מדדים ומחקרים

סקר: רוב הציבור בעד המחאה - אבל נגד חסימת כבישים

48% מהציבור תומך בהפגנות לעצירת המהפכה המשפטית, אבל 68% מתנגדים לחסימת כבישים, ו-74% מתנגדים לחסימת נתב"ג. כך עולה מסקר שהוצג הערב בפגוש את העיתונות
מערכת ice |  1
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
רוב הציבור בישראל תומך ב"מחאת קפלן" לעצירת המהפכה המשפטית, אבל מתנגד לחסימות כבישים ולחסימת נתב"ג. כך עולה מסקר שהוצג הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות". מהסקר עולה בין היתר כי 48% מהציבור תומך בהפגנות, בעוד 43% מתנגדים להן. 9% השיבו כי אינם יודעים.
כזכור, ביום שני השבוע הפגינו מתנגדי המהפכה המשפטית בתוך שטח נמל התעופה בן גוריון, מה שיצר כאוס ואיים על המשך הטיסות, אולם לבסוף כל הטיסות יצאו לדרך במועדן. הסקר בחן מה חושב הציבור על חסימת נתב"ג, ועל פי התוצאות: 74% מתנגדים לדרך מחאה זו, לעומת 21% שתמכו.
 
לגבי המשך חסימות הכבישים (כדוגמת נתיבי איילון) במסגרת המחאה, הביעו 68% מהנשאלים התנגדות לחסימות כבישים, לעומת 27% שתומכים.
ומה לגבי הפגנות מול בתי אישי ציבור, כמו שנעשה השבוע? 49% מהנשאלים תומכים בהפגנות מסוג זה, לעומת 43% מתנגדים.
לאחר הקריאות לסרבנות התנדבות למילואים במידה ותימשך חקיקת המהפכה המשפטית, הביעו 62% מהנשאלים בסקר התנגדות לאי-התייצבות למילואים, בעוד 27% תומכים.
בעקבות עמדת הממשלה לבטל את "עילת הסבירות" של בימה"ש העליון, בדק הסקר מה חושב הציבור על כך ונמצא כי 42% מתנגדים לביטול עילת הסבירות בנוגע להחלטות ממשלה ושרים, בעוד 32% תומכים. 26% לא יודעים.
השאלה האחרונה בסקר "פגוש את העיתונות" שנערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף ipanel, נגעה לסוגיית חידוש השיחות בבית הנשיא. 61% העידו כי הם בעד חידוש ההידברות, לעומת 25% שהתנגדו לכך. 14% לא יודעים.
בלי קשר לתוצאות הסקר, הערב פורסם כי שדה התעופה בן גוריון ייחסם ככל הנראה פעם נוספת ביום שלישי הקרוב, זאת במסגרת 'יום השיתוק' עליו הכריזו ראשי המחאה כתגובה להאצת החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, שעתידה להגיע לשיא עם ההצבעה על ביטול עילת הסבירות ביום שני הקרוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח
    צירי 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזה סקר שקר!!!הרוב שונא שינאת מוות את המפגינים המטורללים.. כמה אפשר לשקר??????
    סגור