TOP 5

חמשת הרכבים שהתייקרו הכי הרבה בשנה האחרונה

הרכבים בישראל רשמו השנה עלייה משמעותית במחיר, אלו חמשת הדגמים שזינקו באחוזים הגבוהים ביותר
איתן לויטס | 
רכב (צילום vecteezy)
יוקר המחייה עולה ואת זה כולנו הרגשנו היטב במחירי המזון. בתחום נוסף זה הורגש השנה, לאלו שרכשו רכב. על פי הבדיקה של תוכנית חיסכון שיתוף אתר קארזון, מחירי הרכבים רשמו השנה עלייה, ואלו חמשת הרכבים שרשמו את העלייה הגבוה ביותר באחוזים:
הרכב שהתייקר באחוזים הכי גבוהים השנה הוא טסלה. הרכב החשמלי מתוצרת אילון מאסק רשם בשנה האחרונה שש עליות במחיר. והרכב מדגם דור 3 עלה בסה"כ ב-25% השנה.
האם העלייה במחירי הטסלה היא בכל העולם? על פי מחקר שפרסם אתר confused.com שמשווה מחירים בעולם הרכב, סינגפור היא המדינה בה רכב טסלה מדגם 3 הוא הכי יקר בעולם, וישר אחריה ישראל. בסינגפור רכב כזה עולה כ-83 אלף דולר, ובישראל כ-64 אלף דולר שהם כ-201 אלף שקל. קצת אחרי ישראל הם שוודיה, צ'כיה ודנמרק ששם מחירה של הטסלה הוא כ-62 אלף דולר.
 
מצד שני, נרשמה עלייה גם במחירי הדגמים המובילים שלה בארצות הברית ובסין. הרכבים שנכללו בהתייקרות הם רכבי השטח שהתייקרו וכן דגמי Y ודגם 3 סדאן ארוך ב-1,000-1,500 דולר כל אחד. החברה העלתה את המחירים עבור הגרסאות הזולות ביותר של דגם 3 ודגם Y כתריסר פעמים בשנה שעברה בארצות הברית, על פי נתונים שפרסמה רויטרס.
המחיר בארה"ב של מכונית דגם Y Long Range של יצרנית EV זינק ב-20% מינואר 2021, יחד עם עלייה של 10.6% עבור דגם 3 Long Range סדאן שלה במהלך אותה תקופה. המהלך מגיע על רקע עליית עלויות חומרי הגלם, שהוחמרו עקב פלישת רוסיה לאוקראינה, ועלול להשיב את חלומם של מנכ"ל טסלה אילון מאסק ומנהלי רכב אחרים להשיק כלי רכב חשמליים במחירים נוחים יותר.
במקום השני ברכבים שהתייקרו השנה, הוא רנו קלאו שהתייקר בכ-11%, אחריו פיאט 500 שרשמה עלייה ב-10%, במקום הרביעי היא שברולט ספארק שהתייקרה השנה ב-9.5%, וסוגרת את החמישייה היא הונדה ג'אז, שרשמה עלייה של 4.9% בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה