מדדים ומחקרים

דירוג מניות הביגוד: זו החברה היחידה שעלתה באפריל

חודש אפריל היה חודש קשה בשווקים, ומניות קמעונאיות האופנה שהיו הכוכבות הגדולות של השנה שעברה סבלו מירידות חדות. אולי זו החזרה של הישראלים לטוס ולקנות בחו״ל, אולי אלה השיבושים בשרשרת האספקה שפוגעת בעסקים. הדירוג המלא
ניצן כהן |  3
רמי שביט, המשביר לצרכן (צילום מתוך אתר duns100, ויקיפדיה)
חודש אפריל היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים אבל סקטור מעניין מאוד הוא קמעונאיות האופנה. אלה היו הכוכבות הגדולות של השנה שעברה, הישראלים חובבי הקניות והקניונים יצאו משנה ורבעון של סגרים התנפלו על הקניונים ושם חיכו להם קמעונאי האופנה הגדולים שמכרו מכל הבא ליד ונראה שהן התגברו בנקל על התחרות העזה מכיוונם של אתרי הקניות הגדולים.
 
בחודש אפריל חזרו הישראלים לטוס ודי היה לראות את התמונות מנתב״ג בכדי להבין שהרבה כסף שבשנה שעברה נכנס לקופות של הקמעונאיות הישראליות הולך להתפזר בחנויות האופנה ברחבי אירופה. לפגיעה הזו בהכנסות צריך להוסיף את השיבושים בשרשרת האספקה העולמית וזה מייקר להן מאוד את עלויות ההובלה לישראל.
תחום האופנה הוא תחום קשוח מאוד. מה שנכון ללבוש היום לא נכון מחר ולכן קמעונאיות האופנה עלולות למצוא את עצמן עם מלאים שלא ניתן לעשות איתם משהו ואם נכניס לכל הטוב הזה את העיכובים בתובלה הימית הרי שהם צריכים להטיס סחורה לישראל וזה יקר, אפילו יקר מאוד כשהמחירים לצרכן לא יכולים לעלות יותר מידי בגלל התחרות העזה ומכאן הדרך קצרה למימושים במניות שלהן.
באופן מפתיע למדי דווקא מניית המשביר הניבה תשואה חיובית באפריל אבל זה, לפחות על פי שיחות עם השחקנים בשוק, בגלל מבנה העלויות המצומצם של החברה והיעילות בניצול כל מ״ר בחנויות. מעבר לכך הרי שהמשביר נהנית ממיתוג נכון ומצליחה להתחרות בענקיות כמו קבו קבוצת פוקס.
כך או אחרת הרי שמניות קמעונאיות האופנה שהיו הכוכבות הגדולות של השנה שעברה, סבלו באפריל מירידות חדות. אבל אל תספידו אות המניות האלה. בנקל שחקנים כמו הראל ויזל, רון רוטר או שחר תורג׳מן מבריל יכולים להתגבר על החודש הקשה הזה כי מי מכיר יותר טוב מהם את הכלכלה הישראלית ואת טעמו של הצרכן הישראלי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מניית בריל עוד תצנח .. מישהו הריץ מניות . (ל"ת)
    יודע דבר 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בגדים
    אתי 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי בגדים בטביליסי איכותיים בשליש מחיר מהארץ
    סגור
  • 1.
    רשתות פוקס גמרו אצלי
    יותם 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזירות שתקפה אותם בשנתיים האחרונות שהתחרות מחול נעצרה זה משהו שיהיה לי קשה מאוד לשכוח.
    סגור