נדל"ן ותשתיות

"מישורים" בעסקת ענק: מכרה נכס ב-22 מיליון שקלים, פי 2 ממחיר הרכישה

הנכס נקנה על ידי חברת מישורים בשנת 2009 במחיר של 10.2 מיליון ש"ח. שטח הקרקע הינו 1,063 מ"ר עליהם בנוי בניין משרדים הכולל חמש קומות (וקומת מרתף) ומקומות חניה כאשר דמי השכירות השנתית עמדו על 1,370,000 ש"ח
מערכת ice | 
אמיר תמרי ואלון וקסמן (צילום ליאת פדרמן)
מישורים השקעות נדל"ן, הנסחרת בבורסה לני"ע בתל אביב, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם למכירת בניין המשרדים "בית מישורים" ברח' אריה שנקר באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה תמורת 22 מיליון ש"ח, 29% מעל מחירו בספרים וגבוה פי כ-2.1 ממחיר הרכישה, כאשר התמורה משקפת שיעור תשואה שנתית של כ-6.2%. במקביל, נמכרות לרוכש גם זכויות החברה במערכת הפוטו וולטאית המותקנת על הבניין וכלפי חברת חשמל בתמורה ל-350,000 ש"ח. 10% מהתמורה שולמו במועד חתימת ההסכם, פירעון יתרת התמורה (90%) יבוצע בתוך 60 יום מחתימת ההסכם. בהסכמה עם הגופים המממנים של החברה, לאור עליית שווי הפורטפוליו של כלל נכסי החברה שחל עליהם שעבוד, הנכס שנמכר יוחרג מהשעבוד כנגד חוב ומלוא התמורה שתתקבל תמורתו, בניכוי מסים, תיכנס לתזרים הפנוי של החברה.
הנכס נקנה על ידי חברת מישורים בשנת 2009 במחיר של 10.2 מיליון ש"ח. שטח הקרקע הינו 1,063 מ"ר עליהם בנוי בניין משרדים הכולל חמש קומות (וקומת מרתף) ומקומות חניה כאשר דמי השכירות השנתית עמדו על 1,370,000 ש"ח. השטח הבנוי הכולל עומד על 2,285 מ"ר, כולל קומת המרתף והשטח לשיווק עומד על 1,898 מ"ר בתוספת של 27 חניות. הרוכשת הינה עמותה השוכרת כיום את המבנה, יחד עם תאגיד הקשור אליה. עד מועד ההשלמה זכאי הרוכש להנחה של 10% בדמי השכירות. החל ממועד ההשלמה לא ישולמו עוד דמי שכירות כלשהם.
 
בדוחותיה הכספיים של החברה נכון לספטמבר 2022, הנכס רשום בשווי של כ-17.3 מיליון ש"ח. לפי כך, מחיר המכירה הוא גבוה בכ-29% אחוז על אף התקופה המאתגרת. ככל שתושלם העסקה, החברה צפויה להכיר ברווח חשבונאי לפני מס של כ-5 מיליון ש"ח. השלמת העסקה צפויה להתרחש במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023. התזרים החופשי הצפוי לחברה לאחר השלמת העסקה צפוי להסתכם במלוא התמורה ובניכוי הוצאות עסקה ומסים ככל שיהיו.
אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, מסר: "מכירת 'בית מישורים' הינה עסקה נוספת המביאה לידי ביטוי את האסטרטגיה של מישורים לאתר נכסים בעלי פוטנציאל משמעותי, להשביחם ולממשם במחיר הגבוה מערכם בספרים, דבר שלא מובן מאליו בתקופה זו. עסקה זו מהווה עדות נוספת לפוטנציאל הטמון בתיק הנכסים שלנו ומצטרפת לשורה של מהלכים אותם אנו מובילים למימוש נכסים ואנו ממשיכים לפעול להשבחת תיק הנכסים ויצירת ערך לכלל בעלי המניות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה