נדל"ן ותשתיות

אור ירוק ממועצת מקרקעי ישראל: מודל הסכמי הגג ימשיך גם ב-2021

ההצעה של משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל להארכת המודל אושרה פה אחד במועצה. יעקב קוינט, מנכ"ל רמ"י: "אישור ההחלטה נובע מההבנה כי הסכמי גג הם כלי המשמעותי ביותר לשיווק יחידות דיור"

מערכת ice | 
יעקב קוינט, יעקב ליצמן (צילום מתוך אתר gov, לעמ)
מועצת מקרקעי ישראל מאשרת את הארכת מודל חתימת הסכמי הגג עם רשויות מקומיות עד לסוף השנה הנוכחית. כבר משנת 2013, בהתאם להחלטת הממשלה, מקדמים במשרד הבינוי והשיכון וברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הסכמי גג עם רשויות מקומיות לשם הקמת יחידות דיור חדשות תוך פיתוח תשתיות. 
חתימה על הסכמי גג חדשים מהווה צעד משמעותי במטרה לפתח ולשווק באופן מואץ יחידות דיור חדשות בהיקף נרחב, להגדיל את ההיצע ולבלום עליית מחירים בשוק הדיור. הסכמי הגג מהווים מאפשרים שיווק ופיתוח נרחב של יחידות דיור בתחומי הרשות המקומית תוך מתן מענה לחסמי פיתוח ומתן תמריצים לרשות המקומית לקידום שיווק יחידות דיור.
נכון להיום, חתומים משרד הבינוי והשיכון ורמ"י על 32 הסכמי גג עם רשויות מקומיות, בעקבותיהם הוקמו כבר אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. על הפרק נמצאים כעת שורה של הסכמי גג נוספים מול הרשויות בבני עייש, רחובות, רכסים, טמרה ומעלה אדומים - ובהיקף כולל של כ-45,000 יחידות דיור חדשות. במקביל לכך, ברמ"י מקדמים הסכמים חדשים מול הרשויות המקומיות בקריית גת, נס ציונה, כפר סבא, אום אל פאחם ופתח תקווה - ובהיקף של 44,600 יחידות דיור חדשות.
יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מציין: "הארכת התוקף לחתימה על הסכמי גג מהווה אבן דרך משמעותית בבניית הארץ ומתן מענה לביקושים העולים. שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות יוצר תמהיל בנייה ופיתוח שהוא כדאי לכולם, ואנו רואים את התוצאות בשטח. בערים שבהן ההסכמים כבר פעילים, נוספו אלפי יחידות דיור ושודרגו פני השכונות הקיימות והתשתיות, כך שכלל תושבי המקום הוותיקים והחדשים מרוויחים. אני שמח שנוכל להמשיך ולקדם את מודל הסכמי הגג שמציע פתרון איכותי ויעיל לרשויות".
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מוסיף: "אישור ההחלטה פה אחד נובע מההבנה של כל חברי המועצה כי הסכמי הגג הם הכלי המשמעותי ביותר לשיווק יחידות דיור לאורך זמן וליכולת של רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון לייצר תוכניות עבודה אפקטיביות. רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון פועלים באופן רציף ומאומץ לפתרון חסמים ומתן מענה לביקושים בשוק הדיור ומנהלים משא ומתן מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של כ-90 אלף יחידות דיור נוספות. העובדה שרשויות מקומיות רבות פונות לרמ"י ומעוניינות להצטרף להסכמי הגג מוכיחה כי מודל זה נותן מענה איכותי גם לצורכי הרשויות המקומיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה