נדל"ן ותשתיות

חברת ועד צור הדסה ליועמ"ש: משרד הפנים מתכנן תרגיל

המאבק סביב הליך ההיפרדות של צור הדסה מהמועצה האזורית מטה יהודה והפיכתה למועצה מקומית עצמאית ממשיך לעורר סערה, כאשר חברת ועד צור הדסה, עו"ד מירב זמיר, טוענת לתרגיל של משרד הפנים בדרך למחטף במסגרת ממשלת המעבר: "מבטיח לשרת הפנים להצליח בתוכניתה - פירוק הישוב רגע לפני הקמת ממשלה יציבה"
תום נחום | 
צור הדסה (צילום ועד צור הדסה)
הקרב על צור הדסה נמשך, כאשר הטענות לנסיון מחטף מצד משרד הפנים בנסיון להעביר בהליך בזק עוד במסגרת ממשלת המעבר את ההיפרדות של צור הדסה מהמועצה האזורית מטה יהודה והפיכתה למועצה מקומית עצמאית מבלי לספק תוכנית כלכלית ראויה מתעצמות. כמו כן, זאת לאחר פרסום העצומה שקוראת לעיכוב ההיפרדות עד שתהיה למהלך היתכנות כלכלית.
עקב כך, חברת ועד צור הדסה, עו"ד מירב זמיר, ממשיכה במאמציה הרבים לבלימת המהלך ועיכוב הליך ההיפרדות עד לבניית תוכנית מסודרת שתציג היתכנות כלכלית הגיונית להפיכתה של צור הדסה למועצה מקומית ופנתה במכתב נוסף למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, ובנוסף, שלחה העתק של המכתב גם ליועץ המשפטי למשרד הפנים, עו"ד יהודה זימרת.
 
במכתבה כתבה זמיר כך: "מכתבי זה נכתב משום חשש שמתגנב לליבי, כי משרד הפנים יבצע בזמן הקרוב מהלך, שאיננו מבחינתי אלא "תרגיל", שמטרתו היא למנוע התערבותה של היועמ"ש בהאצת הליך היפרדות היישוב צור הדסה ממועצת מטה יהודה. כדרך להסביר מדוע אני מוצאת להתריע מפני כך, אחזור תחילה ואזכיר את פנייתי. במכתביי הקודמים, עמדתי על הבעייתיות הרבה שבהאצת הליך היפרדות של היישוב צור הדסה ממועצת מטה יהודה על ידי משרד הפנים, ערב בחירות. טענתי כי, הלכה למעשה, עסקינן בהבטחת בחירות בדרך של חלוקת הטבות ערב בחירות. מכאן, ומשלפי הנחיות היועמ"ש, על "ממשלת המעבר" להימנע מ"הבטחת בחירות" ו/או ביצוע רפורמות , למעט פעולה דחופה וחיונית, ביקשתי מהיועצת המשפטית לממשלה שתקבע לאלתר, כי כל הליך ההיפרדות של היישוב צור הדסה ממועצת מטה יהודה, יופסק לאלתר עד להקמת ממשלה יציבה בישראל". 
 
"על טענה זו הוספתי את סד הזמנים הבלתי סביר שלפתע נקבע על ידי משרד הפנים. כדי להמחיש את המניעים העומדים מאחורי האצת הליך ההיפרדות, הדגשתי כי לו"ז צפוף זה נשלח בוקר ההודעה על פירוק הממשלה. ברי לי כי בתשובה לטענות אלה, וכדרך להימנע מהתערבותה של היועצת המשפטית לממשלה,  יטען משרד הפנים, כי הליך זה החל כבר לפני מספר שנים ועל כן אין מדובר ב"מחטף פוליטי" כנטען על ידי. רמיזה לכך ניתנה  כבר, עת התקיימה וועדת הפנים והכלכלה ביום 27.6.22. אלא, כפי שהשתקף היטב בוועדה הנ"ל, טענה זו לא מסייעת בידם, שכן , עד לרגע זה, אין בידם דבר וחצי דבר אשר יכול להתיישב עם הכרזה על מועצה מקומית חדשה". 
 
