מדדים ומחקרים

אלביט מזנקת לשיא היסטורי: מה הוביל לפיצוץ המניה?

דיווחים על עסקת ענק בדרום קוריאה, ושינוי המגמה בעולם בתקציבי הביטחון, מניות הטכנולוגיה הצבאית מזנקות בעולם, ואלביט הישראלית מגיעה לשיא היסטורי של כל הזמנים בשער המניה גם בישראל וגם בנאסד"ק
מערכת ice | 
בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות (צילום ישראל סאן, ויקיפדיה)
בעוד כל הבורסות בעולם נצבעות באדום עם הפלישה הרוסית לאוקראינה, והחשש מעליית הריביות, ישנן חברות שדווקא הרוויחו בענק מהמהלכים בעולם, ורובן בעיקר מסוג הטכנולוגיה הצבאית שקיבלו חיזוק מהמשקיעים על רקע המצב המלחמתי באירופה.
כבר בתחילת השבוע היה נראה שזה הולך להיות שונה לגמרי עבור חבורת התעשייה הביטחונית והצבאית הנסחרות בבורסה. רק אתמול, בישראל, אלביט מערכות קפצה ב-9.12%, יחד עם חברת ראדא - גם חברת ביטחונית טכנולוגית גלובאלית, שזינקה ב-10.18%, אבל להגיע לשיא היסטורי של כל הזמנים - לזה המשקיעים לא ציפו.
 
חברת ההייטק הביטחונית ישראלית, בניהולו של של הנשיא והמנכ"ל בצלאל מכליס שברה את כל השיאים הן בבורסה בישראל והן בנאסד"ק, והגיעה לשיא של הזמנים. בישראל, המניה בזינוק של כמעט 16% בחמישה ימים האחרונים, ונסחרת בשער של 64,980 אג', כאשר גם הגיעה לשער של 65,700 אג'. לשם השוואה: בתחילת חודש פברואר, המניה נסחרה סביב שער של 52,040 אג' - עלייה מטורפת של 25% בחודש אחד.

זינוק ענק של בימים האחרונים. מניית אלביט בישראל
גם בנאסד"ק חל זינוק מפלצתי ביממה האחרונה, כאשר המניה כבר נסחרת בשער של 202.23 דולר בשעות אלו, ואף הגיעה לשער של 203.78 דולר במהלך היום. בתחילת חודש פברואר המניה נסחרה בשער של 164.12 דולר - עלייה של 24.17% מתחילת החודש, ועלייה של מעל 15% בחמישה ימים האחרונים.
חברת אלביט מערכות מצטרפת בכך למגמת העלייה הגדולה של מניות הביטחון והנשק בעולם כמו לוקהיד מרטין, וזאת על רקע ביקוש המוצרים הצבאיים-טכנולוגיים בעקבות החשש הגובר במערב מהאיום הרוסי, וההשפעה של הפלישה על תקציבי הביטחון העתידיים. התחזית היא לא תלושה, כאשר קאנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע אתמול כי יותר מיכפיל את תקציב הביטחון של המדינה עם הפנייה של סכום מפלצתי של 100 מיליארד יורו לשם כך, ועל פי ההערכות זו רק התחלה של עלייה ניכרת בתקציבי ביטחון ברחבי העולם.
לגבי אלביט יש גם נדבך נוסף: עסקת ענק עם צבא דרום קוריאה עם רפאל, שקשורה לרכב קרבי משוריין המכיל מערכות של חברות הביטחון הישראליות. על פי דיווחים זרים, צבא דרום קוריאה לקראת רכישה כבר בחודש אפריל הקרוב עם צפי רווחים של מאות מיליוני דולרים. צבא דרום קוריאה החל בביצוע מבחני שטח מבצעיים לרכב קרבי משוריין חדש בשם "Redback" המכיל כמה מערכות של החברות הישראליות אלביט ורפאל, לקראת רכישה אפשרית בקרוב.
כך או כך, החברה הישראלית מגיע לשיא היסטורי בבורסה עם זינוק מטורף של עשרות אחוזים, ועם שינויי המגמה בעולם, היא צפויה להמשיך לעלות גם בתקופה הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה