המילים ״מלחמת עולם שלישית״ לכאלה שאפשר להתחיל לגלגל על הלשון. בזהירות רבה; אבל גם בדאגה אמיתית".
גולדן המשיך: "אנחנו בבעיה. וכשאני אומר ״אנחנו״ - זה המערב; אבל גם ישראל. התלות שלנו באמריקאים מעמידה אותנו במצב גיאו-פוליטי מטריד ועדין מאד, בטח על רקע מהלך ההתגרענות האיראני שמתקדם באין מפריע. אם תרצו, יותר מאי פעם הממרה ״אין לנו על מי לסמוך מלבד עצמנו״ קרובה להיות נכונה מאי פעם. וכן, יש בהחלט סיבות לדאגה".
לסיום הסביר: "נחמה אחת בכל זאת יש לי להציע לכם בעת המורכבת הזאת - ישראל מונהגת בימים האלה בידי מדינאי מנוסה, אסטרטג מבריק ואדם בעל מעמד, השפעה ומהלכים בזירה הבינלאומית, וכמובן מח צבאי ואנליטי מאד חריף. יאיר לפיד, שמו. אז אין סיבה לדאגה. ישראל מצויה בידיים הכי טובות שאפשר לדמיין ולקוות להן בשעות ובימים האלה. זאת בהנחה שלפיד יודע למצוא את טאייוואן על מפת העולם, כמובן. מרגע שיישתלט על העניין הזה, כל שאר ההתמודדויות אמורות להיות קלי קלות עבורו. תישנו בשקט הלילה. יש לנו ראש מדינה שיידע לשחק במשחק הגיאו-פוליטי הכי מורכב מאז מלחמת העולם השנייה במיומנות ובידענות רבה. אה, ותצומו בט׳ באב. לכל מקרה שלא יבוא. יש לי תחושה שנזדקק לחסדי שמים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אדון ערוץ 14 אנחנו זקוקים למנוחה. ממך מערוץ 14 ומביבי
    אני 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא צריך לצום בשביל זה. כי עוד לא היה חורבן בית מקדש שלישי. אבל אם ביבי שוב יהיה בשלטון אז נצטרך לצום הרבה זמן כי אז בית המקדש השלישי יחרב
    סגור
  • 2.
    גולדן בוי
    גולדן בוי 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה סופר? לא הצליח? מנסה מזלו בערוץ 14. עצוב. דווקא יש לו כישרון. חבל!
    סגור
  • 1.
    אין ספק (ל"ת)
    י. 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור