נדל"ן ותשתיות

הכריש נגד משקיעי הנדל"ן: אופציות זה נחמד, אבל תיזהרו

זוהר לבקוביץ', יזם ההייטק מתוכנית "הכרישים", התייחס בפוסט שפרסם למשקיעי הנדל"ן ויעץ להם לא להשתולל: "תיזהרו מהתחייבות עתידית. זה יכול לכאוב". ולמה אף פעם לא השקיע בנדל"ן?
מערכת ice |  6
זוהר לבקוביץ' (צילום מסך קשת 12)
יזם ההייטק, זוהר לבקוביץ', פרסם לאחרונה פוסט בו התייחס בהרחבה לעולמות הנדל"ן והמליץ ליזמים ומשקיעים צעירים בתחום לשקול את השקעותיהם בכובד ראש.
"אף פעם לא השקעתי בנדל"ן. לא אוהב את זה. זה כבד ומגושם ותקוע באדמה ולא מתקפל נוח למזוודה כשעוברים מדינה ובכלל קשה לסחוב את זה בארנק. כל זה אגב לפני שדברנו על הדיירים והתקלות", כתב בין השאר. "התחלתי לחפש השקעות נדל"ן. עדיין מחפש. עוד לא ממש מצאתי. עוד לא מצליח לשכנע את עצמי לעשות זאת לאור הטיעון הדי יחיד של כל יזמי הנדל"ן: "אתה יודע מה היה קורה אם היית קונה דירה בפארק צמרת בשני מיליון שקל ב-2010?" וכאן הם מגניבים חיוך יודע סוד. כן, אני יודע מה היה קורה. אם הייתי קונה שם דירה הייתי מכפיל את כספי, אולי אפילו משלש בעזרתו האדיבה של מינוף מסוכן. בדקתי".
 
אלא שלאחר הציניות הגיע ההמשך: "משום מה התגובה שלי לרוב קצת מאכזבת אותם: "ואתם יודעים מה היה קורה אם הייתם משקיעים סכום דומה בסל הייטק בנאסד"ק ב-2010?" לא, הם לא יודעים. באסה. בשבילם. רק לרמוז, דירות 4 חדרים בפארק צמרת לא עולות 70 מיליון שקל, אפילו לא 10 מיליון. ואני עדין, מאוד עדין".
כאמור, עצתו המרכזית של לבקוביץ' היא לשמור על פרופורציות: "כל יזמי הנדל"ן מספרים לי בפגישות שרוב הדירות החדשות בתל אביב היום נרכשות על ידי הייטקיסטים צעירים במודל של 20 אחוז תשלום היום, 80 אחוז בעוד כמה שנים במסירה. הקונים מסתמכים על אופציות... בחייאת, תיזהרו. אופציות זה נחמד, אבל זה אופציות. יש לאופציות גם אופציה לא להפוך לכסף", כתב. "שימו לב שהרבה מאוד מאופציות העובדים כבר נמחקו למעשה, וייתכן וימשיכו להימחק בעתיד. תיזהרו מהתחייבות העתידית. זה יכול לכאוב". את הפוסט סיים במילים: "תזכרו - ההייטק עולה, אבל הוא גם יורד. תיזהרו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לחזק את מה שנאמר הנדלן
    דני54 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו בשנה האחרונה כשהנדלן רתח ועלה בחמישה עשר אחוז שוק המניות עלה ביותר. ואי אפשר למכור דלת או חלון כשצריך רק סכום קטן, ולקחת הלוואה כנגד הנכס זה תהליך מינהלי מורכב ומבאס.
    סגור
  • 5.
    הרבה מאוד מהעוסקים בנדל''ן הם אנשים שלא מצאו את עצמם
    העיראקי 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראו שיש חגיגה בענף הנדל''ן וקפצו על המציאה
    סגור
  • 4.
    נכון! ועוד העולם עומד בפניי נפילות גדולות (ל"ת)
    יובל 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זוהר
    זוהר 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר מעניין וחשוב איך רזית? אתה נראה מצויין
    סגור
  • 2.
    איש חכם
    אלי 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושה רושם של איש עסקים מסועף אך עם הגינות
    סגור
  • 1.
    איש פרימיטיבי, יהודון. לקפל במזוודה (ל"ת)
    מבין משהו 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור