TOP 5

דירוג נאסד"ק: אלו 5 החברות הגדולות בעולם בשווי השוק

בורסת נאסד"ק בניו יורק היא הבית של ענקיות הביג-טק העולמיות, מגוגל ומטא, ועד אפל, מיקרוסופט ואפילו נטפליקס. אלו 5 החברות בעלות שווי השוק הגדול בעולם:
מערכת ice |  1
אמזון, אפל, גוגל (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
בורסת נאסד"ק הוקמה במטרה לסחור במניות בצורה ממוחשבת.  זוהי הבורסה הראשונה שהחליטה שכל המסחר בה יתקיים בתוך מחשבים ולכן נחשבת להכי חדשנית ונוחה למסחר, ובעקבות כך הפכה לבורסה הגדולה בעולם מבחינת מספר החברות הנסחרות בה.
בנאסד"ק קיים מדד נאסד"ק 100 (Nasdaq 100) שמציג את 100 החברות המובילות בבורסה מבחינת שוויין. מכיוון שהחברות המובילות והצומחות ביותר בעולם נחסרות בנאסד"ק, השקעה במדד נאסד"ק נחשבת השקעה משתלמת ביותר. אלו חמשת החברות הגדולות בעולם מבחינת שווי שוק: 
1. אפל - .Apple Inc
שווי שוק: 2.73 טריליון דולר
לא מזמן אפל הפכה לחברה הראשונה בעולם שהגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר, והספיקה לרדת קצת חזרה. אפל מחזיקה בבטחה במקום הראשון וזה קורה הודות לביטחון של המשקיעים בכך שיצרנית האייפון תמשיך להשיק מוצרים הנמכרים בקצב מסחרר ברחבי העולם, תוך כדי בדיקת אפשרויות בשווקים חדשים כגון מכוניות אוטומטיות ומטאוורס. 
2. מיקרוסופט - Microsoft Corporation
שווי שוק: 2.13 טריליון דולר
במקום השני, החברה שנמצאת בקרב ראש בראש עם אפל עוד משנות השמונים -מיקרוסופט, מיסודו של ביל גייטס. מיקרוסופט דאגה במשך השנים להתפתח לתחומים רבים נוספים ובתוך זה לרכוש עשרות חברות. למעשה, היא רוכשת כ-6 חברות בממוצע בשנה. הרכישה האחרונה שלה, חברת הגיימינג אקטיוויז'ן, תמורת כמעט 70 מיליארד דולר, היתה במטרה להשתלט על תחום הגיימינג ולהיות מהחברות המובילות במרוץ למציאות המדומה.
 
3. אלפאבית - .Alphabet Inc
שווי שוק: 1.69 טריליון דולר
קשה לראות היום את העולם בכלל ואת האינטרנט בפרט ללא גוגל, המקור של הכל, של השאלות והתשובות, החיפושים והתוצאות. חברת האם של גוגל, אלפאבית, היא החברה השלישית בהיסטוריה שעברה את שווי ה-2 הטריליון דולר (לפני שירדה חזרה): הראשונה היתה אפל, השנייה היתה מיקרוסופט, וגוגל שברה את שיא המהירות של ההגעה להישג הזה: למיקרוסופט זה לקח 35 שנים מההנפקה בבורסה, לאפל זה לקח 40 שנה, ולאלפאבית זה לקח רק 17 שנה בלבד מההנפקה.
4. אמזון - .Amazon.com, Inc
שווי שוק: 1.41 טריליון דולר
החנות הדיגיטלית, ששייכת למי שהיה עד לא מזמן האדם העשיר בעולם, עברה הרבה מאז הקמתה. בתחילת שנות ה-90 בזוס האמין שמסחר אלקטרוני יכול להצליח והקים חנות ספרים ברשת. אותה חנות גדלה וגדלה, והפכה לאימפריית משלוחים, אחסון בענן, שירותי מוזיקה, סטרימינג שמייצר סדרות מקור ועוד
5. טסלה - .Tesla, Inc
שווי שוק: 881 מיליארד דולר
מה לא נאמר על האיש העשיר בעולם וחברת המכוניות החשמליות שלו. רק לא מזמן נבחר מאסק לאיש השנה של מגזין טיים ל-2021, השנה שבה כלי רכב חשמליים נכנסו למיינסטרים ושטסלה הפכה לחברה של כמעט טריליון דולר. מאסק יצר את שוק המכוניות החשמליות כמעט לבדו, כשהוא רואה הרבה לפני אחרים את הדרישה לתחבורה נקייה באנרגיה שמשבר האקלים בעולם יזיז בסופו של דבר. מדטרויט ועד מילאנו, הכרזות על התחייבויות EV זרמו כל השנה, כאשר יצרניות רכב שפעם התנגדו בתקיפות להגבלות פליטות מתאמצות כעת להדביק את הפער.
 
אם שאלתם את עצמכם איפה מטא (פייסבוק) של צוקרברג, אז היא במקום השישי לא רחוק מטסלה, עם שווי שוק של 829 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האורים מאצבנים
    שקד 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז למה זה קורה? תכתבו לי בתגובות
    סגור