עו"ד מירב זמיר (תומר קצב, Q Elite Beauty)
"מלבד דיבורים בעלמא, במשך שנים רבות, על הצורך שבהיפרדות היישוב צור הדסה ממועצת מטה יהודה, מבחינה מהותית - לא נעשה דבר וחצי דבר כדי לקדם את ההליך. מה שכן היה במשך הזמן הרב שחלף, הוא התרעות חוזרות ונשנות שנשמעו על ידי מספר גופים מקצועיים, לרבות יו"ר הוועדה הגיאוגרפית,  על הסכנה הגדולה במהלך זה נוכח היעדר מקורות הכנסה. כדרך לבדוק טענתי זו, כל שצריך הוא לבדוק את הדברים, מבחינה מעשית. ככל שתיעשה בדיקה זו , ניתן יהיה להיווכח, כי מבחינה מעשית ומהותית -  הליך ההיפרדות  אפילו לא התחיל, בוודאי שהוא רחוק מלהסתיים". 
"רק כדי לסבר את האוזן אציין, כי: המפרק מטעם משרד הפנים עצמו מונה רק במהלך חודש פברואר  22'. הכרזת שרת הפנים כי החליטה שיש להפריד את היישוב צור הדסה ניתנה במהלך חודש אפריל 22', ערב חג הפסח. לאחר קבלת "ניתוח" נתונים  (להבדיל ממלוא הנתונים) מאת מועצת מטה יהודה,  דו"ח המפרק נחתם רק לפני פחות מחודשיים, קרי  ביום 25.5.22. כדרך שוועד היישוב יוכל להתחיל בעצמו את התהליך, ביקש בראש ובראשונה - קבלת מלוא הנתונים (הכנסות אל מול הוצאות) מאת מועצת מטה יהודה. עד לרגע זה – 41 יום לפני היום שנקבע בו יופרד סופית היישוב ממועצת מטה יהודה – לא נתקבלו הנתונים". 
"עד לרגע זה – שוב, 40 יום לפני היום שנקבע בו יופרד סופית היישוב ממועצת מטה יהודה – גם למשרד הפנים אין כל תוכנית שתבטיח היתכנות כלכלית. ועתה ל"תרגיל" המסתמן: כמה ימים לאחר פנייתי הראשונה ליועמ"ש, ביום 21.6.22, פנה וועד היישוב צור הדסה למשרד הפנים במכתב ובו עמד על חוסר הסבירות שבלו"ז, כדרך לבקש ארכה. לאור הלו"ז הצפוף אותו קבע משרד הפנים, מצופה היה כי יידרש לבקשה מיידית. נכון לרגע זה, טרם נתקבלה תגובה מאת משרד הפנים ואין זאת אלא משום פנייתי ליועמ"ש. ברי כי נציגי משרד הפנים ביקשו להגיב לאור החלטתה על בקשתי לעצור את ההליך". 
"משהזמן נוקף, וכך גם יום הדין מתקרב – 21.8.22, וכדרך למנוע מהיועמ"ש לקבל את טענתי כי מטרת האצת ההליך היא  למעשה הבטחת בחירות, תחושתי היא כי דווקא עכשיו יגיב משרד הפנים לאותה בקשה שנשלחה מאת וועד היישוב ואף בחיוב. תחושתי היא, כי משרד הפנים ייעתר לבקשה, ויעניק "ארכה" כבת חודש ימים. וכך במעשה זה: מצד אחד - למראית העין ולכאורה בלבד – ייטען על ידי משרד הפנים, כי הוא עצמו נוהג בזהירות והא-ראיה שנעתר למתן הארכה. מכאן יטען בפני היועמ"ש, כי אין צורך בהתערבותה. מצד שני, ה"ארכה" שתינתן תהיה עדיין בסד זמנים אשר מבטיח לשרת הפנים להצליח בתוכניתה – פירוק היישוב רגע לפני הקמת ממשלה יציבה". 
"מכאן, נדרשת החלטה מיידית, או לפחות הוצאת הנחייה מיידית למשרד הפנים כי עד למתן החלטה סופית של היועמ"ש , הכל מוקפא. לחילופין ונוכח סד הזמנים, אחזור על בקשתי ואבקש לקבוע עמי פגישה דחופה. כך או אחרת, אם תחושתי הנ"ל תתממש, יזכור נא אדוני התרעתי זו, כדרך לקבל החלטה צודקת. ברי, כי אמשיך ואעמוד על פנייתי ליועמ"ש כי יש להורות על עצירת כל ההליך עד להקמת ממשלה יציבה בישראל. בשולי הדברים אציין, כי הגם שאני משמשת כחברת וועד מקומי צור הדסה, מכתבי זה הוא בשמי בלבד. אודה בעד תשובתך המהירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה