מדדים ומחקרים

אמבטיה מזהב ונמרים סיביריים: כך שרף מייק טייסון את ההון שלו

הוא אחד מהמתאגרפים הגדולים בהיסטוריה, אך החיים לא לימדו אותו להתמודד עם ההצלחה והוא בזבז את הונו על חיי ראוותנות חסרי טעם עד שנפל לקרשים. כיצד הצליח בסוף מייק טייסון להשתקם?
מערכת ice | 
מייק טייסון (צילום מתוך האינסטגרם)
המתאגרף האגדי מייק טייסון זכור מסיבות רבות וביניהן נשיכת האוזן של אוונדר הוליפילד וכל הנוקאאוטים המרשימים שהנחיל ליריביו בזירה. הקריירה המצליחה שלו הניבה לו מיליוני דולרים שהפכו אותו לאדם אמיד. אך כמו שאמר דני בסן, מלמעלה עד למטה יש אותו מרחק, וטייסון הצליח לבזבז את כל המיליונים שלו בחיים ראוותניים ואף להיכנס למינוס.
לפני יומיים עלה שמו לכותרות לאחר שהכה באגרופים נוסע במטוס וגרם לו לדמם במצחו. טייסון טען כי הנוסע הטריד אותו וסירב להפסיק לקרוא לו. זו הזדמנות טובה להיזכר בעלייתו ונפליתו (והתאוששותו) של אחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריה.
לאן הלך הכסף?
לפי ההערכות, טייסון הרוויח 400 מיליון דולר במהלך הקריירה שלו. לאחר התאמה לאינפלציה, שיא הונו היה 300 מיליון דולר, שאתם כולם ללא יוצא מן הכלל בזבז. כיצד? טייסון נהג לנסוע באופן שגרתי עם פמליה עצומה של רכבים יוקרתיים, הוא התגורר באחוזת ענק בת 21 חדרי שינה, ואפילו רכש לעצמו נמרים סיביריים.
 
בנוסף ל-300 מיליון ששרף, נכנס לחוב של עוד 50 מיליון. טייסון גדל בשכונת עונה והיה מעורב בפשע בילדותו. למרבה הצער, לא היו לו את הכלים להתמודד עם העושר והתהילה. פחות משנה לאחר שאיבד את התואר בשנת 1990, טייסון הואשם באונס ונידון לשש שנות מאסר. הוא שוחרר ב-1995, ועל פי הדיווחים היו לו יותר מ-100 מיליון דולר בבנק. על מה בזבז גם אותם?
 
בין היתר 4.5 מיליון דולר על מכוניות ואופנועים (19 כלי רכב שהוא קנה עבור חברים), 400,000 דולר על יונים ומגוון חיות אקזוטיות כמו נמרים סיביריים, 300,000 דולר על טיפול בדשא ותחזוקת גינה בלבד, 230,000 דולר על טלפונים סלולריים, וחשבונות טלפון, 125,000 דולר לשנה עבור מאלף בעלי חיים שיטפל בנמרים, 100,000 דולר לחודש על תכשיטים ובגדים.
על פי ההערכות, טייסון קנה 111 מכוניות במהלך חייו. בין המכוניות הללו הייתה בנטלי קונטיננטל SC במהדורה מוגבלת של חצי מיליון דולר. הוא גם החזיק במספר למבורגיני, פראריס, מרצדס בנץ 500, ריינג' רובר, ורולס רויס ​​משנת 1995, שאותה הרס מאוחר יותר בתאונה. הוא השאיר את הרולס רויס ​במוסך ואמר להם לשמור אותו לעצמם.
אחת הרכישות המוזרות ביותר שעשה טייסון אי פעם הייתה אמבטיה מוזהבת בסך 2 מיליון דולר עבור אשתו הראשונה, השחקנית רובין גיבנס. טייסון הגיש בקשה לפשיטת רגל ב-2007. למרבה המזל עבורו, בשנים האחרונות הוא עשה קאמבק כלכלי קטן ונחמד. היום מעריכים שהשווי הנקי שלו גדל בטווח של 10 מיליון דולר הודות להרצאות, עבודת בידור ועסק משגשג של קנאביס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה