נדל"ן ותשתיות

פינוי-בינוי בצפון: זו החברה שהשיגה הסכם סופי לפרויקט

קרית ביאליק ממשיכה בתנופת התחדשות עירונית. קבוצת שובל תבנה 1,200 יחידות דיור בפרויקט צפון אפקה, וכמה דיירים כבר חתמו?
מערכת ice | 
פרויקט צפון אפקה (הדמיות: תמיר לזר אדריכל ואול אין הדמיות)
חברת שובל מתחמי מגורים מדווחת על הצלחתה להחתים למעלה מ-90% מ-175 דיירי שכונת צור שלום בקרית ביאליק בזמן שיא של 3 חודשים, על הסכם סופי לפרויקט פינוי-בינוי.
 
פרויקט הפינוי-בינוי
של שובל שישתרע בין רחובות ז'בוטינסקי, לוחמי הגטאות והפרטיזנים, ישנה את צפון העיר לבלי הכר. סמיכותו לשכונה המתחדשת אפקה יאפשר בניית גשר בינה ובין שכונת צור שלום ופרויקט "צפון אפקה". על פי תקן 21 שערכה שובל, הצפי הוא כי הפרויקט החדש ימנה כ- 1,200 יח"ד + מסחר. בנוסף לכך מתוכנן שצ"פ גדול במסגרתו יבנה פארק בשטח של 9 דונמים ובו בריכות אקולוגיות.
 
טרם החתימה על ההסכם עם הדיירים, הוצג הפרויקט למהנדס העיריה ולראש העיר אלי דוקרסקי שנתנו את ברכת הדרך לקידום הפרויקט זאת לאחר שאף ניתן אישור עקרוני בועדה המחוזית לפרויקט. להערכת חברת שובל מתחמי מגורים, התב"ע תוגש לעירייה תוך מספר חודשים בתקווה שהיתר הבניה יתקבל בפרק זמן של עד 3 שנים.
קרית ביאליק עומדת בפני שינוי פניה בשל מספר פרויקטים אסטרגיים שמתוכננים בימים אלה בעיר כדוגמת פרויקט UPTOWM (לב העיר)-  פרויקט מסחרי ותעסוקתי גדול שקבוצת שובל שותפה בו.
שכונת צור שלום היא מהוותיקות בעיר שמאופיינת בבנייני רכבת נמוכים שמצבם ההנדסי בכי רע ומוזנחים.  לדברי ישי רוט, סמנכ"ל פיתוח העסקי בקבוצת שובל מטרת הפרויקט הוא להחיות את שכונת צור שלום, ולאפשר לזוגות צעירים ומשפרי דיור להישאר בעיר וליהנות מאיכות חיים יוצאת מן הכלל הן מבחינת סביבת המגורים והן הקרבה לים. לדבריו, העובדה ששובל גם תהיה חברת הבניה שתבנה את הפרויקט מאפשרת לנו לקצר את לוחות הזמנים לביצוע וכן להיות מאד מדויקים מבחינת עלויות הפרויקט.
 
לדברי אדריכל הפרויקט אדר' תמיר לזר, הפרויקט ישנה, ישפר ויחדש את המרקם האורבני הקיים משמעותית ויהווה תשתית לפרויקטים אחרים בעתיד, שייצרו רקמה עירונית חדשה לחלוטין. במסגרת הפרויקט, יחודשו תשתיות השכונה לרבות דרכים ומבי ציבור. כמו כן יועתקו, יבנו, ויעובו מוסדות ציבור, ויוקצו שצ"פים נרחבים לשימוש דיירי השכונה.
בנוסף תתוכנן חזית מסחרית ותעסוקתית לאורך רחוב ז'בוטינסקי אשר מתוכנן להיות ציר עירוני משמעותי שיחבר את כביש 4 מזרחה.
מבני המגורים יתוכננו בתסכית נמוכה שתאפשר הקצאת שטחים פתוחים לרווחת הדיירים. הבניינים שגובהם ישתרע בין 20 - 33 קומות יכללו מקומות שהיה ציבוריים (VOIDS) בקומות הגבוהות. בחללים אלה יהיו גינות, פינות משחק ומקומות שהיה לנוף - ממש גינות תלויות.
עירוב השימושים בשכונה והגדלתה יחיה את השכונה המורכבת בעיקר ממבני מגורים ישנים ללא אפשרויות בילוי ותעסוקה רבות, ויביא צעירים ומשפחות רבות לגור בה ולחזקה.
כמו כן, יושם דגש רב על תכנון השטחים הפתוחים, גינון, הצללה, משחקים, אלמנטי מים והליכה בפארק ללא מפגשים עם כלי רכב בכל שטח השכונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה