נדל"ן ותשתיות

אלפי דירות חדשות בדרך: זו העיר שתגדל ב-40%

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין על הסכם גג עם עיריית נוף הגליל בהשקעה תקציבית של כ-2.3 מיליארד מטעם המדינה. ההסכם שנחתם היום הוא העשירי שנחתם אל מול ראשי רשויות בישראל והוא צפוי להביא את העיר נוף הגליל בשנים הקרובות לתוספת של ב-6,898 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה
מערכת ice |  8
ענף הנדל"ן (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
הבוקר (ראשון) התקיים בעיר נוף הגליל טקס חתימת הסכם הגג לעיר במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, ונכבדים נוספים. 
משרד הבינוי והשיכון פועל רבות במטרה לחזק את הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. על פי ההסכם שהוביל משרד הבינוי והשיכון, יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, ובמטרה לתת מענה לצרכי הדיור הצפויים בעיר, יוקמו בעיר שכונות מגורים חדשות הכוללות 6,898 יחידות דיור בקרקע המדינה לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ עם כלל הגורמים. פיתוח השכונות, שיפור התשתיות והקמת מוסדות ציבור בעיר נוף הגליל, יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ- 2.3 מיליארד שקל. 
 
חתימה על הסכם הגג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית נוף הגליל, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בניה בפרק זמן קצוב. מדובר בצעד משמעותי  של המשרד לקידום חתימת הסכם הגג, שבמסגרתו יוענקו לעיר נוף הגליל, כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.
 זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: אנו לא עוצרים לרגע ומגדילים את היצע הדירות כפי שחרטנו על דגלנו מצפון ועד דרום. ההסכם גג שאנו חותמים היום הוא העשירי שאנו חותמים אל מול ראשי רשויות.  בהסכם הגג בנוף הגליל יוקמו כ-7,000 יחידות דיור חדשות, ואוכלוסיית נוף הגליל תגדל ב-40%. מדובר בהשקעה תקציבית משמעותית של 2.3 מיליארד ש"ח, שנועדה בעיקר להמשיך ולספק פתרונות דיור חדשים ואיכותיים לצד חידוש תשתיות ותיקות".
עוד הוסיף: "בכל הסכם גג שיוצא לפועל אנו שמים במרכז את התושבים, ועושים הכל על מנת להבטיח ביטחון כלכלי ורווחת חיים גבוהה יותר. באופן סמלי, הסכם הגג הזה נחתם בסיום ההרשמה להגרלה ל600 יחידות דיור בהנחה בנוף הגליל, כשעל כל דירה נרשמו 15 משפחות לפחות, מה שמוכיח שיש ביקוש גדול לדירות בנוף הגליל, כאשר לפחות 50% מהדירות יוקצו לזוגות צעירים מנוף הגליל עצמה. אני מודה לשותפינו לדרך, עיריית נוף הגליל, משרדי הממשלה השותפים וכלל אנשי המקצוע. אני גאה להביא בשורה נוספת לחיזוק ופיתוח צפון הארץ".
 אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הוסיף: "כחלק ממדיניות הממשלה לחזק את הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, נחתם היום הסכם גג בעיר נוף הגליל אשר צפוי להגדיל את האוכלוסייה באופן משמעותי ויביא להשקעה של כ-2.3 מיליארד שקל  בעיר. בזכות הסכם הגג, יובטח תהליך שיווק אינטנסיבי ומרוכז אשר יאפשר לעיריית נוף הגליל לצמוח, להקים ולחדש תשתיות ומבני ציבור שיבטיחו איכות חיים גבוהה לתושבים. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לעבוד במלוא המרץ על מנת להסיר חסמים ולספק פתרונות דיור בסביבות חיים איכותיות למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג בערים השונות".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הופכים אותה לעיר ע-רבית לעניות דעתי, או עיר לנוצרים.. (ל"ת)
    מריח לא טוב 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    נוף הגליל
    אבי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובאים ואומרים למה הערבים עושים בלגן למגזר הערבי לכפרים כמו עין מאהל משהד רינה לא נותנים להם לבנות על האדמות שלהם ולוקחים את האדמות שלהם ומעבירים לנוך הגליל לבנות על האדמות שלהם זאת גזענות אפליה תתבישו איפה השיויון בושה
    סגור
  • 6.
    המרגל הקומוניסטי דואג לחבריו הסובייטים ולהחלשת היהודים
    מלי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צעד שבהחלט עוזר לערב רב, הגויים והערבים בארץ
    סגור
  • 5.
    תתמרצו עיריות במרכז כמו חולון
    יוסי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בונים בחורים ורוצים שהמחירים יירדו...נו באמת? בחולון יש פוטנציאל מאושר בוועדות של 13500 יחידות דיורבח 500 ולא בונים שם...למה? תתמרצו את העיריות במרכז ואז באמת נחווה ירידות מחיר
    סגור
  • 4.
    עיר יהודית לשעבר
    עמי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוותרים בקיצור תגידו בונים לערבים דירות
    סגור
  • 3.
    נוף הגליל יעני נצרת?? לא תודה (ל"ת)
    סופיה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    עיר משנה את פניה
    אלכס 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני לא יודע מי הולך לגור בדירות שיבנו שם, להניח מי שיגור בדירות האלה יהיו בני דודינו. כבר היום הם מעל ל-1/3 מתושבי העיר. עירייה צריכה לדאוג להחזיר את התשובים שעזבו את העיר ולספק להם פתרונות דיור ותעסוקה. אחת הסיבות לכך שצעירים בני דורי שעזבו בשנות ה-90 ו-00 את העיר זאת בעיית תעסוקה. במקומם נכנסו בני דודינו והיום מסוכן להסתובב בעיר בשעות החשיכה. מי שירצה לגור בסביבה בעייתית ומסוכנת ורק שאלה של זמן עד שיתחילו שם רעות כפי שהיה ברמלה-לוד במאי 2021, אז מוזמן להגיע
    סגור
  • 1.
    חרטא בפיתה
    קשקשן 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ראש העיר שלנו הרס את העיר הביא עולים מאוקראינה בנות שלהם הולכות אם הבי דודים גועל נפש והוותיקים בורחים מפה מושחתים נמאסתם הגרלות שסוחרים בהם תושבי חוץ בושה וחרפה למדינה.
    סגור