נדל"ן ותשתיות

הקבלנים במתקפה לאחר הזינוק במחירי הדירות: "יגרור להחרפה דרמטית"

התאחדות הקבלנים במסר תקיף לאחר פרסום הנתונים המעידים על עליית המחירים השנתית הגבוה ביותר מזה עשור: "כל עוד תמשיך המדינה לעסוק במניעת בנייה במקום ביצירת תנאים להגדלה דרמטית של מספר הדירות במשק, לא נראה שינוי"
מערכת ice |  5
ראול סרוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו במסר תקיף היום (שישי) לנגיד בנק ישראל, אמיר ירון, וזאת לאחר פרסום נתוני עליית מדד מחירי הדירות, וזאת, לדבריהם, גם כחלק מהעלאת הריבית של הנגיד.
נזכיר, על פי נתוני הלמ"ס, מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים יולי– אוגוסט 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים יוני– יולי 2022, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1.9% ובכך השלימו עלייה של 19.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (יולי– אוגוסט 2021) - זוהי עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.
 
סרוגו, התייחס לכך בחריפות ואמר כי "הנתונים שוב מוכיחים את טענתינו מהחודשים האחרונים כי הביקוש לדירות עדיין גבוה משמעותית מהיצע הדירות על המדף. האחוז הגבוה של הדירות שנמכרות על הנייר גם הוא מעיד על כך".
הקבלנים אף הוסיף ותקפו את הנגיד: "לתשומת לב בנק ישראל – יתכן והעלאות הריבית בשיעורים גבוהים שולחות רוכשי דירות 'לשבת על הגדר' אולם בד בבד, הן מובילות להאטה בקצב התחלות הבניה וקיטון בהיצע בשיעורים משמעותיים יותר. כל עוד תמשיך המדינה לעסוק במניעת בנייה במקום ביצירת תנאים להגדלה דרמטית של מספר הדירות במשק, לא נראה שינוי. המשך העלאת הריבית על ידי בנק ישראל יגרור אותנו להחרפה דרמטית של המשבר הזה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סבלנות סבלנות לא קונים בשום חנות
    הקבלנים דואגים לעצמם 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החורף בא, המחירים ירדו ואנחנו עוד ניראה כמה הוא "צודק"
    סגור
  • 3.
    העושקים הגדולים של דור שלם מדברים
    דור אבוד 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו..אז אמר כל מתלבט אם לרכוש דירה צריך לשאול את עצמו אם הוא רוצה להצטרף לפירמידה הכי גדולה במדינה רגע לפני הפיצוץ שאוטוטו מגיע
    סגור
  • 2.
    הנתונים על עליית מחירי הדירות הם נתונים לא מעודכנים
    חושף אינטרסנטים 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל הבירוקרטיה הישראלית, הלמ"ס מפרסם את נתונים מדד מחירי הדירות על עיסקאות שנערכו גם לפני חצי שנה. ולכן כביכול המחירים עדיין עולים. סבלנות. בעוד שלושה חודשים כולם יראו ירידות מחיר וכמובן שביבי יגזור קופון...
    סגור
  • 1.
    לא רציתם שינוי?
    לילך 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חבל שלא מדברים על יוקר המחיה בתקשורת. אם ביבי היה בשלטון היו גומרים עליו עם דיווחים ופרשניות.במיוחד בערוץ הרעל הראשי . אבל כיום יש רק איתרוג בתקשורת כל הדיווחים ורודים.
    סגור
  • רק חסרת דעת כמוך יכולה לחשוב שזה קשור לממשלה הנוכחית
    קוקרצה 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להזכיר לך תהליכים של יוקר מחייה נפתרים עם שינויים שלוקחים זמן .. איך בדיוק את רוצה שממשלה שעלתה לשלטון לפני שנה אחרי שנתיים של אי תקציב שנגרם על ידי הליכוד תפטור את הבעייה שלא נדבר על הגרעון המטורף שהכניסה אותנו שלא נדבר על התנגדות מהאופוזיציה בכל החלטה תמשיכי לברבר את השכל בססמאות נבובות על רציתם שינוי מי שאחראי פה ליוקר המחייה זה מי שהיה בשלטון ב12 שנה האחרונות וזה הליכוד וגרורותיו (שס ויהדות התורה ) אבל אין טעם להסביר לביביסטית חסרת שכל דברים שאין לה מושג בהם נכון ? המלצה שלי תחזרי לליכודיאדה ותמחאי כפיים לצלילי אייל גולן מסתבר שזה הדבר היחידי שאת כדירה לעשות ...
    סגור