עסקי ספורט

עומר אצילי יעזוב את חיפה? אלו הצעות הענק שקיבל

עומר אצילי נמצא בפני צומת דרכים, לעזוב את מכבי חיפה, עמה זכה בשתי אליפויות רצופות וקיבל מעמד של כוכב על בקנה מידה ישראלי, או לעבור לכסף הגדול שמעבר לים אחרי שזכה להתעניינות מסין, ארה"ב וטורקיה. במה צריך לבחור הכוכב? 
רעי שני |  8
עומר אצילי (צילום vecteezy, אינסטגרם/ עומר אצילי)
עומר אצילי, הכוכב הגדול ביותר בליגת העל, עומד בפני צומת דרכים רצינית בקריירה שלו. לעזוב את מכבי חיפה, עמה זכה בשתי אליפויות רצופות וזכה למעמד של הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה בפרט ובליגה בכלל, או לעבור לכסף הגדול שמוצע לו מעבר לים?
מבחינה כלכלית, אין ספק שלחלוץ הירוקים עדיף לחצות את הים. רק בינואר האחרון מכבי חיפה קיבלה הצעת ענק של 3 מיליון אירו על הכוכב הגדול שלה מאלופת סין שנדונג לונג, הבעלים יעקב שחר העביר את הכדור לידיו של השחקן שיכול היה להרוויח משכורת אדירה אותה לא היה מקבל באף מקום אחר בעולם, אבל הוא החליט לסיים את העונה במדי הירוקים ולעזור להם לעמוד במטרות שהוצבו, ואכן כך היה, ובכך הרוויח עוד יותר את מעמדו כשחקן הגדול של הקבוצה ולחביב הקהל.
 
בשבועות האחרונים ישנה התעניינות גוברת כלפי השחקן מקבוצות נוספות בסין, ארה״ב וטורקיה, אך בשלב הזה נראה כי האופציה של הליגה הטורקית היא האחרונה בסדר העדיפויות של הכוכב, והיא ככל הנראה תרד מהפרק, בעיקר נוכח החשש מאזהרת המסע של ישראלים להגיע למדינה הטורקית.
בארה״ב ישנן גם כן התעניינות מקבוצות ב-MLS והמשכורות אותן יקבל הן גבוהות בהרבה מישראל. כעת אצילי מרוויח כ-300 אלף דולר בעונה ויש לו מעמד של כוכב, שספק אם הוא יקבל בכל מקום אחר בעולם, זאת על אף הרצון של הקבוצות הללו לצרפו ומשכורות העתק אותן עשוי לקבל.
בנוסף למעמד, לאצילי יש זיכרונות פחות טובים מעבר לים. ב-2016 הוא עבר לגרנאדה הספרדית מהליגה הראשונה במדינה וחווה מפולת אדירה, כשאצילי שיחק תשעה משחקי ליגה בלבד ובסוף העונה הקבוצה ירדה לליגה השנייה כשהוא חוזר עם הזנב בין הרגליים לישראל, היישר למכבי ת״א, במדיה רשם תקופה מצוינת כהוביל אותה לשתי אליפויות.
 
למרות ההצלחה המסחררת בצהובים, בסיומה של התקופה בצהוב חווה את התקופה המטלטלת בחייו, עם פרשת הקטינות הידועה לשמצה, בסופה "הוגלה" מישראל לליגה הקפריסאית שם שיחק במדי אפואל ניקוסיה, שגם אצלה רשם תקופה בינונית כשסיים את חצי העונה באי השכן ללא אף כיבוש בליגה ועם שני בישולים ב-11 הופעות.
עושה רושם שהניסיונות של אצילי מעבר לים חווים מפלות לא רק בגלל הפן המקצועי, אלא בעיקר בגלל הפן המנטלי והתרבותי עמו הוא מתקשה להסתדר. בעקבות כל המכלול הזה, עושה רושם שלמרות ההצעות הגבוהות, לאצילי כדאי להישאר בישראל, בבית שלו, במקום בו הוא מוערך יותר מכל והצליח להטביע חותם משמעותי בקריירה.
 
האם זה מה שיקרה? את זה נדע בקרוב. אך מה שבטוח הוא שההחלטה של אצילי צריכה להיעשות בתקופה הקרובה, שכן הירוקים מתחילים בעוד פחות מחודש את דרכם במוקדמות ליגת האלופות מול אלופת יוון אולימפיאקוס החזקה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אולי אחותך תעזוב כתב ליצן נחמד (ל"ת)
    קוף 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    קום וברח
    יוסף 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אצילי. קום וברח .לך לכסף הגדול. לא כבוד ולא נעליים. אתה צריך כסף. נקודה . ביום שתפרוש ,סנט לא ישימו עליך. זה הזמן שלך לעשות כסף . השאר תעשה יותר מאוחר
    סגור
  • 5.
    לא הצליח
    אפי 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא הצליח פעמים בארופה אולי בסין יצליח
    סגור
  • 4.
    אין מה לחשוב
    דוד 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לך על לעשות היום מה שלא בטוח שתעשה מחר
    סגור
  • 3.
    סע לסין, אין לך עוד הרבה שנים לעשות כסף..! (ל"ת)
    יענקלה שחר 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 2.
    בוא נגיד את האמת...
    מממ 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קבלת החלטות אצל אצילי מחוץ למגרש היא גרועה מאוד. חבל שהוא לא יושב על עתיד משפחתו...
    סגור
  • 1.
    תחי אוקריאנה לנצח
    ישראל 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העם עם אוקריאנה המדממת והנחרבת -עצוב מאד
    סגור
  • חחחח
    חחחח 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ח
    סגור