TOP 5

הקוקאין כובש את אירופה: אלו המדינות שמובילות בצריכת הסם

בשנה האחרונה שכללה את עצמה מערכת הברחות הסמים לאירופה, בעיקר דרך נמל אנטוורפן. הסוחרים מצליחים להעלים מכולות שלמות מעיני המכס. מי המדינה באירופה בעלת הצריכה הגבוה ביותר של קוק?
מערכת ice | 
קוקאין באירופה (צילום unsplash)
בעקבות מגפת הקורונה, ירד העומס על נמלים בעולם, וסוחרי הסמים ראו הזדמנות להגביר את קצב המשלוחים של הקוקאין. כך מצאה את עצמה אירופה מתמודדת עם בעיית קוקאין הולכת ומתעצמת: בשנה שעברה, בנמל אנטוורפן הגיעה כמות הקוקאין שנתפסה ל-100 טון, לעומת 66 טון ב-2020.
ע"פ פרסום הניו-יורק טיימס, 4 מיליון מבוגרים צורכים קוקאין במדינות האיחוד האירופי. ואחד מהגורמים לזה הוא גם הסכם שלום שנחתם בחצי השני של הכדור: בקולומביה ארגון המורדים FARC הפסיק את המלחמה עם הממשלה, וגרם לעלייה בגידול צמח הקוקה.
המדינה בעלת הצריכה הגבוהה ביותר של הסם היא ככל הנראה ספרד, שנתפסו שם סה"כ יותר מ-20,000 ק"ג של קוקאין בשנה. כאמור, השער המרכזי של הסוחרים לאירופה הוא נמל אנטוורפן, ועקב כך 2 המדינות הבאות ברשימה קרובות אליו:
במקום השני היא הולנד שנתפסו בה יותר מ-10,000 ק"ג בשנה. בעולם מספרים שהסחר בסמים גרם לעלייה חדה באלימות בהולנד. אחריה היא שכנתה בלגיה, שבה נתפסו כ-9,200 ק"ג. בעולם מספרים גם שאנטוורפן הפכה לזירת מלחמות בין כנופיות סמים, וכבר אירעו בה תקריות ירי והתפוצצויות חומרי נפץ.
 
במקום הרביעי היא צרפת, שנתפסו שם בשנה כמעט 7,000 ק"ג של קוק. וסוגרת את החמישייה פורטוגל, עם כ-4,000 ק"ג שנתפסו בה. קציני מכס מעריכים כי הם תופסים כ-10% בלבד מהמשלוחים לאירופה, שיעדם העיקרי הוא אנטוורפן ורוטרדם.
הקוקאין בדרך כלל מוברח בתוך מכולות המייבאות מזון כמו קפה או בננות, אך גם במכולות בגדים ע"י כך שמספיגים ג'ינסים ועורות בעלי חיים בסם, ולאחר מכן מחלצים אותו מהם במעבדות. חלק מהמבריחים מסתתרים לפעמים במשך ימים שלמים במכולות המאוחסנות בנמל, בשיטה המכונה על ידי קציני מכס "סוסים טרויאניים". בוב ון דֶן ברג, קצין בכיר בסוכנות האו"ם לסמים ולפשיעה, אמר שנמל אנטוורפן נוח למבריחים משום שמכולות משוחררות ממנו במהירות במסופים אוטומטיים, וכתוצאה מכך אין למשטרה ולמכס אפשרויות רבות לבדוק אותן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה