ויראלי

תקיפת כריש היא תופעה נדירה? תחשבו על זה שוב

לאחרונה עלו לכותרות מספר דיווחים על תקיפות כריש והרוגים כתוצאה מכך, הבוקר (ד') פורסם מחקר חדש שהראה מהו המקום המסוכן ביותר שבו הכרישים שורצים בהמוניהם
מערכת ice |  1
הכריש שנצפה בניו גרזי (צילום CNN)
רק בשבוע באחרון דווח על שתי הרוגות כתוצאה מתקיפת כריש בחופי מצרים. דיווחים אלה עוררו חשש בקרב המתרחצים במדינה ובעולם כולו. את החשש הגובר ניסו להוריד שורה של מומחים שטענו פה אחד שתקיפת אדם על ידי התוקף הימי הוא תופעה נדירה שלא אמורה לקרות.
 
כעת מסתבר שקביעה זו אינה בהכרח נכונה. לפי מחקר שהוצג היום (רביעי) נקבע כי האי ראוניון, אי צרפתי הממוקם באוקיינוס ההודי תקיפת כרישים היא כמעט דבר שבשגרה. "מ2011 עד 2019 חלה עלייה נוראית בצפיפות הכרישים בחופי האי" אמר דן דואן, בעל פודקאסט שחקר את עניין, "הערכה היא שבכל רגע נתון יש בין 300 ל3,000 כרישים באי. לדבריו מאז שנת 2011 נהרגו 19 איש כתוצאה מתקיפת כריש.
  

שלט אזהרה באי (צילום: AP)
אך נראה שכל זה אינו משפיע על כמות התיירים המגיעים לאי האקזוטי. בשנה האחרונה הגיעו כ- 500,000 תיירים למדינה הצרפתית, יותר מחצי מכמות התושבים במדינה. הסכנה באי כל כך גדולה שלמעשה השחייה והגלישה אסורה ברוב רחבי האי למעט אזורים מוגדרים ומפוקחים על ידי כוחות ההצלה והרשויות המקומיות.
 
מומחים מייחסים את ריבוי הכרישים לכך שהאזור הוא חלק ממה שמכונה "כביש הכרישים המהיר", מרחב ימי שבין אוסטרליה לדרום אפריקה ובו קיימת תנועה ערה של דגים טורפים. בנוסף לכף, באי דייג כרישים אסור על פי חוק, דבר המבטיח אזור מחיה בטוח עבור הכרישים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא בשארם
    עוד קצת שקרים 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המרחק מאורגדה לשארם הוא כמעט כמו המרחק משארם לאילת 4 שעות נסיעה מפרידות בינהם כמו שתדווחו על פגיעה באשקלון כאילו היא בראש הנקרה
    סגור