תקשורת ומדיה

הבחירה שציפו לה: פורסם איש השנה של המגזין טיים

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא איש השנה של המגזין טיים – כך הכריזו היום עורכי השבועון שנימקו: "הצלחתו כמנהיג בעת מלחמה התבססה על העובדה שאומץ הוא דבר מדבק, זה התפשט לכל שדרת ההנהגה הפוליטית ולעמו"
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום ABC News)
עורכי השבועון האמריקני "טיים" הכריזו היום על "איש השנה של המגזין לשנת 2022", והוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. יחד עמו זכו בתואר "הרוח של האומה האוקראינית".
מדי שנה בדצמבר בוחר המגזין המשפיע את האיש/ אישה/ זוג/ קבוצה/ רעיון/ מקום/ מכונה אשר לטוב או לרע השפיע יותר מכל על אירועי השנה החולפת. השנה נראה שהבחירה היתה טבעית וקלה כאשר הנשיא האוקראיני בן ה-44 עורר את התפעלות העולם בכושר העמידה שלו מול התוקפנות הרוסית.
 
בדברי ההסבר לזכייה בתואר נכתב: "הצלחתו של זלנסקי כמנהיג בעת מלחמה התבססה על העובדה שאומץ הוא דבר מדבק, זה התפשט לכל שדרת ההנהגה הפוליטית באוקראינה בימים הראשונים של הפלישה, כשכולם הבינו שהנשיא לא הולך לשום מקום. האינסטינקטים המקצועיים שלו מהקריירה כשחקן על הבמה סייעו לו לדעת לקרוא את הקהל שלו ולהגיב למצבי הרוח והציפיות שלו. כעת הקהל שלו היה כל העולם שצפה בו, והוא היה נחוש שלא לאכזבו".
"האומץ הגדיר גם את חבריו בעם האוקראיני", נכתב עוד, "במקום להימלט על נפשם, אוקראינים רבים תפסו כל כלי נשק שהיו יכולים למצוא ורצו להגן על העיירות והערים שלהם מפני כוח פולש חמוש בטנקים ומסוקי תקיפה".
 
זלנסקי היה הנשיא הצעיר ביותר שנבחר באוקראינה (בן 41), הנשיא היהודי הראשון של אוקראינה, והנשיא הפופולרי ביותר בעת בחירתו מבחינת אחוז הקולות (73%). בראש סדר העדיפויות שלו הציב את קידום הפסקת האש במזרח המדינה והחזרתם של חצי האי קרים ודונבאס לשליטת אוקראינה.
מועמדים נוספים לתואר איש השנה של מגזין טיים היו נשיא סין שי ג'ינפינג, הפוליטיקאית האמריקאית ליז צ'ייני והמיליארדרית מקנזי סקוט. בשנה שעברה נבחר איש העסקים אילון מאסק כאיש השנה. בשנת 2020 נבחרו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס ובשנת 2019 הייתה זו פעילת האקלים גרטה תונברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה